Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Hemke
03-01-2026 om 22:02
Met de ouderwetse ragebol kun je sneeuwverwijderen.
Maar er zijn ook goede zachte borstels waar je de autovakanties sneeuwvrij kan maken.
Ik ben 157, ik stap of op een krukje, onopvallend de drempel van de auto en maak het dak sneeuwvrij.
Ik rij in een Kadjar.
Schemerlampje
03-01-2026 om 22:21
Wij hebben altijd een raamwisser in de auto liggen. Die gebruik ik altijd als er vocht op de ramen zit aan de buitenkant. En nu schuif je de sneeuw er zo mee van het dak.
Yumi
03-01-2026 om 22:22

TELESCOOP SNEEUWSCHUIVER EN IJSKRABER 3-IN-1 VOOR DE AUTO – ONMISBAAR IN DE WINTER! | bol
Probleem opgelost, sneeuwschuiver voor 0.a het dak
Koettie
03-01-2026 om 23:13
Wag ik echt raar vind is (misschien ben ik het alleen) dat je aan t begin van de relatie echt de sterren van de hemel sekst en daarna dooft het een beetje. Maar waarom?? Zit nu nog in de sterren van de hemel fase maar dacht bij mn vorige twee exen ook dat t nooit over zou gaan. Hopelijk blijft dit nog ff tien jaar.
Nehalennia
03-01-2026 om 23:59
Koettie schreef op 03-01-2026 om 23:13:
Wag ik echt raar vind is (misschien ben ik het alleen) dat je aan t begin van de relatie echt de sterren van de hemel sekst en daarna dooft het een beetje. Maar waarom?? Zit nu nog in de sterren van de hemel fase maar dacht bij mn vorige twee exen ook dat t nooit over zou gaan. Hopelijk blijft dit nog ff tien jaar.
Dit vind ik ook echt raar, mijn vorige relatie was ook echt twee jaar mindblowing en daarna ebte het langzaam weg, hoe erg ik ook mijn best er voor deed. En ik vind seks echt belangrijk. Hoop dat jij nog heel lang so geniet met je huidige partner!
Beterlaat2021!
04-01-2026 om 03:07
Koettie schreef op 03-01-2026 om 23:13:
Ze zeggen altijd : Doe het eerste jaar, iedere keer dat je sex hebt een knikker in een vaas. Daarna haal je iedere keer dat je sex hebt een knikker eruit. Die vaas raakt nooit meer leeg....

ToetieToover
04-01-2026 om 04:44
Azalea747 schreef op 03-01-2026 om 21:56:
Ik heb een tijd gewoond in een land met flink vaker sneeuw dan hier. Toen heb ik een zachte borstel gekocht met een steel van ca 50cm lang. Daarmee kreeg ik het dak wel sneeuwvrij én ik kon hem in de auto bewaren. Makkelijker dan steeds een bezem moeten pakken (bovendien kon het ook zo zijn dat de auto halverwege de dag nogmaals ondersneeuwde, als ik er niet mee bij m’n eigen huis was).
Maar voor die drie dagen sneeuw per jaar in NL snap ik ook dat mensen niet zoiets aan gaan schaffen - dus dan toch maar behelpen met een bezem of een krukje oid.
Precies, in elk Scandinavisch land hingen dit soort verlengde vegers in het tankstation en de supermarkt etc. Ik heb makkelijk praten met mijn 1.80 m maar als je kleiner bent, kun je toch in de deuropening van je auto gaan staan? Of je gebruikt een opstapje aan je deurkozijn:

Dat neemt echt niet veel ruimte in.
Wieder
04-01-2026 om 08:29
ToetieToover schreef op 04-01-2026 om 04:44:
[..]
Precies, in elk Scandinavisch land hingen dit soort verlengde vegers in het tankstation en de supermarkt etc. Ik heb makkelijk praten met mijn 1.80 m maar als je kleiner bent, kun je toch in de deuropening van je auto gaan staan? Of je gebruikt een opstapje aan je deurkozijn:
Dat neemt echt niet veel ruimte in.
Zo'n ding heb ik echt nog nooit gezien. En even voor mijn beeldvorming: die haak zit toch verkeerd om? Hoe gebruik je dit?
duizel
04-01-2026 om 09:43
die haak snap ik ook niet. Waar maak je die vast?
Ik heb dus nooit geweten dat er een boete staat op het niet sneeuwvrij maken van het dak van de auto. Nu staat mijn auto in de regel in een garage dus het gaat alleen om de sneeuw die erop valt als ik ergens ben dus dat is zeker minder van toepassing voor mij.
Het klinkt wel heel logisch dat het niet veilig is. Ik denk dat het meer gebrek aan kennis is als onwil (al geloof ik ook dat het geen pretje is om sneeuw van je auto te schuiven terwijl je in een sneeuwbui staat).
Ik zie echt veel auto's rijden met sneeuw op de daken. Zou dit meer bekend gemaakt moeten worden? Ik denk dat die kennis hier ook weg zakt omdat dit weer zo weinig voorkomt in Nederland
Wieder
04-01-2026 om 10:11
Ik doe wel meer dingen niet die wel moeten of juist wel die niet mogen, kans op boete of niet. De ruiten van mijn auto maak ik helemaal tot het laatste streepje schoon, da's mijn vorm van ocd. Als ik niet bij de sneeuw op mijn auto kan doe ik het zoveel mogelijk en wat niet gaat, gaat niet. Kun je zeggen: dan kun je dus niet gaan rijden, maar als ik ergens ben en het gaat sneeuwen, blijf ik er toch echt niet in mijn auto overnachten tot het gesmolten is.
Kampeerder
04-01-2026 om 10:18
Wieder schreef op 04-01-2026 om 10:11:
Ik doe wel meer dingen niet die wel moeten of juist wel die niet mogen, kans op boete of niet. De ruiten van mijn auto maak ik helemaal tot het laatste streepje schoon, da's mijn vorm van ocd. Als ik niet bij de sneeuw op mijn auto kan doe ik het zoveel mogelijk en wat niet gaat, gaat niet. Kun je zeggen: dan kun je dus niet gaan rijden, maar als ik ergens ben en het gaat sneeuwen, blijf ik er toch echt niet in mijn auto overnachten tot het gesmolten is.
Je eigen veiligheid en die van anderen heb je niet erg hoog staan?
Als alle sneeuw van je dak, in één keer op je vooruit schuift kun je niks meer zien. En de ruitenwissers liggen dan lam onder het gewicht van de sneeuw, die komen niet meer van hun plek.
En het vervelende is dat het in het eerste stukje vaak nog goed vastgevroren zit aan je dak. Doordat je de verwarming aan hebt, wordt je dak warm, en dan ineens kan de hele bubs in een keer gaan glijden.
ToetieToover
04-01-2026 om 10:19
Wieder schreef op 04-01-2026 om 10:11:
Natuurlijk ga je niet in je auto slapen. Maar je bént toch ergens? Waar mensen zijn? Die hulp willen geven als je daarom vraagt?
Het opstapje haak je vast in je deurportier aan de ‘kozijn’kant. Kijk maar eens als je volgende keer instapt, daar zit een ring.

Poison
04-01-2026 om 10:31
dat ga ik kopen! Ik maak altijd alles sneeuw en ijsvrij waar ik bij kan, maar ook met die verlengdr sneeuwborstel krijg ik mijn dak niet sneeuwvrij. Komt ook door artrits en verminderde kracht in handen en armen. Staan in deuropening is daardoor eigenlijk niet te doen, maar zo’n opstapje sta ik hoger en kan ik dus met minder kracht er toch bij. Thanks voor de tip!