Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Dat ik op marktplaats/Facebook niks meer verkocht krijg. En ik vraag toch echt niet de hoofdprijs. 
Heb zoveel boeken staan. Vind het zonde om ze nou allemaal maar naar de kringloop of minibiebs te brengen.

welke boeken😇 ik ben gek op boeken

Lichtbron schreef op 03-02-2026 om 15:34:

Dat ik op marktplaats/Facebook niks meer verkocht krijg. En ik vraag toch echt niet de hoofdprijs.
Heb zoveel boeken staan. Vind het zonde om ze nou allemaal maar naar de kringloop of minibiebs te brengen.

Wat voor boeken?

Via Vinted proberen? 

Tja, er is nogal een overschot aan boeken… Dat maakt de hoofdprijs erg relatief.  En wat is er zonde aan om ze naar de kringloop te brengen? Je steunt er een goed doel mee en je doet er waarschijnlijk een ander een plezier mee die voor een prikkie weer een boek kan lezen. Win win. 

Moosey schreef op 03-02-2026 om 19:59:

[..]

Tja, er is nogal een overschot aan boeken… Dat maakt de hoofdprijs erg relatief. En wat is er zonde aan om ze naar de kringloop te brengen? Je steunt er een goed doel mee en je doet er waarschijnlijk een ander een plezier mee die voor een prikkie weer een boek kan lezen. Win win.

Romans in de ruime zin van het woord leveren niks op. Die koop je voor een euro bij de kringloop of rommelmarkt of lees je uit de bieb. Er zijn maar weinig boeken die je voor een leuk bedrag kunt verkopen. Mij vader had een hele verzameling bijzondere en mooie kunst en architectuur boeken, maar ook dat raak je niet aan de straatstenen kwijt.

ik vind het raar dat ik van een appel eten, honger lijk te krijgen.

Broodjebrie schreef op 03-02-2026 om 20:44:

Als ik misselijk ben, en eet een appel is het meestal over.

kerst schreef op 03-02-2026 om 20:50:

[..]

Als ik misselijk ben, en eet een appel is het meestal over.

Na een verkoudheid vorige week kan ik alleen maar hoesten na twee hapjes appel. Had vanmiddag veel te telefoneren dus mijn appel bij de lunch overgeslagen. 

Broodjebrie schreef op 03-02-2026 om 20:44:

Ik vind dat niet zo gek, bestaat vooral uit suikers, daarna dropt js bloedsuikerspiegel weer, et voila..

Nehalennia schreef op 03-02-2026 om 21:02:

[..]

Ik vind dat niet zo gek, bestaat vooral uit suikers, daarna dropt js bloedsuikerspiegel weer, et voila..

Dat werkt bij een appel of ander stuk fruit natuurlijk wel anders dan bij een koekje. Bij fruit gaat de suikeropname veel langzamer en de dip dus ook.

Nehalennia schreef op 03-02-2026 om 21:02:

[..]

Ja maar dat zou met een koekje dan toch veel sneller moeten gaan?

Zelfs Kringloops nemen soms nauwelijks nog boeken aan - ze raken ze niet meer kwijt!

We hebben laatst wat boeken verkocht via de app 'boekenbalie '. Is het proberen waard als je nog wat nieuwere boeken hebt. Je ziet direct als je de streepjescode scant via de app, wat de waarde of verkoopprijs is. Dan moet je de boeken die een verkoopwaarde hebben opsturen en krijg je na een tijdje je geld gestort.

Werkt op zich wel gemakkelijk en goed, maar ook bij BoekenBalie hebben lang niet alle boeken een verkoopwaarde.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.