Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik vind leibomen prachtig Duufje, met en zonder blad. Juist door dat platte vlak, geven ze een hoop schaduw en werken beter dan een parasol. 

In de wachtkamer van de huisarts hangt een beeldscherm met allerlei tips en voorlichting, het weerbericht, praktijkinfo et cetera. Daar tussendoor komen ook meldingen van het buurtwerk, in de trant van "in deze tijd is het niet mogelijk om samen te komen, daarom kunt u ook aansluiten bij onze digitale buurtinloop". Hallo, 2020 is al enige tijd voorbij.....

Dat een advertentie zegt: “Ben er op tijd bij”. Dat moet toch ”Wees er op tijd bij” zijn? 

Al die mensen die overal me zeggen ipv mijn .  Ik vind dat zo onnozel staan.
"Me moeder " of " me zoontje"

En net zo erg mensen die zichzelf eerst noemen
"Ik en mijn vriendin zoeken woonruimte "( als ik wat te verhuren had ,vielen ze gelijk af)

Bij de Hema heb je damespyjama's van geborsteld microvezel oid, heel erg zacht en comfortabel. Maar bij de heren heb je die niet. Alsof zij geen lekkere zachte pyjama zouden willen.

madee schreef op 02-10-2025 om 14:56:

Dat een advertentie zegt: “Ben er op tijd bij”. Dat moet toch ”Wees er op tijd bij” zijn?

Ik denk dat het laatste dialect is. Ik zeg ook, wees er op tijd bij, wees dan eerlijk etc. 

Anna76 schreef op 02-10-2025 om 15:46:

Bij de Hema heb je damespyjama's van geborsteld microvezel oid, heel erg zacht en comfortabel. Maar bij de heren heb je die niet. Alsof zij geen lekkere zachte pyjama zouden willen.

En dames hebben blijkbaar geen warme handschoenen nodig... Ik kan bijna nergens hele warme gevoerde handschoenen vinden, de herenhandschoenen zijn weer te groot voor mij.

Bakblik schreef op 01-10-2025 om 17:42:

[..]

Ja en als je dan tussen je vaste planten, die in de winter groen blijven, geen zomerbloeiers zet maar 6 tomatenplanten en 2 rode kolen en een pompoenplant dan vindt iedereen dat weer raar.

We hebben er heerlijk van gegeten.

Ik snap dus oprecht niet dat we dat niet allemaal doen. Er zijn ook genoeg groente en fruitplanten die weinig aandacht kosten.

Grindelwald schreef op 02-10-2025 om 16:14:

[..]

Ik denk dat het laatste dialect is. Ik zeg ook, wees er op tijd bij, wees dan eerlijk etc.

Misschien. Maar zelf dacht ik dat het aanvoegende wijs is van ‘zijn’. Zoals in “Wees maar gerust mijn kind, ik ben de goede Sint”

Anna76 schreef op 02-10-2025 om 15:46:

Op zich vind ik een pyjama van geborsteld microvezel al raar. Dat is een soort plastic! Voor in bed?  Dan heb ik het veel te heet. 

Ik wil een nachtpon van 100% katoen. Dat is bij de Hema bijna niet te vinden voor volwassenen. Mijn dochter heeft afgelopen zomer,  als 23 jarige, een groen bloemetjes nachtshirt gekocht op de kinderafdeling. 

Bakblik schreef op 02-10-2025 om 16:43:

[..]

Op zich vind ik een pyjama van geborsteld microvezel al raar. Dat is een soort plastic! Voor in bed? Dan heb ik het veel te heet.

Ik wil een nachtpon van 100% katoen. Dat is bij de Hema bijna niet te vinden voor volwassenen. Mijn dochter heeft afgelopen zomer, als 23 jarige, een groen bloemetjes nachtshirt gekocht op de kinderafdeling.

Kan het flanel zijn?

Ik zie diverse katoenen nachthemden bij de HEMA.
En vergeet C & A niet...

Ginevra schreef op 02-10-2025 om 14:23:

In de wachtkamer van de huisarts hangt een beeldscherm met allerlei tips en voorlichting, het weerbericht, praktijkinfo et cetera. Daar tussendoor komen ook meldingen van het buurtwerk, in de trant van "in deze tijd is het niet mogelijk om samen te komen, daarom kunt u ook aansluiten bij onze digitale buurtinloop". Hallo, 2020 is al enige tijd voorbij.....

Ohhhhhhh dát vind ik ook zo ergerlijk! De tegels die nog overal en nergens liggen met ‘houd 1,5 meter afstand’, de de briefjes die nog hangen over mondkapjes etc. Halloho? 

madee schreef op 02-10-2025 om 17:26:

[..]

Kan het flanel zijn?

Je hebt ook lakens van geborsteld microvezel die zijn van polyester.

Microfiber is een synthetisch weefsel dat bestaat uit kleine polyesterdraden die stevig zijn geweven tot een dun, glad weefsel dat nog lichter is dan zijde. Microfiber lakens staan bekend om hun zachte gevoel, duurzaamheid en betaalbare prijzen. Ze worden echter ook gekenmerkt door een gebrek aan ademend vermogen.

Moet er niet aan denken!

Moosey schreef op 02-10-2025 om 18:13:

[..]

Ohhhhhhh dát vind ik ook zo ergerlijk! De tegels die nog overal en nergens liggen met ‘houd 1,5 meter afstand’, de de briefjes die nog hangen over mondkapjes etc. Halloho?

Ik had laatst ook als ergernis gepost op diverse reis -sites  en bij hotel /en restaurants informatie dat dat er nog stond.  Zo stom.

Zag van de week ook ergens op een site van een restaurant of zo hun activiteiten : binnenkort paasbrunch. Of ze zijn heeeeel vroeg 😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.