Huis, tuin en keuken
Zeespiegel
22-12-2025 om 07:47
Wekker
goedemorgen allemaal,
Ik ben benieuwd naar wat voor wekkers jullie gebruiken, en hoe tevreden jullie daarmee zijn.
Zelf gebruik ik de wekker op mijn telefoon. Maar eigenlijk mis ik een wekker naast mijn bed. Vroeger had ik een wake-up light, was ik zelf heel blij mee, mijn man totaal niet.
Nog een paar andere wekkers geprobeerd, maar de cijfers geven al snel te veel licht.
Moosey
22-12-2025 om 09:51
Haha, die wekker die Toetie ook heeft dus…
Heb jij geen last van die design flaws Toetie?
afrodite05
22-12-2025 om 09:51
Ik gebruik de wekker op mijn telefoon, maar meestal (99 van de 100x) word ik net een paar minuten voordat de wekker zou gaan al wakker. Dus in de praktijk gaat hij bijna nooit. Man heeft geen wekker, ik ben zijn wekker. Op de een of andere manier word ik namelijk ook wakker als hij eruit moet als hij een keer eerder eruit moet dan ik. Als niemand hem wakker maakt, slaapt hij zomaar tot 12.00. Geen idee dus wat hij doet als we niet samen slapen, maar dat komt bijna nooit voor.
Meesje
22-12-2025 om 09:59
Ik heb een baby! 
Wake-up light die ik gebruik als klok en nachtlamp en de telefoon gebruik ik als wekker. Maar die heb ik dus bijna nooit nodig. Mocht de baby langer slapen heb ik nog een kleuter als back-up.
Luttjetrut
22-12-2025 om 10:17
Ik zet wel een wekker, maar mijn biologische klok werkt beter. Ik wordt meestal 5 minuten voor de wekker wakker.
Zeespiegel
22-12-2025 om 10:38
Schoondochter schreef op 22-12-2025 om 07:49:
Gelukkig heeft mijn partner er geen last van, ik gebruik een wake up light.
Nu is het bij ons wel zo dat ik een vroege vogel ben en de wekker meestal uitzet voor hij afgaat.
Weet je waarom je man er niet blij mee was?
Bij het eerste beetje licht gaat hij roepen dat het licht uit moet, en wordt ik van hem wakker, i.p.v. de wekker. Toen hij nog altijd als eerste opstond, ruim voor mijn wekker dus, vond ik de wake-up light wel fijn.
Schoondochter
22-12-2025 om 10:48
Zeespiegel schreef op 22-12-2025 om 10:38:
[..]
Bij het eerste beetje licht gaat hij roepen dat het licht uit moet, en wordt ik van hem wakker, i.p.v. de wekker. Toen hij nog altijd als eerste opstond, ruim voor mijn wekker dus, vond ik de wake-up light wel fijn.
Ja, dan werkt het niet echt nee. Ik ben van ons degene die direct wakker wordt van het eerste beetje licht (meestal daarvoor al trouwens), terwijl mijn partner pas bij het geluid wakker wordt. Dan werkt het super.
Rockstar
22-12-2025 om 11:19
Ik heb al minstens 10 jaar mijn Philips wakeup light, deze:

Ik wil nooit meer een gewone wekker, want deze is zo fijn om mee wakker te worden (voor zover gedwongen wakker worden fijn is dan). Eerst zachtjes een zonsopkomst en daarna meeuwen met een zee. Mijn vriend gebruikt zijn telefoon en moet er 2 uur eerder uit dan ik, ik vlieg altijd tegen het plafond als dat kut ding af gaat.
Auwereel
22-12-2025 om 11:31
Ik gebruik drie wekkers, eerst de trilfunctie van mijn horloge, daarna de wekkerradio op radio 1 en als ik ècht moet opstaan, mijn mobiel.
Soms faalt er één, staat mijn horloge als op snoozen, terwijl ik me niet kan herinneren dat ik dat gedaan heb. En soms is de ontvanst van de digitale radio helemaal weg.
Helaas ben ik de laatste tijd echt ver voor de wekker wakker.
masatu
22-12-2025 om 11:33
Hier ook een Philips wake-up light, lijkt dezelfde als die van Rockstar. Ik vind het erg fijn rustig wakker worden. Qua 'wekkergeluid' van de wake-up light gaat de radio aan. Meestal word ik zo'n 5-10 minuten voor de radio vanzelf wakker. Zonder wekker word ik niet vanzelf wakker.
Mijn man heeft er ook 1. Meestal staan we tegelijkertijd op. Als één van ons eerder wakker moet worden, proberen we de wekker uit te zetten voor hij echt fel licht begint te geven en geluid te produceren. Meestal wordt de ander dan niet of nauwelijks wakker.
De functie van nachtlampje kan ik ook erg waarderen om bijv. even naar de wc te gaan 's nachts. Daar wordt mijn man ook niet wakker van (of ik van zijn lampje).
masatu
22-12-2025 om 11:35
Als ik eens niet thuis ben, moet ik vertrouwen op de wekker van mijn mobiele telefoon of ipad. Ik ben altijd bang dat het ding geen geluid maakt. Dat is ook meerdere keren gebeurd, ik vind de geluidsinstellingen ook niet zo duidelijk daarover.
Auwereel
22-12-2025 om 11:38
Meesje schreef op 22-12-2025 om 09:59:
Ik heb een baby!
Wake-up light die ik gebruik als klok en nachtlamp en de telefoon gebruik ik als wekker. Maar die heb ik dus bijna nooit nodig. Mocht de baby langer slapen heb ik nog een kleuter als back-up.
Ik weet nog goed hoe ik met angst en beven de deur van de babykamer open deed toen jongste me niet als eerste wekte, alles zal toch wel goed zijn?
Ik deed de deur open en hij lag wakker met grote ogen naar me te kijken en kreeg een grote lach op zijn gezicht toen hij doorhad dat ik de deur open had gedaan, etenstijd! Dat was ik van z'n grote zus niet gewend, die liet altijd direct en duidelijk weten dat ze wakker was en nu direct gevoed diende te worden.
BlairW
22-12-2025 om 12:56
Dolfje schreef op 22-12-2025 om 08:21:
Hier ook telefoon. Altijd een hekel aan wekkers gehad die licht gaven, van mij moet zelfs het rode lampje van de tv uit.
Wakeup heeft man ooit geprobeerd, ik was bij het eerste minimale licht al wakker en hij pas als het op volle sterkte was.
Man gebruikt een tril functie op zijn horloge, nu merk ik het bijna nooit als hij eerder eruit moet dan ik.
Hier hetzelfde. Ik vind rood licht echt heel irritant! Heb het lampje op de tv afgeplakt en de usb poort van ons nachtlampje waar blauw licht uit komt ook. Ik gebruik dus inderdaad mijn telefoon, die is gewoon donker.
Loulou39
22-12-2025 om 13:10
Wake-up light en m’n kat.
Ik word ook wakker van het eerste licht van deze wekker, dus ik zet hem altijd een half uur later zodat ik op tijd al van het licht wakker word.
Ellori
22-12-2025 om 13:18
Ik gebruik mn horloge. En als ik echt een afspraak heb waarvoor ik er uit moet dan zet ik vaak ook mn telefoon 5 min na mn horloge zodat ik er zeker weten uit ga. Maar ben meestal net voor mn wekker wakker.
Caroline80
22-12-2025 om 13:53
Gewoon een digitale wekkerradio. Ik wil als ik 's nachts wakker wordt, kunnen zien hoe laat het is zonder mijn telefoon daarvoor te hoeven pakken. Ik ben vrijwel altijd voor de wekker wakker, maar vindt het fijn om 's ochtends net voor het opstaan naar het nieuws op de radio te luisteren.