Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wekker

goedemorgen allemaal,

Ik ben benieuwd naar wat voor wekkers jullie gebruiken, en hoe tevreden jullie daarmee zijn. 
Zelf gebruik ik de wekker op mijn telefoon. Maar eigenlijk mis ik een wekker naast mijn bed. Vroeger had ik een wake-up light, was ik zelf heel blij mee, mijn man totaal niet.
Nog een paar andere wekkers geprobeerd, maar de cijfers geven al snel te veel licht.

Gelukkig heeft mijn partner er geen last van, ik gebruik een wake up light.
Nu is het bij ons wel zo dat ik een vroege vogel ben en de wekker meestal uitzet voor hij afgaat. 

Weet je waarom je man er niet blij mee was?

Mijn man heeft een wake up light. Vreselijk ding.  Gaat aan 25 minuten voordat de wekker gaat. Zodra het licht aan is ben ik wakker. 
Ik heb zelf een wekker met rode cijfers op het display en dat stoort mij niet zo.  De groene cijfers aan man zijn bed storen mee wel, dat geeft meer licht of zo. Als ik er als enige echt vroeg uit moet gebruik ik de wekker van mijn horloge. Die doet bzzz bzzz en trilt een beetje. 

Ik heb een ouderwetse sony wekkerradio, inderdaad met rode cijfers. Die wekker staat lager dan mijn bed, dus zien we het rode licht niet.

ik heb naast de wekker op mijn telefoon ook een wake-up light van Philips. De intensiteit van het licht van de cijfers is naar wens in te stellen.
Ik ben er blij mee.

ik heb een radio wekker. Ik vind het prettig om wakker te worden met radio 1.

Hier ook telefoon. Altijd een hekel aan wekkers gehad die licht gaven, van mij moet zelfs het rode lampje van de tv uit.
Wakeup heeft man ooit geprobeerd, ik was bij het eerste minimale licht al wakker en hij pas als het op volle sterkte was.
Man gebruikt een tril functie op zijn horloge, nu merk ik  het bijna nooit als hij eerder eruit moet dan ik.

Ik heb een ouderwetse wekkerradio staan. Ding heeft nog een cdspeler geloof ik. Maar ik gebruik mijn smartwatch als wekker. Die trilt wanneer de wekker afgaat. 

Mijn mobiel ligt beneden 's nachts dus die gebruik ik niet als wekker.

Dolfje schreef op 22-12-2025 om 08:21:

Hier ook telefoon. Altijd een hekel aan wekkers gehad die licht gaven, van mij moet zelfs het rode lampje van de tv uit.
Wakeup heeft man ooit geprobeerd, ik was bij het eerste minimale licht al wakker en hij pas als het op volle sterkte was.
Man gebruikt een tril functie op zijn horloge, nu merk ik het bijna nooit als hij eerder eruit moet dan ik.

Mijn man dus ook. Die heeft nog een wekker met een piepje erbij.  Dat gaat af op het moment dat hij er echt uit moet een meestal gaat dat ding ook echt af. Dan ben ik dus al bijna een half uur wakker. 

Wij hebben een wake-up light. Maar gebruiken die niet meer als wekker. Hij beviel de eerste paar weken goed, maar vervolgens sliepen we er allebei doorheen. En dat is voor mij best bijzonder, want ik word normaal gesproken van het minste of geringste wakker. Dus hij staat er nog en hij staat ook aan, zodat we 's nachts de tijd kunnen zien. Maar wakker worden doen we nu weer met de wekker op de telefoon.

Ik gebruik mijn telefoon als wekker. Bevalt prima.

Een hele simpel wekker met een Batterij. Wel een die automatisch de tijd in stelt…dus geen gedoe met tijdomstelling.

Wij gebruiken allebei onze horloge als wekker. Ideaal, want onze wekkers gaan zelden op dezelfde tijd. 

Ik heb een ouderwetse wekkerradio staan voor de tijdsaanduiding, gele letters. Als daadwerkelijke wekker gebruik ik mijn telefoon. Een beetje licht in de kamer vind ik prettiger dan stikdonker.

Ik heb de Kreafunk Bell

20_540x.png?v=1755069133

Die is draadloos, oplaadbaar, heeft lieve deuntjes die instelbaar zijn qua herrie, en geeft geen licht tot je m aanraakt. Dat lichtniveau is ook instelbaar. Heel belangrijk want ik blijf wakker van de kleinste lichtjes. Als hij afgaat, kun je m op zijn kop zetten.
Enige nadeel is dat je met de gebruiksaanwijzing erbij de tijd moet instellen. De bedoeling was dat mijn telefoon dan niet meer in de slaapkamer hoeft als wekker want ik heb geen zelfbeheersing houd mezelf scrollend wakker. Vannacht niet gelukt. Gelukkig werd ik toch 3 minuten voor de wekker afging wakker. 

Ik ging een tijdje geleden op zoek naar een wekker omdat ik mijn telefoon beneden wilde laten. Heb er één van Sostrene grene. Hij is bíjna perfect, het display kan heel donker gezet worden en gaat sowieso helemaal uit, als je de wekker even aan raakt gaat ie weer aan. Hij heeft lieve geluidjes die ook heel zacht kunnen, en harder worden als je m niet uit zet. Als je snoozen hoef je m alleen maar even op te pakken, niet naar een knopje te zoeken. Hij is oplaadbaar (en hoeft dus niet de hele tijd aan een snoer, handig als ik wegens snurkende man naar het logeerbed verhuis, en dan kan ik m ook meteen als lampje gebruiken bij het verhuizen. 

Maar twee dingen zijn echt heel stom: hij geeft over het algemeen niet aan dat ie opgeladen moet worden maar blijkt ineens leeg (tot nu toe nooit ‘s nachts gebeurd) en héél soms, zeg twee keer per jaar, gaat ie gewoon niet af. Heel onhandig. Maar verder vind ik m zo ideaal dat ik toch nog niet aan een zoektocht naar een andere ben begonnen..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.