Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Gut ja, in het vliegtuig stappen omdat je 25-jarige dochter haar enkel heeft verzwikt? Nee dat zouden we hier ook wat overdreven vinden.

Dees! schreef op 16-08-2026 om 00:40:

Gut ja, in het vliegtuig stappen omdat je 25-jarige dochter haar enkel heeft verzwikt? Nee dat zouden we hier ook wat overdreven vinden.

En dat bleek ook, ze is een beetje gebutst maar geheel zelfstandig weer thuisgekomen. Ik vond mezelf tamelijk empathisch in mijn meelevende appjes,  maar blijkbaar had ik in paniek horen te bellen. Tja,  zei dochter,  onze bullshit radar staat nu eenmaal wat anders afgesteld. Ze vindt me nog steeds een goede moeder,  dus da's dan maar weer een geluk 😅

Ik zou hetzelfde hebben gereageerd als jij Wieder.

Nou ik zou gegaan zijn en Hart van Nederland ingeschakeld hebben en een crowd funding hebben opgestart.
Dus het is maar goed dat ik geen kinderen heb ofzo 

Dolfje schreef op 16-08-2026 om 08:15:

Nou ik zou gegaan zijn en Hart van Nederland ingeschakeld hebben en een crowd funding hebben opgestart.
Dus het is maar goed dat ik geen kinderen heb ofzo

Herfstappeltaart schreef op 16-08-2026 om 07:43:

Ik zou hetzelfde hebben gereageerd als jij Wieder.

Ik ook. 

Ze is 25… Ik zou even gebeld hebben, horen of er paniek is. Zeggen dat ze een kluns is en verder met de vakantie. Maar erheen vliegen of zij eerder terug? Als 25-jarige kun je dat prima zelf inschatten lijkt mij. 

Wieder schreef op 16-08-2026 om 07:21:

[..]

En dat bleek ook, ze is een beetje gebutst maar geheel zelfstandig weer thuisgekomen. Ik vond mezelf tamelijk empathisch in mijn meelevende appjes, maar blijkbaar had ik in paniek horen te bellen. Tja, zei dochter, onze bullshit radar staat nu eenmaal wat anders afgesteld. Ze vindt me nog steeds een goede moeder, dus da's dan maar weer een geluk 😅

Het oordeel van je eigen dochter over je empathische vermogens als moeder lijkt mij hierin het allerbelangrijkste. Als zij zich voldoende gesteund voelde, ben je goed bezig.

Heeft ze trouwens geen vader meer? Want het valt mij altijd op dat zulke dingen vooral van moeders worden verwacht. Niet van vaders. Ben best benieuwd hoe die vrienden daarover denken. 

Wieder schreef op 15-08-2026 om 23:44:

Ja, da's een lastige Auwereel... als ze zegt dat ze je nodig heeft. Hebben ze een goede reis gehad, zijn ze goed aangekomen?

Alles goed down under!

ToetieToover schreef op 16-08-2026 om 08:31:

[..]

Het oordeel van je eigen dochter over je empathische vermogens als moeder lijkt mij hierin het allerbelangrijkste. Als zij zich voldoende gesteund voelde, ben je goed bezig.

Heeft ze trouwens geen vader meer? Want het valt mij altijd op dat zulke dingen vooral van moeders worden verwacht. Niet van vaders. Ben best benieuwd hoe die vrienden daarover denken.

Een vader wordt geacht te komen als er iets is met de auto, toch? 

ToetieToover schreef op 16-08-2026 om 08:31:

[..]

Ja! Dat schreef ik dus ook! Hoezo hun moeder zou dit en dat, deze moeder heeft vliegangst-vermomd-als-vliegschaamte, dus als er in geval van minimale paniek überhaupt gevlogen gaat worden, dan is het door haar vader aka mijn echtgenoot (in geval van echte paniek zal ik me zonder een seconde na te denken over mijn vliegangst heen zetten overigens). Maar dochter belt in geval van licht tot groot ongemak sowieso liever mij, want vader is wel een paniekvogel 😆

Wieder je hebt goed gehandeld hoor! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Zit nu ook advies te geven aan een dochter met een dikke enkel maar dan van muggenbeet en alergische reactie. Haar medicatie ligt hier en zij is dáár. Met de moderne digitale mogelijkheden kan je zelfs de bult bekijken om nog preciezer te adviseren.
Echt moeders die er naartoe zouden gaan om te adviseren? Je moet een keer de navelstreng doorknippen dan is dit een goed moment. 

Auwereel schreef op 16-08-2026 om 08:33:

[..]

Alles goed down under!

Dit kan ook heel dubieus overkomen  heel fijn om te horen dat ze goed aangekomen zijn. 

ik las net een artikel over vuurwerk bij een evenement dat was afgelast oa ivm de droogte

Als je dan die reacties leest van mensen die het niet snappen, dingen als ze gunnen ons niets meer en wat een gemeente..
Raar: dat mensen nog steeds de erst van maandenlange droogte niet inzien!

Ik vind het ook raar als er ouders van 25 jarigen naar de vakantiebestemming zouden vliegen voor een verstuikte enkel. Ze zijn ook nog eens in gezelschap dus thuis komen doen ze ook. Empathie en advies geven als ze erom vragen lijkt me goed genoeg.

Als ik vorige week in Schotland mijn enkel gebroken zou hebben boven op de Cairn Gorm van 1245 meter en met de heli eraf gehaald zou moeten worden zou ik nog niet vragen of iemand me kwam halen. Ik zou dan van mijn enkel balen maar het ook leuk vinden dat ik in de heli zou zitten. 
Maar goed, ik brak mijn enkel gelukkig niet en daar ben ik blij om.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.