Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Waar haal je dat, zelfrijdende bakmeel? 😂😂😂

Dat haal je niet, dat komt vanzelf naar je toe hè! Je hoeft het maar te roepen

Ik zie het al helemaal voor me. Met wieltjes eronder rijd het zichzelf in de oven...  😂😂😁

Lichtbron schreef op 05-08-2025 om 10:19:

[..]

En nou check ik nog op typefouten, maar mijn autocorrectie denkt dat ik aan het werk ben, over zelfrijdende auto's!

BlairW schreef op 05-08-2025 om 08:46:

[..]

Ik heb deze in de douche laten plaatsen, werkt echt top!

hsk-voetensteun-nieuw.jpg

Kende ik niet. Vernuftig ding!

Dorestad schreef op 05-08-2025 om 09:58:

[..]

Naast deze soorten heb ik o.a. nog kastanjemeel, tijgernotenmeel (nee geen Duyvis maar van een tijgernootknolletje), banananenmeel, roggevolkorenmeel en nog wat soorten. In recepten waarin bloem staat vervang ik bijna altijd wel een deel door volkoren product.

Bijzonder allemaal! Vooral dat tijgernootmeel. Ik ben nieuwsgierig wat je daar allemaal mee doet!

Dubbel. Verwijderd

Herfstappeltaart schreef op 05-08-2025 om 11:09:

[..]

Bijzonder allemaal! Vooral dat tijgernootmeel. Ik ben nieuwsgierig wat je daar allemaal mee doet!

Ik bak graag cake,  taart,  koekjes en soms brood.  En gebruik bijv deze meelsoort wanneer ik bezoek krijg van iemand die minder goed tegen gluten kan. Sowieso pak ik bij voorkeur volkoren meel ipv bloem. Vaak gooi ik er extra vezel door (bieten, appel,  psyllium of inuline). Sommige meelsoorten hebben een wat zoetere smaak. 

En het is zelden dat ik afweeg.  Ik doe maar wat.  Op het oog. Wanneer ik denk dat het te droog is doe ik er wel yoghurt bij bijvoorbeeld. 

Ies

Ies

06-08-2025 om 23:05

Miepjecody schreef op 05-08-2025 om 08:42:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan, een bloedbad????

Oh, dat is voor mij ook een makkie hoor. Combi van dunne huid en veel te snel iets willen doen…Ervaring zat want scheer toch zo’n 2x in de week mijn benen. Zwarte haren en zwemmen. Maar ik leer het nooit, blijkbaar. Ik vergeet bij een nieuw mesje ook altijd dat het nieuw is en dus extra scherp en dus voorzichtiger scheren. 

Ies

Ies

06-08-2025 om 23:07

Ik krijg zin in pannenkoeken door dit topic 
Gaat tenminste ook mijn volkorenmeel eens op  Het staat hier altijd wel en ik ben ook altijd wel van plan nog eens uitgebreider te koken maar het komt er nooit zo van. 

Ies

Ies

06-08-2025 om 23:09

Ies schreef op 06-08-2025 om 23:05:

[..]

Oh, dat is voor mij ook een makkie hoor. Combi van dunne huid en veel te snel iets willen doen…Ervaring zat want scheer toch zo’n 2x in de week mijn benen. Zwarte haren en zwemmen. Maar ik leer het nooit, blijkbaar. Ik vergeet bij een nieuw mesje ook altijd dat het nieuw is en dus extra scherp en dus voorzichtiger scheren.

Ik zie er dus ook eigenlijk standaard vrij gehavend uit. 😌

Dorestad schreef op 06-08-2025 om 21:12:

[..]

Ik bak graag cake, taart, koekjes en soms brood. En gebruik bijv deze meelsoort wanneer ik bezoek krijg van iemand die minder goed tegen gluten kan. Sowieso pak ik bij voorkeur volkoren meel ipv bloem. Vaak gooi ik er extra vezel door (bieten, appel, psyllium of inuline). Sommige meelsoorten hebben een wat zoetere smaak.

En het is zelden dat ik afweeg. Ik doe maar wat. Op het oog. Wanneer ik denk dat het te droog is doe ik er wel yoghurt bij bijvoorbeeld.

Aha, dankje voor de toelichting.

Ies schreef op 06-08-2025 om 23:09:

[..]

Ik zie er dus ook eigenlijk standaard vrij gehavend uit. 😌

Epilady? Geen wondjes en op den duur minder haargroei.

Ik vind het delen van vakantiefoto's op sociale media niet raar. Zo 1 of 2  of een leuk filmpje, niks mis mee maar 50+ foto's in een keer posten.
Net of ik die allemaal ga bekijken en liken. 

De radioreclame voor een nieuwe elektrische Mazda. Daarin zeggen ze “eindelijk is er een elektrische auto die ook uiterlijke schoonheid biedt”. Daarmee zeg je dus gewoon dat al je vorige elektrische auto’s lelijk waren. Ik vond dat vreemd om over je eigen ontwerpen te zeggen…

Dolfje schreef op 07-08-2025 om 19:49:

Ik vind het delen van vakantiefoto's op sociale media niet raar. Zo 1 of 2 of een leuk filmpje, niks mis mee maar 50+ foto's in een keer posten.
Net of ik die allemaal ga bekijken en liken.

Ja of Polar Steps en dan per step 50 of meer foto's plaatsen. Ik haak dan al gauw af. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.