Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat voor naambordje heb jij?

We hadden toen geen bordje i.v.m. inbrekers of andere onwelkome gasten. Beter dat die zo weinig mogelijk informatie zouden hebben wie daar woonde. Het was trouwens ook niet zo gebruikelijk om een naambordje te hebben.

Daarvoor ook nooit gehad.

ik wil echt geen namen bij mijn voordeur, iedereen kan zich dan zo naar binnen lullen. Hoi Pim, ik heb afgesproken met je moeder Greet en ze zei dat ik vast binnen mocht wachten en dat ik vast de sierraden uit de slaapkamer mag pakken.

Blauwevis schreef op 01-06-2025 om 19:20:

ik wil echt geen namen bij mijn voordeur, iedereen kan zich dan zo naar binnen lullen. Hoi Pim, ik heb afgesproken met je moeder Greet en ze zei dat ik vast binnen mocht wachten en dat ik vast de sierraden uit de slaapkamer mag pakken.

Misschien een beetje overdreven, maar toen ik met mijn 4 jarige na schooltijd in de Hema stond, werd mijn kind aangesproken door een vreemde; van harte gefeliciteerd Pimmetje met je vierde verjaardag, heb je een leuke dag gehad? Ik heel verbaasd... Mijn kind had zijn feestmuts, gemaakt door de juf nog nog op zijn hoofd met naam en leeftijd erop. Mijn kind ging er leuk op in. Die man bedoelde het niet verkeerd maar ik realiseerde me dat je  zo snel het vertrouwen kan winnen van iemand met zo weinig informatie.

ook wij hebben geen naambordje. Wel een mooi huisnummerbordje. Mensen die weten waar we wonen hoeven onze namen niet meer, en mensen die niet weten wie in dit huis wonen hoeven dat ook niet te weten, tenzij ik het ze zelf vertel.

voorletter en achternamen. 
Op een mooi emaille bordje.
Als de kinderen de deur uit zijn blijft het gewoon hangen. Het blijft ook hun thuis. 

Geen. Ik ben liever een beetje anoniem. 

Geen.
Maar wel onze achternaam op de brievenbus

ik snap het nut ook niet van naambordjes..

Hier ook geen bordje.

We hebben een bordje opgehangen met onze volledige namen omdat de vorige bewoner een drugsverslaafde was compleet met politie-invallen enzo. En veel post van incassobureaus. Om duidelijk te maken dat er nu anderen wonen. Vorige week belde er een man aan die mij heel joviaal met mijn voornaam aansprak. Dat vond ik op één of andere manier heel onveilig. Nooit over nagedacht. Dus ik denk dat ik een ander bordje ga bestellen met fam  achternaam. 

GroenTuintje schreef op 01-06-2025 om 22:20:

ik snap het nut ook niet van naambordjes..

Dit vraag ik me dus ook af

DiedeltjeDei schreef op 02-06-2025 om 04:52:

We hebben een bordje opgehangen met onze volledige namen omdat de vorige bewoner een drugsverslaafde was compleet met politie-invallen enzo. En veel post van incassobureaus. Om duidelijk te maken dat er nu anderen wonen. Vorige week belde er een man aan die mij heel joviaal met mijn voornaam aansprak. Dat vond ik op één of andere manier heel onveilig. Nooit over nagedacht. Dus ik denk dat ik een ander bordje ga bestellen met fam achternaam.

Waarschijnlijk even googlen op achternaam + woonplaats = volledige naam. Dus net zo onveilig... 

Zoals Blauwevis al schreef: straks gaat iemand heel vrolijk met kind in gesprek: "Ik ken je ouders hoor, ze heten Truus en Klaas... etc". Om die reden dus geen naambordje.

Geen naambordje. Wilde ooit wel, maar kon niet bedenken wat er dan precies op moet. En om redenen die hier allemaal al genoemd  zijn, wil ik nu geen naambordje meer. De mensen die moeten weten waar wij wonen weten dit wel. En verder hou ik het graag zo anoniem mogelijk.

Toen ik hier kwam wonen zat er een simpel naambordje op de voordeur met, uiteraard, de naam van de vorige bewoners. 
Ik heb in de gauwigheid mijn voorletters plus achternaam en de voorletters met achternaam van kind op een A4-tje geprint. 
Op formaat van het oude naambordje geknipt en met een plakbandje over de namen van de vorige bewoners geplakt. 
Dat was 12 jaar geleden, zit er nog steeds. 

Kind is inmiddels het huis uit maar die naam laat ik staan. Ik vind het geen prettig idee dat iedereen kan zien dat ik hier alleen woon. Vandaar ook die voorletters zodat niet af te leiden is of ik een man of vrouw ben. 

Om de zelfde reden als blauwevis wilde ik ook niet de voorname.
Hier allen voorletters en achternamen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.