Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wees eens eerlijk: laat jij hondenpoep liggen?

Nu ik iets meer dan een half jaar een hond heb, valt het me nog meer op. Er ligt Zo Verschrikkelijk Veel hondenpoep overal. Ik zag net een artikel over dat het een negatief effect heeft op de groei van planten in stedelijke omgeving, omdat er vanwege alle hondenpoep die niet wordt opgeruimd zoveel stikstof in de grond zit.

Ik ruim het altijd op in de bebouwde kom, en buiten de bebouwde kom zorg ik dat het in ieder geval niet bij een pad, een weiland of naast/in de sloot ligt. Ik laat het alleen liggen als het echt in de middle of nowere in een bos of een struik ligt. Op het losloopveld hoef je niet op te ruimen, maar ik doe dat wel want het is een klein veldje en je kunt er zelf bijna niet meer lopen, want overal ligt poep. Bij allebei de ingangen staat netjes een prullenbak en die wordt ook geregeld geleegd. Ik ruim overigens geen poep op van andere honden.

Maar er ligt dus zoveel dat echt niet alleen een paar wereldvreemden het laten liggen. Wees eens eerlijk, ruim jij de poep van je eigen hond altijd op? En zo nee, waarom niet?


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

09-02-2022 om 14:49

Oh doe ik nooit. Ik woon aan de rand van het dorp dus niemand heeft er echt last van. Ze mag ook alleen maar poepen op door mij aangewezen plaatsen

Geen hond maar als ik zie dat mensen het laten liggen zeg ik er wat van. Overal en nergens hangen hier gratis poepzakjes. Opruimen die zooi. Zo smerig hondenpoep. Ik wandel graag en veel en trap er geregeld in. Zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Ik vind het ook heel aso om het te laten liggen. Sommigen zeggen dan: ik betaal niet voor niks hondenbelasting. Nou leuk voor je maar dat is niet bedoeld om mij erin te laten trappen of om een ander jou stront op te laten ruimen. 
Jouw hond, jouw poep. 

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 14:49:

Oh doe ik nooit. Ik woon aan de rand van het dorp dus niemand heeft er echt last van. Ze mag ook alleen maar poepen op door mij aangewezen plaatsen

Asociaal. Pas als je het opruimt weet je iig zeker dat niemand er last van heeft. 

Ja ik laat het liggen, omdat ik geen hond heb een het vies vind om op te ruimen dat doen de hondeneigenaren maar. 
Helaas moet ik toch zelf wel de steunt van mijn schoenen halen, omdat ik in de avond toch ineens in zo'n drol sta.  
Bah wat vies. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-02-2022 om 14:56

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 14:49:

Oh doe ik nooit. Ik woon aan de rand van het dorp dus niemand heeft er echt last van. Ze mag ook alleen maar poepen op door mij aangewezen plaatsen

En jij bent de enige die daar komt? Als hardloper kom ik tegenwoordig niet meer in de parken en natuurstrookjes in en rond mijn dorp. Omdat ik vaker wel dan niet met poep aan mijn schoen thuiskwam.

Nu geen hond meer maar ik ruimde het altijd op. Van je eigen hond vind ik dat niet eens vies. Een  haar in de soep komt ook weleens voor als je huisdieren hebt, die vis ik er gewoon uit en dan eet ik weer verder.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-02-2022 om 14:58

Bakblik schreef op 09-02-2022 om 14:55:

Ja ik laat het liggen, omdat ik geen hond heb een het vies vind om op te ruimen dat doen de hondeneigenaren maar.
Helaas moet ik toch zelf wel de steunt van mijn schoenen halen, omdat ik in de avond toch ineens in zo'n drol sta.
Bah wat vies.

Katten kunnen er helaas ook wat van. Op het veldje voor mijn deur, nota bene grenzend aan een speeltuintje, sta je regelmatig met je voet in de stront. Zo ontzettend smerig. (Ik ga er dan maar vanuit dat dit geen hondenpoep is...)

Het ligt aan de plaats. Loop ik gewoon een rondje in de buurt dan ruim ik het altijd op. Ook als de hond het op een onhandige plek doet zoals onder een struik, je ruikt dat toch. In het hondenlosloopgebied in bos en heide ruim ik het niet op. De hond doet het nooit op een pad maar mocht dat toch gebeuren dan zou ik het wel aan de kant schuiven. Op drukke plekken zoals het strand ruim ik het wel altijd op.

Ik ruim het altijd op terwijl ik het eigenlijk zou mogen laten liggen (heb door een uitzondering voor). Maar zelf vind ik niks zo smerig als hondenpoep aan mijn rolstoelwielen omdat dat weer aan mijn mouwen komt én ik door mijn huis rol. Ik vind niet opruimen ronduit asociaal! 

Coreopsis schreef op 09-02-2022 om 14:58:

[..]

Katten kunnen er helaas ook wat van. Op het veldje voor mijn deur, nota bene grenzend aan een speeltuintje, sta je regelmatig met je voet in de stront. Zo ontzettend smerig. (Ik ga er dan maar vanuit dat dit geen hondenpoep is...)

Ook zo vies. Van die katten die overal rondlopen en schijten. Een ander moet gewoon geen last hebben van jouw huisdier. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-02-2022 om 15:03

Apiejapie schreef op 09-02-2022 om 15:01:

Ik ruim het altijd op terwijl ik het eigenlijk zou mogen laten liggen (heb door een uitzondering voor). Maar zelf vind ik niks zo smerig als hondenpoep aan mijn rolstoelwielen omdat dat weer aan mijn mouwen komt én ik door mijn huis rol. Ik vind niet opruimen ronduit asociaal!

Bah, dat is inderdaad nog smeriger dan aan je schoen. En een stuk meer werk om schoon te krijgen denk ik.

Fiorah

Fiorah

09-02-2022 om 15:04 Topicstarter

Bakblik schreef op 09-02-2022 om 14:55:

Ja ik laat het liggen, omdat ik geen hond heb een het vies vind om op te ruimen dat doen de hondeneigenaren maar.
Helaas moet ik toch zelf wel de steunt van mijn schoenen halen, omdat ik in de avond toch ineens in zo'n drol sta.
Bah wat vies.

Hahaha, ik zag mijn topictitel en dacht: nu lijkt het net alsof ik verwacht dat IEDEREEN hondenpoep op gaat staan ruimen. Ik bedoel dus: van je eigen hond. 

Fiorah

Fiorah

09-02-2022 om 15:06 Topicstarter

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 14:49:

Oh doe ik nooit. Ik woon aan de rand van het dorp dus niemand heeft er echt last van. Ze mag ook alleen maar poepen op door mij aangewezen plaatsen

Ik woon aan de rand van een dorp, dan heb je er nog steeds wel last van.

Wij hebben een bouwterrein in de buurt waar mondjesmaat gebouwd wordt, maar dus ook veel zand en hier en daar wat gras en plassen en.... POEP. Zoveel. Ik voel me echt plaatsvervangend lullig tegenover de mensen die daar komen kijken hoe de bouw van hun huis vordert.

Bakblik schreef op 09-02-2022 om 14:55:

Ja ik laat het liggen, omdat ik geen hond heb een het vies vind om op te ruimen dat doen de hondeneigenaren maar.
Helaas moet ik toch zelf wel de steunt van mijn schoenen halen, omdat ik in de avond toch ineens in zo'n drol sta.
Bah wat vies.

BlueFawn schreef op 09-02-2022 om 14:49:

Oh doe ik nooit. Ik woon aan de rand van het dorp dus niemand heeft er echt last van. Ze mag ook alleen maar poepen op door mij aangewezen plaatsen

Denk je dat echt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.