Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Deci schreef op 15-02-2026 om 16:51:

carnaval vind ik raar

Ik ben in Brabant opgegroeid maar heb echt niks met carnaval, vind het vreselijk. 

En dan zijn er altijd mensen die zeggen, je komt uit Brabant dus hoe kun je dan niet van carnaval houden?

Ik ben ook te ver van boven de rivieren om carnaval leuk te vinden. In mijn beleving zijn het excuses om te zuipen. Een dagje best leuk maar een paar dagen vind ik niks. Maar ik weet ook dat ik het niet heb meegekregen..

Broodjebrie schreef op 15-02-2026 om 17:28:

[..]

Ik ben in Brabant opgegroeid maar heb echt niks met carnaval, vind het vreselijk.

En dan zijn er altijd mensen die zeggen, je komt uit Brabant dus hoe kun je dan niet van carnaval houden?

Ik ben ook in Brabant opgegroeid en ik snap er helemaal niks van. En dan beweren ze ook nog steeds dat het niet om het drinken gaat, maar vooralsnog is dat het enige dat ze doen, dat en vertellen hoe brak ze wel niet waren. Ik drink zelf niet, dus dat zal niet meehelpen. 

krulliebollie schreef op 15-02-2026 om 17:46:

Ik ben ook te ver van boven de rivieren om carnaval leuk te vinden. In mijn beleving zijn het excuses om te zuipen. Een dagje best leuk maar een paar dagen vind ik niks. Maar ik weet ook dat ik het niet heb meegekregen..

Precies dit.

Ooit in een grote stad gewerkt waar dus volop carnaval wordt gevierd. De collega's die geen carnaval vierden, moesten werken. Prima. Maar die locatie was dus midden in het centrum en je moest dus eerst door die hele menigte heen om er te komen. Tijdens werk ook nog lastig gevallen door dronken lui. En na het einde van de dienst weer terug door die menigte naar huis. En dan had je dus naast die dronken lui ook nog verschrikkelijke muziek. Echt, hoe kunnen mensen hiernaar luisteren?

Waar ik nu woon, wordt nauwelijks aan carnaval gedaan gelukkig. Heerlijk!

Haha, wat grappig om hier die opmerkingen van Brabo's over carnaval te lezen. Ik heb een paar goede vriendinnen die er helemaal in opgaan en ik houd me juist ontzettend in als de gesprekken weer richting de "pekskes" gaan. Ik vind het zo'n stom feest.  Ik weet dat het cultureel erfgoed is, maar wat er nou aan is om als je de kleuterschoolleeftijd gepasseerd bent om je in verkleedkleren te hijsen ontgaat me. En dan die flauwe, beetje platte humor en die gruwelijke muziek. Toch blijft het een raar fenomeen, zo'n feest waar een deel van de bevolking zowat voor leeft en het andere deel niks mee heeft.

Och ik vind het een raar fenomeen dat Nederland oranje kleurt als er ergens een voetbalwedstrijd is, waar gevochten wordt om n foeilelijke beker of schaal. Zo heeft iedereen wat he

Ben deze hele winter nog niet ziek geweest, niet eens een beetje verkouden. Vorig jaar ook niet volgens mij. Bijzonder. 

Ik moet filmpjes kijken voor mijn werk (inwerktraject) en daar zit regelmatig op de achtergrond een miauw in. Ik snap sowieso niet zo goed waarom, maar mijn kat vindt het helemaal raar. Die zit met grote ogen naar mijn laptop te staren. 

Mensen die oneindig kunnen blijven praten aan de telefoon in een vrij eenzijdig gesprek. Hoe kun je twee uur lang aan één stuk door vol kletsen? Ik vind dat echt knap, ik ben zelf niet zo'n prater. Maar dan zeg je dat je verder moet en rond je het gesprek af en dan komt er toch wéér een heel nieuw verhaal. En dit herhaalt zich dan een keer of 5. 

Ik vind het raar dat de shorttrackers niet allemaal een gezichtsmasker (moeten) dragen. Levensgevaarlijk als ze vallen. Bij ijshockey is dat toch ook?

Herfstappeltaart schreef op 16-02-2026 om 14:35:

Ik vind het raar dat de shorttrackers niet allemaal een gezichtsmasker (moeten) dragen. Levensgevaarlijk als ze vallen. Bij ijshockey is dat toch ook?

Vind ik ook raar.
Ik vind het ook raar dat er bij het langebaanschaatsen geen helm gedragen wordt, zeker bij de sprint. Ze vliegen als een straaljager over het ijs, levensgevaarlijk. 

Duufje schreef op 16-02-2026 om 14:38:

[..]

Vind ik ook raar.
Ik vind het ook raar dat er bij het langebaanschaatsen geen helm gedragen wordt, zeker bij de sprint. Ze vliegen als een straaljager over het ijs, levensgevaarlijk.

Ja eens.

kenfan schreef op 16-02-2026 om 00:28:

Ik weet dat het cultureel erfgoed is, maar wat er nou aan is om als je de kleuterschoolleeftijd gepasseerd bent om je in verkleedkleren te hijsen ontgaat me. 

Toch blijft het een raar fenomeen, zo'n feest waar een deel van de bevolking zowat voor leeft en het andere deel niks mee heeft.

Het idee is dat je niet kunt zien of het de burgemeester of de putjesschepper van het dorp is. Iedereen is die dagen gelijk. Verbroedering zeg maar. Vroeger was dat natuurlijk meer dan nu.

Ik vind dat wel leuk dat het in ons kleine land zo verschillend is. In noord en zuid Holland gaan hele dorpen volgens mij dicht rond kermissen of andere festiviteiten zoals bloemencorso etc toch? En er zijn zat Nederlanders die elk jaar helemaal los gaan tijdens de après ski op wintersport.

Dolfje schreef op 16-02-2026 om 15:39:

[..]

Het idee is dat je niet kunt zien of het de burgemeester of de putjesschepper van het dorp is. Iedereen is die dagen gelijk. Verbroedering zeg maar. Vroeger was dat natuurlijk meer dan nu.

Ik vind dat wel leuk dat het in ons kleine land zo verschillend is. In noord en zuid Holland gaan hele dorpen volgens mij dicht rond kermissen of andere festiviteiten zoals bloemencorso etc toch? En er zijn zat Nederlanders die elk jaar helemaal los gaan tijdens de après ski op wintersport.

Ik denk dat het eerder uitzondering is als regel. Soms wel in kleine dorpjes maar ook daar heb je tegenwoordig veel instroom ( Amsterdammers e.d. die een huis kopen) die niet mee doen aan de kermissen ( wat eigenlijk ook alleen maar om drank draait).

Ik heb de tv aanstaan voor My kitchen rules, en ik zie nu een stukje House rules Australia. En ik vind het altijd zo raar dat een huis helemaal gemeubileerd opgeleverd wordt . Ook bij andere programma's trouwens waar mensen verhuizen en het heel normaal vinden om alle meubels meteen erbij te hebben

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.