Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..


ik hoop op aanvullingen


Broodjebrie schreef op 19-06-2026 om 15:38:

[..]

Haha die pik je er zo uit ja!

yep..

heel eerlijk soms check ik  google ook op bepaalde woorden, mijn Engels is prima maar qua spelling gaat het nog wel is ''fout'' 

Ik zie ook wel eens een groot bord waarop staat :  'Welcome by mine B&B'   en ik geloof dat dat toch óók niet goed is...

ToetieToover schreef op 19-06-2026 om 15:00:

[..]

Hier in de buurt hangt een spandoek met de tekst “proud to be Dutch” wat ik telkens lachwekkend vind - elke keer weer als ik er langskom. Zo ‘proud’ dat je geen ‘Dutch’ schrijft jonguhhhh.

Staat er dan misschien Duch, Toetie?

Beterlaat2021! schreef op 19-06-2026 om 15:56:

Ik zie ook wel eens een groot bord waarop staat : 'Welcome by mine B&B' en ik geloof dat dat toch óók niet goed is...

raap me op

Beterlaat2021! schreef op 19-06-2026 om 15:56:

Ik zie ook wel eens een groot bord waarop staat : 'Welcome by mine B&B' en ik geloof dat dat toch óók niet goed is...

Zeker fout.  Welcome at my B&B.  Waarom zoeken ze niet even naar de juiste spelling. Dit staat zo dom.... 


Beterlaat2021! schreef op 19-06-2026 om 15:57:

[..]

Staat er dan misschien Duch, Toetie?

ik wil er nu heen met mijn markeerstiften 

Bij mij staat er op een elektriciteitshuisje 'nasi' gekalkt. Ik denk door iemand die iets tegen de Indonesische keuken heeft? Ik moet mezelf ook altijd inhouden als iemand zegt:' het gaat beter als je denkt'. Ik denk dan altijd, natuurlijk gaat het beter als je denkt. Maar diegene bedoelt waarschijnlijk het gaat beter dan je denkt...

Beterlaat2021! schreef op 19-06-2026 om 15:57:

[..]

Staat er dan misschien Duch, Toetie?

Ze zeggen in het Engels dat ze zo trots zijn om Nederlands te zijn, maar dus niet in het Nederlands. Dat is denk ik het punt (terecht) 

Rogue schreef op 19-06-2026 om 15:50:

[..]

yep..

heel eerlijk soms check ik google ook op bepaalde woorden, mijn Engels is prima maar qua spelling gaat het nog wel is ''fout''

Moet zijn ‘nog wel es’ want het is kort voor ‘eens’ (als we dan toch bezig zijn met taaldingetjes 🤪) Ik zie dit overigens heel vaak zo voorbijkomen.

madee schreef op 19-06-2026 om 17:11:

[..]

Moet zijn ‘nog wel es’ want het is kort voor ‘eens’ (als we dan toch bezig zijn met taaldingetjes 🤪) Ik zie dit overigens heel vaak zo voorbijkomen.

"Ik ga met me vriend na de bakker om die broodje te kopen"

We kunnen nog wel even doorgaan zo.
Vlak bij de moskee staat het woord 'hour'  in een tunneltje gekalkt....

amarna schreef op 19-06-2026 om 17:20:

[..]

"Ik ga met me vriend na de bakker om die broodje te kopen"

Oooh ja die is ook erg. Me man zegt dat hun dat ook wel is hebben gedaan….🤪

amarna schreef op 19-06-2026 om 17:20:

[..]

"Ik ga met me vriend na de bakker om die broodje te kopen"

Dat 'na' i.p.v. naar lees ik hier ook regelmatig.

madee schreef op 19-06-2026 om 17:11:

[..]

Moet zijn ‘nog wel es’ want het is kort voor ‘eens’ (als we dan toch bezig zijn met taaldingetjes 🤪) Ik zie dit overigens heel vaak zo voorbijkomen.

Het mag toch allebei en beide is toch informeel? "Es" en "is" waar "eens" hoort te staan is dialect en spreektaal en mag niet in formeel schrift gebruikt worden. Enkel "eens" is de correcte spelling. Ben ik verkeerd voorgelicht op school, of is dit aangepast in de afgelopen jaren?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.