Huis, tuin en keuken
Due-scimmie
01-06-2025 om 08:35
Wat voor naambordje heb jij?
Eerste wereld probleem I know
maar wij willen een nieuw naambordje en nu kom ik er niet uit wat ik er op wil.
We hebben er nu 1 met de voornamen. Maar oudste van man staat er op en komt al jaar niet meer dus dat is soms wat confronterend. Nu wil ik er een met onze achternaam. Maar ik gebruik mans naam + mijn achternaam. Zet ik ze er dan beide op of toch alleen de familienaam?
Hoe hebben jullie dat?
Meesje
01-06-2025 om 08:39
Geen. Wil er mss wel een nu gezin compleet is. Maar met alleen voornamen. Mede ivm werk wil ik niet dat boze cliënten mijn huis kunnen vinden doordat mijn achternaam er op staat. Mss vergezocht, maar toch.
IngridT
01-06-2025 om 08:53
Bij ons 'familie achternaam'.Handig in een tijd dat er kinderen uit huis gingen. Ook handig voor postbode of pakketbezorger.
Beterlaat2021!
01-06-2025 om 09:09
Ik woon alleen en heb mijn achternaam, zonder voornaam of voorletter.
MiniJCW
01-06-2025 om 09:35
Geen, nooit gewild ook. Mensen die niet weten wie er in ons huis woont, hoeven dat ook niet te weten.
Het is trouwens eerste wereld probleem 
Ginevra
01-06-2025 om 09:36
wij hebben (zonder kinderen) onze beider volledige naam op de deur.
in jouw geval zou ik familie Enenaam-Anderenaam doen.
En terzijde: dit is een eerstewereldprobleem, geen derdewereldprobleem ![]()
Milala
01-06-2025 om 10:03
Ik zou gaan voor een combinatie van achternamen.. nu ook niet opnieuw kiezen voor voornamen want stel dat het ene kind over een jaar weer voor de deur staat en dan is het ontbreken van de naam ook vervelend..
Ik heb alleen mijn voornaam naast de bel.
watertoren
01-06-2025 om 10:20
Ik heb een bordje met de voornaam van mijn man, mezelf en van mijn zoon. Mijn man is 9 jaar geleden overleden en mijn zoon is al jaren het huis uit. Ik woon nu alleen maar ik kan op 1 of andere manier het bordje niet weg doen.
Mugske
01-06-2025 om 10:28
ik woon hier met vriend en dochter. Toen naambordje er kwam hoopten we dat er nog een kind kwam, dus wilden niet iets met voornamen. We zijn niet getrouwd en onze voor namen zijn van verschillende lengte (denk korte achternaam en van de langeachternaam). Er staat nu dus:
Familie
Lange achternaam
Korte achternaam
Naambordje is ovaal, dus mooiste om lange achternaam in het midden te zetten.
Netherfield
01-06-2025 om 10:43
Wij hebben al onze voornamen en onze familie achternaam, ik heb mans naam aangenomen toen ik trouwde. Op mijn werk wordt mijn meisjesnaam gebruikt dus geen zorgen voor boze klanten.
TjunyS
01-06-2025 om 10:47
Wij hebben een ouderwets geëmailleerd bordje uit 1928 met daarop K. Naam Gzn., dezelfde naam als Opa toen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.