Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik vind het raar dat er vrouwen zijn die wachten met eten totdat hun partner honger krijgt.

Poezie schreef op 06-11-2025 om 09:53:

Ik vind het raar dat er vrouwen zijn die wachten met eten totdat hun partner honger krijgt.

😂 ja dat heb ik jaren geleden al afgeschaft, anders lunch ik pas om 15.30 ofzo op zaterdag als hij aan het klussen is. 

Als ik aan 'die van mij'  vraag : heb je al trek, is het antwoord meestal  : hoe laat is het?

( Als ik alleen ben eet ik zodra ik trek heb, dat kan dus vroeg zijn.)

Ik krijg gewoon honger tijdens het klussen, manlief dan niet, die moet ik echt zeggen dat het lunchtijd is. Snap ik ook niks van. Zelf word ik chagrijnig als ik geen eten krijg, dus fiks ik zelf wel eten op dat moment.

Beterlaat2021! schreef op 06-11-2025 om 10:39:

Als ik aan 'die van mij' vraag : heb je al trek, is het antwoord meestal : hoe laat is het?

( Als ik alleen ben eet ik zodra ik trek heb, dat kan dus vroeg zijn.)

Hier is het antwoord standaard 'altijd' Van ons beide overigens.

Ik vind het dan weer raar dat er mensen zijn die vergeten te eten. Ik val vrij snel om als ik niet eet.

Duufje schreef op 06-11-2025 om 12:09:

[..]

Hier is het antwoord standaard 'altijd' Van ons beide overigens.

Ik vind het dan weer raar dat er mensen zijn die vergeten te eten. Ik val vrij snel om als ik niet eet.

Oh, ik kan makkelijk ontbijt en lunch overslaan, om tegen 5 uur te denken: volgens mij heb ik iets gemist. Ik ben dol op koken, maar eten is weer iets anders. Ik kan ineens ergens ontzettende trek in hebben en het een half uur later kwijt zijn. Dat vind ik ook raar.

Poezie schreef op 06-11-2025 om 09:53:

Ik vind het dan weer vrij normaal, want ik haat alleen eten. Zeker avondeten.

Dan wacht ik liever tot we beiden honger hebben.

Daarbij mag man meestal op mijn honger wachten  .

Tijdens mijn verhuisdag heb ik ook 7 uur ofzo niks gegeten. Teveel stress van de verhuizing wegens renovatie,waar de woningbouw maar drie uurtjes voor bleek te hebben betaald..
Na de verhuizing was ik te moe om me nog met eten bezig te houden. Gelukkig had familie een kant en klare lasagne voor mij in de oven gedaan.

Wat ik beetje raar vind is dat mensen lid worden van een activiteitenclub.
En dan alleen soms op vrijdag en eventueel zelden zaterdagavond iets willen inplannen op de late avond.

Wat ik ook beetje raar vind is de overlaad beveiliging van mijn nieuwe foon. Dit betekent dat de foon meestal maar tot 80 % wordt opgeladen. Veel te weinig vind ik.

kerst schreef op 06-11-2025 om 19:00:

En dan alleen soms op vrijdag en eventueel zelden zaterdagavond iets willen inplannen op de late avond.

Wat ik ook beetje raar vind is de overlaad beveiliging van mijn nieuwe foon. Dit betekent dat de foon meestal maar tot 80 % wordt opgeladen. Veel te weinig vind ik.

Wat bedoel je? Zijn er dan geen vooraf bepaalde momenten waarop de club samenkomt om activiteiten te doen?

Meesje schreef op 06-11-2025 om 19:34:

[..]

Wat bedoel je? Zijn er dan geen vooraf bepaalde momenten waarop de club samenkomt om activiteiten te doen?

Nee, bedoeling is dat de leden zelf activiteiten organiseren. In de praktijk is dat alleen door de week of op vrijdagavond. Zet ik er zelf iets op , op een zaterdag of zondagmiddag dan zitten de agenda 's al weken vol met ( familie) verplichtingen..

Die heb ik direct uitgezet. Hij is wel goed als je je telefoon 's nachts oplaadt, want dan kan de batterij zonder deze bescherming wel snel achteruit gaan.

Dat vind ik juist heel handig. Met 80% kom ik prima de dag door en ik doe best veel op mijn telefoon. Door die beveiliging is de batterij nu na 2 jaar nog niet merkbaar slechter dan in het begin.

Ik ben lid van een facebookgroep van mijn wijk. Af en toe post een beheerder welkom nieuwe leden, met de namen van die leden erbij. In een andere groep zie ik dit ook. Het lijkt mij totaal zinloos om dit te doen, ik snap het nut er niet van.

Ik liep gisteren achter een stelletje in een winkel dat elkaar de hele tijd maar af zat te katten en te snauwen. Jemig wat was dat ongezellig zeg. "Kom hier dan! Jezus wat doe je daar nou weer? Ja welke wil je dan, die of die? Zeg dan gewoon wat je bedoelt, muts," en zo ging het de hele tijd door. Dat klonk als een leuke relatie. Ze hadden ook kinderspeelgoed bij zich dus ik neem aan dat ze een kind hebben ook nog. Ik kreeg het er benauwd van en de andere mensen stonden ook te kijken zo van wtf is dit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.