Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wees eens eerlijk: laat jij hondenpoep liggen?


Frikandelspeciaal schreef op 10-02-2022 om 11:35:

Vaak denken hondenbezitters geloof ik maar dat iedereen net zo gek is op hun hond als dat zij dat zelf zijn. Nee, dat is dus niet zo.

Wat een bizar verhaal. Zo onnodig om zo'n grote bek op te zetten... Je kan toch met elkaar in gesprek? Het lijkt mij overigens heel vanzelfsprekend dat niet iedereen gek is op honden. En nog vanzelfsprekender dat de hond niet op een speelveldje/speeltuin hoort te kakken...

PinkFlower schreef op 10-02-2022 om 11:38:

[..]

Ik preek niet. Ik vraag altijd netjes of ze even willen opruimen. En tot nu toe doet iedereen dat.

Hou je deur maar mooi op slot, kan je hond daar poepen. Weet je meteen hoe smerig dat is als je erin trapt. Ik hoop dat je ooit een giga boete krijgt. Misschien is het dan opeens wel een kleine moeite om de poep mee te nemen. Gewoon aso wat je doet en gezien je deur die je dicht gooit weet je ook zelf best dat je fout bezig bent. Zie ook de reacties van anderen hier. Fijne dag.

Online vind ik je anders helemaal niet zo netjes overkomen. Nogmaals, je kan toch gewoon met elkaar in gesprek? Ik zit niet op het forum om van een onbekende de wind van voren te krijgen, doe even normaal joh.

Frikandelspeciaal schreef op 10-02-2022 om 11:35:

Pas nog een aanvaring hier met iemand over haar hond.

Hier vlakbij is een speelveldje. Er staat een duidelijk bord bij dat het VERBODEN IS VOOR HONDEN. Rondom de hele wijk ligt een losloopgebied voor honden, grotendeels zonder opruimplicht en zelfs grenzend aan het speelveldje.

Afijn, ik zie een dame met loslopende hond op het speelveld. Ik liep op de dame in kwestie af en vroeg haar vriendelijk of zij wel wist dat dit een speelplek is en dat het eigenlijk niet toegestaan is om hier met haar hond te spelen.
Man, ik kreeg meteen een grote bek van haar. Wie ik dacht dat ik was om dat tegen haar te zeggen en dat háár hond niet kakte hier op dat veld en blabla. Dus ik vroeg waarom ze eigenlijk per se op dat veldje moest spelen, terwijl er een kilometers lang gebied is waar die hond getraind kon worden. Ja, daar ligt stront en dat vindt ze goor. Ehh, ja, en dat mijn kinderen onder de stront van het speelveldje komen maakte niet uit. Neeeeee, wat haar hond doet dat niet. Ik zei, nee, niemands hond doet dat ooit, maar er ligt hier altijd stront.

Vaak denken hondenbezitters geloof ik maar dat iedereen net zo gek is op hun hond als dat zij dat zelf zijn. Nee, dat is dus niet zo.

Ja hier is ook een speeltuin waar ze steeds lopen. Ik kom daar niet meer. Gemeente wel eens gevraagd of er geen bordjes kunnen komen met geen hondenpoep. Antwoord "nee want ze mogen daar sowieso niet komen" ja leuk maar ze lopen er de hele dag. Dan Fikkie, dan Waldo. 

Vriendin laat haar hond ook overal lopen. Toen ik haar hier over aansprak kreeg ik de preek die je vaak hoort, hij doet niks. Hij speelt alleen. Is blij.  

Ja leuk maar hij doet wel wat, hij rent op mensen af en hij springt. Het is een labradoodle dus niet heel klein. Ik ben echt bang voor honden. Hondenbezitters snappen dat dus niet want het dier doet niks. Ja dat zei de eigenaar van de hond die me in mijn gezicht beet ook....

Lieveheersbeest schreef op 10-02-2022 om 11:40:

[..]

Online vind ik je anders helemaal niet zo netjes overkomen. Nogmaals, je kan toch gewoon met elkaar in gesprek? Ik zit niet op het forum om van een onbekende de wind van voren te krijgen, doe even normaal joh.

Netjes is wat anders dan onaardig. Ik ben onaardig tegen je. Dat klopt. Ik erger me namelijk dood aan mensen zoals jij. En als je geen commentaar wil moet je niks zeggen. Openbaar forum. Iedereen mag zijn mening geven. Ik dus ook over jou gedrag. Maar je valt mij wel aan, anderen vinden je gedrag ook raar en vies. 
En anders zet je mij toch lekker op negeer? 

PinkFlower schreef op 10-02-2022 om 11:45:

[..]

En als je geen commentaar wil moet je niks zeggen. 

Dan krijg je dus een topic waarin mensen alleen maar posten "ja ik ruim keurig altijd mijn hondenpoep op". Ik geloof niet dat dat de insteek van TO is. Jammer dat het alleen onaardig kan 

PinkFlower schreef op 10-02-2022 om 11:42:

[..]

Ja hier is ook een speeltuin waar ze steeds lopen. Ik kom daar niet meer. Gemeente wel eens gevraagd of er geen bordjes kunnen komen met geen hondenpoep. Antwoord "nee want ze mogen daar sowieso niet komen" ja leuk maar ze lopen er de hele dag. Dan Fikkie, dan Waldo.

Vriendin laat haar hond ook overal lopen. Toen ik haar hier over aansprak kreeg ik de preek die je vaak hoort, hij doet niks. Hij speelt alleen. Is blij.

Ja leuk maar hij doet wel wat, hij rent op mensen af en hij springt. Het is een labradoodle dus niet heel klein. Ik ben echt bang voor honden. Hondenbezitters snappen dat dus niet want het dier doet niks. Ja dat zei de eigenaar van de hond die me in mijn gezicht beet ook....

Asociaal. En wat deed die eigenaar toen?

Buiten dat je van een hond nooit kan zeggen dat hij niet bijt, vind ik het ook gewoon goor, zo'n natte neus aan je broek of slijm van die bekkies.

Vorig jaar zat mijn oudste knutsels te verkopen op het veldje, met een tafeltje compleet met kleedje. Ineens komt ze huilend naar huis, want er had een loslopende hond tegen haar kleedje aan staan zeiken. Eigenaar verblikte of verbloosde niet zei ze en liep gewoon door. Mijn bloed gaat werkelijk koken van dit soort dingen. En als je er wat van zegt, krijg je een grote bek. 

Ik zei al: de eerste de beste wiens hond ik daar op het veld zie schijten en het niet opruimt: ik zoek uit waar je woont en 's avonds schuif ik hem bij je door de brievenbus. Ajuus.

Was al lang geleden, ik was toen 14. (Nu 37). Eigenaar bleef erbij dat het mijn schuld was. Ik zou het dier wel pijn gedaan hebben. Ik deed niks, ik aaide hem. Hij sprong op en hapte in mijn gezicht. 3 hechtingen onder mijn kin. Als ik bruin wordt in de zomer kan je de littekens nog zien. Mijn ouders waren zo boos. Dat weet ik nog wel. Jaren 90 dus naar politie werd niet gegaan. Was op de camping. Hond moest daarna van de camping eigenaar ook ten alle tijde aangelijnd blijven en mocht alleen de kampeerplek verlaten voor het uitlaten. 

Ik vind loslopende honden bij speeltuin ook helemaal niks. Onze kleuter was rond zijn 2e bang voor honden en toen we daar net een beetje doorheen waren werd ie op zijn derde omgesprongen door een hond die 'gewoon' speels was. Inmiddels zijn we 2 jaar verder en wordt vrijwel iedere hond gemeden en zorgt voor paniek

Frikandelspeciaal schreef op 10-02-2022 om 11:35:

Pas nog een aanvaring hier met iemand over haar hond.

Hier vlakbij is een speelveldje. Er staat een duidelijk bord bij dat het VERBODEN IS VOOR HONDEN. Rondom de hele wijk ligt een losloopgebied voor honden, grotendeels zonder opruimplicht en zelfs grenzend aan het speelveldje.

Afijn, ik zie een dame met loslopende hond op het speelveld. Ik liep op de dame in kwestie af en vroeg haar vriendelijk of zij wel wist dat dit een speelplek is en dat het eigenlijk niet toegestaan is om hier met haar hond te spelen.
Man, ik kreeg meteen een grote bek van haar. Wie ik dacht dat ik was om dat tegen haar te zeggen en dat háár hond niet kakte hier op dat veld en blabla. Dus ik vroeg waarom ze eigenlijk per se op dat veldje moest spelen, terwijl er een kilometers lang gebied is waar die hond getraind kon worden. Ja, daar ligt stront en dat vindt ze goor. Ehh, ja, en dat mijn kinderen onder de stront van het speelveldje komen maakte niet uit. Neeeeee, wat haar hond doet dat niet. Ik zei, nee, niemands hond doet dat ooit, maar er ligt hier altijd stront.

Vaak denken hondenbezitters geloof ik maar dat iedereen net zo gek is op hun hond als dat zij dat zelf zijn. Nee, dat is dus niet zo.

En toch, er zijn natuurlijk gelukkig ook echt veel mensen die de hondenpoep wel netjes opruimen. Ik snap wel dat je haar aanspreekt. Maar ik weet van mezelf ook: als mijn hond ergens poept, ruim ik het gewoon op. Ik loop dus ook wel eens (met de hond aangelijnd) over een speelveld. Ik zou het dan ook vervelend vinden om op hoge toon aangesproken te worden, alsof ik ook wel zo’n smerige asociaal zal zijn die daar zijn hond zomaar laat kakken en daarover gaat staan liegen. 

De meeste hondeneigenaren die ik ken ruimen netjes achter hun hond op. Die lopen allemaal met zakjes. Het is echt niet nodig om alle hondeneigenaren over één kam te scheren. 

Lieveheersbeest schreef op 10-02-2022 om 11:31:

Ik ben benieuwd of je met deze manier van communiceren in het echte leven veel bereikt. Ik weet niet of je hondeneigenaren wil overtuigen wel hun poep op te ruimen, of gewoon zin hebt om een preek af te steken? Door jouw toontje gaat mijn deur in ieder geval op slot

Ik krijg eerder de indruk dat de inhoud je niet aanstaat dan de toon. Je lijkt maar niet overtuigd te kunnen worden van het feit dat hondenpoep naast vies voor mensen, ook schadelijk is voor de natuur. Dat lijkt mij een goede reden om het op te ruimen. Hang het aan de riem in een speciaal schepzakje, wat is daar nou op tegen?

ToetieToover schreef op 10-02-2022 om 15:19:

[..]

Ik krijg eerder de indruk dat de inhoud je niet aanstaat dan de toon. Je lijkt maar niet overtuigd te kunnen worden van het feit dat hondenpoep naast vies voor mensen, ook schadelijk is voor de natuur. Dat lijkt mij een goede reden om het op te ruimen. Hang het aan de riem in een speciaal schepzakje, wat is daar nou op tegen?

Jammer, want dat is echt niet het geval. Ik had oprecht nog nooit eerder gehoord dat poep schadelijk is voor de natuur. Leesvoer voor vanavond

Lieveheersbeest schreef op 10-02-2022 om 15:51:

[..]

Jammer, want dat is echt niet het geval. Ik had oprecht nog nooit eerder gehoord dat poep schadelijk is voor de natuur. Leesvoer voor vanavond

Ah fijn, lees dit eens: https://besjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/2688-8319.12128

Nee

Nee

10-02-2022 om 19:48

Nera schreef op 10-02-2022 om 10:25:

[..]

Nou vraag ik me wel af hoe je dat zou moeten opruimen. Water overheen gooien zorgt ook alleen maar voor verspreiding.

Eigenaar vindt het moeilijk om voor deze hond te zorgen. Ik heb een tijdje meegeholpen door zijn hond uit te laten en incidenteel op te passen. Ik ben van mening dat deze meneer niet genoeg doet om zijn hond lichamelijk gezond te krijgen. Hond krijgt nu frolic brokken dus ik vind het niet gek dat hij diarree heeft. Zelf zou ik verder kijken naar een passende brok. De hond stinkt ook heel erg en heeft een opvallend vette vacht. Hij oogt gewoon niet gezond en onverzorgd.. het was bv ook meerdere keren voorgekomen dat de hond een reep chocola van de tafel had gejat bij hem thuis. Dan was het “oh haha oeps” maar beter opruimen deed hij niet. Diarree kan je indd bijna niet opruimen, maar ik vind wel dat iemand goed zijn best moet doen om lichamelijke problemen bij de hond te verminderen.

Mija schreef op 10-02-2022 om 15:11:

[..]

En toch, er zijn natuurlijk gelukkig ook echt veel mensen die de hondenpoep wel netjes opruimen. Ik snap wel dat je haar aanspreekt. Maar ik weet van mezelf ook: als mijn hond ergens poept, ruim ik het gewoon op. Ik loop dus ook wel eens (met de hond aangelijnd) over een speelveld. Ik zou het dan ook vervelend vinden om op hoge toon aangesproken te worden, alsof ik ook wel zo’n smerige asociaal zal zijn die daar zijn hond zomaar laat kakken en daarover gaat staan liegen.

De meeste hondeneigenaren die ik ken ruimen netjes achter hun hond op. Die lopen allemaal met zakjes. Het is echt niet nodig om alle hondeneigenaren over één kam te scheren.

Vraagje. Waarom loop je met je aangelijnde hond over een speelveld ( tenzij het je hulphond is). Je mag toch ook niet met een brommobiel op de snelweg of met een racefiets op het wandelpad? Verkeersregels en bordjes ‘ hier geen honden ‘  zijn er niet ter decoratie.



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.