Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Weer overboden

even een klaagtopic 

na maanden dat er niks langs kwam eindelijk weer een leuk huis gezien. Flink overboden maar helaas vandaag bericht gekregen dat ze voor een andere kandidaat gegaan zijn. Ik ben er zo klaar mee maar ik wil ook echt verhuizen. Ik wil een grotere tuin voor de kinderen meer ruimte om te spelen in huis. Op zich mag ik niet klagen wij hebben een dak boven ons hoofd en gelukkig een koophuis die mee stijgt in de waarde. Ik wil gewoon graag verhuizen meer rust.

komt het wel doordat je overboden bent? Of kan het aan de eventueel ontbindende voorwaarden liggen? Wij hebben ons huis verkocht aan degene die geen ontbindende voorwaarden had. Vonden we wel zo'n veilig gevoel. Dus soms speelt er wat anders dan geld alleen. 

Wil je veel geluk wensen bij een volgend huis. Dat dat écht jullie droomhuis mag worden!

83angel

83angel

24-11-2021 om 18:21 Topicstarter

wij hebben geen ontbindende voorwaarden  gesteld dus dat zal het niet zijn. Wij wilden idd het niet daarop stuk laten lopen. Wij weten wat wij kunnen lenen. 
Enigste wat nog kan is persoonlijke voorkeur. Wel benieuwd wat het uiteindelijke bod was.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 21:27

Tip: na de overdracht kun je de verkoopprijs opvragen bij het kadaster met een simpele SMS.

hoeveel bied je over in procenten? En zou je een financieel adviseur kunnen vragen voor een financiering belofte? Dat je dus bijvoorbeeld 4K biedt, en de financieel adviseur ook op een papier schrijft dat je recent met hem hebt gezeten voor huis aan de x straat, en dat hij geen bezwaren ziet voor de financiering. Kan ondanks de geen voorwaarden misschien net extra vertrouwen geven. 
En stel je de juiste vragen tijdens een bezichtiging? Dat kan ook doorslaggevend zijn, omdat op die manier de verkoper gelooft dat je het echt wil hebben.

Mijn zoon is meer dan een jaar op zoek geweest naar een koopwoning. Hij werd ook telkens overboden. Eind mei is het hem gelukkig toch gelukt om een mooie woning te kopen. De vraagprijs was 209 en hij heeft 241 geboden en was de hoogste bieder. De tweede hoogste bieder had 240 geboden en baalde enorm. Zo'n zelfde soort huis stond een paar maanden geleden te koop in dezelfde wijk maar met een veel kleinere tuin dan mijn zoon nu heeft. Op 4 maanden tijd was de vraagprijs opgelopen naar 250. Hij heeft dus nog net op tijd kunnen kopen want als hij 32K had moeten overbieden op 250K dan had hij het in zijn eentje nooit kunnen kopen. Veel succes met het kopen van een woning.

83angel

83angel

25-11-2021 om 06:49 Topicstarter

hebben bijna 15% overboden.

wij hebben al op papier hoeveel wij kunnen lenen. Na onze loonsverhogingen gaan wij nogmaals naar een adviseur.

hier ook gekkenhuis met overbieden ons huidige huis is in een jaar tijd meer als 50k gestegen in waarde.

Geen tips, maar het is gewoon ruk op dit moment. Wij willen ivm ene kinderwens óf verhuizen óf verbouwen. Verhuizen is gewoon een ramp op het moment en aannemers hebben ellenlange wachtlijsten.. 

Dus ik begrijp heel goed dat je gewoon baalt, met jou vele anderen helaas  

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

25-11-2021 om 10:19

Er staat ook bijna niks meer te koop. Makelaars laten verkochte huizen heel lang op funda staan zodat het nog wat lijkt. Maar er is weinig aanbod, heel weinig aanbod.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-11-2021 om 13:08

niet_rechts schreef op 25-11-2021 om 10:19:

Er staat ook bijna niks meer te koop. Makelaars laten verkochte huizen heel lang op funda staan zodat het nog wat lijkt.


Ja, zo irritant is dat. Waarom zouden kopers interesse hebben in huizen die al verkocht zijn? Hier in de stad, misschien ook elders, zijn er makelaars die bij een verkochte woning niet een sticker met “verkocht onder voorbehoud” of iets dergelijks over het verkoopbord plakken, maar “jammer! Te laat!” of “Achter het net gevist!”. Als ik mijn huis ooit in de verkoop doe, dan niet bij die makelaars. Zo wreed in de huidige wooncrisis. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

25-11-2021 om 23:21

Wednesday schreef op 25-11-2021 om 13:08:

[..]


Ja, zo irritant is dat. Waarom zouden kopers interesse hebben in huizen die al verkocht zijn? Hier in de stad, misschien ook elders, zijn er makelaars die bij een verkochte woning niet een sticker met “verkocht onder voorbehoud” of iets dergelijks over het verkoopbord plakken, maar “jammer! Te laat!” of “Achter het net gevist!”. Als ik mijn huis ooit in de verkoop doe, dan niet bij die makelaars. Zo wreed in de huidige wooncrisis.

Puur sadisme!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.