Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
FaithfulDuck87
17-07-2025 om 21:58
lientje69 schreef op 17-07-2025 om 21:20:
Ik vind het raar dat vooral mannen die in een scheiding liggen of heel kort gescheiden zijn in no time alweer een nieuwe vriendin hebben. Zou denken : eerst eens rustig verwerken maar nee hoor.
nou ken genoeg de andere kant op. Vrouw die vreemd gaat in het huwelijk, lange relatie.
Loulou39
17-07-2025 om 22:16
lientje69 schreef op 17-07-2025 om 21:20:
Ik vind het raar dat vooral mannen die in een scheiding liggen of heel kort gescheiden zijn in no time alweer een nieuwe vriendin hebben. Zou denken : eerst eens rustig verwerken maar nee hoor.
Eens!
Het lijkt wel of vrouwen eerst even hun leven op orde willen krijgen, en mannen lijken meteen door te willen gaan.
lientje69
17-07-2025 om 22:17
Friezinnetje schreef op 17-07-2025 om 21:58:
[..]
nou ken genoeg de andere kant op. Vrouw die vreemd gaat in het huwelijk, lange relatie.
Zijn er ook ja. Maar ik heb tot nu toe ( meermaals ) alleen de andere kant gezien
Ook van mannen wiens vrouw overlijdt. In no time een nieuwe. Andersom zie je dat toch minder
Loulou39
17-07-2025 om 22:23
Friezinnetje schreef op 17-07-2025 om 21:58:
[..]
Volgens mij wordt er bedoelt (bedoeld?) dat mannen na een afwijzing meteen doorgaan naar een nieuwe relatie, maar vrouwen eerst even hun leven op orde willen stellen.
Dus niet perse wie er vreemd gaat etc. Ik ken zat vrouwen die vreemd zijn gegaan. Maar ik denk dat dat de vraag niet is.
MMcGonagall
17-07-2025 om 22:29
lientje69 schreef op 17-07-2025 om 22:17:
[..]
Zijn er ook ja. Maar ik heb tot nu toe ( meermaals ) alleen de andere kant gezien
Ook van mannen wiens vrouw overlijdt. In no time een nieuwe. Andersom zie je dat toch minder
Oh ja, die weduwnaars. Ik moet zeggen, ik ken er twee die na drie jaar nog vrijgezel waren, maar ook een stel die na anderhalf tot zes maanden al weer een vriendin hadden.
Ik vermoed dat die verzorgd willen worden. Vrouwen hebben het makkelijker in hun eentje, mannen moeilijker en vooral drukker.
Yumi
17-07-2025 om 22:47
MMcGonagall schreef op 17-07-2025 om 22:29:
[..]
Oh ja, die weduwnaars. Ik moet zeggen, ik ken er twee die na drie jaar nog vrijgezel waren, maar ook een stel die na anderhalf tot zes maanden al weer een vriendin hadden.
Ik vermoed dat die verzorgd willen worden. Vrouwen hebben het makkelijker in hun eentje, mannen moeilijker en vooral drukker.
Jaren geleden, kende ik via mijn werk iemand waarvan ik wist dat zijn vrouw al jaren ziek was. Toen ze overleed, trok zijn vriendin bij hem in, op de dag van haar begrafenis. De week erna kwam hij op de zaak langs, ik heb gedaan alsof ik het heel erg druk had en ging door met mijn werk, zonder 1 woord tegen hem te zeggen. Kon het niet opbrengen om hem te condoleren.
MMcGonagall
17-07-2025 om 22:49
Yumi schreef op 17-07-2025 om 22:47:
[..]
Jaren geleden, kende ik via mijn werk iemand waarvan ik wist dat zijn vrouw al jaren ziek was. Toen ze overleed, trok zijn vriendin bij hem in, op de dag van haar begrafenis. De week erna kwam hij op de zaak langs, ik heb gedaan alsof ik het heel erg druk had en ging door met mijn werk, zonder 1 woord tegen hem te zeggen. Kon het niet opbrengen om hem te condoleren.
Een tijdje geleden overleed de vrouw van een collega, drie weken voor hij met pensioen zou gaan. Toen ik hem condoleerde, maakte ik daar een opmerking over, waarop hij zei dat hij nu tenminste leuke dingen kon gaan doen, zonder de ballast van een zieke vrouw. Oh hmmm ok, dan sta je wel even met je mond vol tanden.
Yumi
17-07-2025 om 22:52
MMcGonagall schreef op 17-07-2025 om 22:49:
[..]
Een tijdje geleden overleed de vrouw van een collega, drie weken voor hij met pensioen zou gaan. Toen ik hem condoleerde, maakte ik daar een opmerking over, waarop hij zei dat hij nu tenminste leuke dingen kon gaan doen, zonder de ballast van een zieke vrouw. Oh hmmm ok, dan sta je wel even met je mond vol tanden.
Nog zo'n hork
lientje69
18-07-2025 om 06:32
Loulou39 schreef op 17-07-2025 om 22:16:
[..]
Eens!
Het lijkt wel of vrouwen eerst even hun leven op orde willen krijgen, en mannen lijken meteen door te willen gaan.
Dat is idd wat ik bedoel. En dus raar vind.
Grindelwald
18-07-2025 om 07:01
MMcGonagall schreef op 17-07-2025 om 22:29:
[..]
Mannen vinden het wel makkelijk iemand biij zich hebben die voor ze klaar staat. Alles in huis netjes, sociale contacten worden geregeld. Het bed is weer warm.
Vrouwen denken na een relatie blijf lekker even of voor hele lange tijd alleen. Alleen voor jezelf hoeven zorgen, geen gedoe.
Grindelwald
18-07-2025 om 07:02
[..]
Wat een lul
BlairW
18-07-2025 om 07:02
Mannen kunnen niet voor zichzelf zorgen, dus zoeken ze meteen iemand anders die dat doet
iemand die wel weet hoe de wasmachine werkt enz 😜
MelMel
18-07-2025 om 09:34
Yumi schreef op 17-07-2025 om 22:47:
[..]
Ik ken de situaties die jij en McGonagall beschrijven niet maar zou toch ook bedenken dat jaren bij een ziek iemand wonen en verzorgen heel zwaar is.
Mijn vader heeft acht jaar lang thuis gezorgd voor mijn moeder die jong dement werd. In het negende jaar ging zij naar een verzorgingshuis en trok zijn vriendin die een tijd haar verzorger was bij hem in. Mijn moeder herkende hem toen al niet meer.
Hij had toen wel eindelijk weer iemand om mee te praten in plaats van iemand om op te passen en te verzorgen.
Yumi
18-07-2025 om 10:05
MelMel schreef op 18-07-2025 om 09:34:
[..]
Ik ken de situaties die jij en McGonagall beschrijven niet maar zou toch ook bedenken dat jaren bij een ziek iemand wonen en verzorgen heel zwaar is.
Mijn vader heeft acht jaar lang thuis gezorgd voor mijn moeder die jong dement werd. In het negende jaar ging zij naar een verzorgingshuis en trok zijn vriendin die een tijd haar verzorger was bij hem in. Mijn moeder herkende hem toen al niet meer.
Hij had toen wel eindelijk weer iemand om mee te praten in plaats van iemand om op te passen en te verzorgen.
Ik begrijp dat de zorg voor iemand heel zwaar, verdrietig en eenzaam kan zijn. Je omschrijft ook een andere situatie, jou moeder woonde niet thuis en herkende je vader niet meer. Daarnaast is het absoluut niet mijn bedoeling om jou een vervelend gevoel te geven!
Wat ik afschuwelijk vond is dat zijn vriendin op de dag van haar begrafenis bij hem introk. Hadden ze daar niet even mee kunnen wachten, ik vond dat van weinig respect getuigen mede naar haar familie.
Dorestad
18-07-2025 om 16:29
[..]
Het komt vaak voor buitenstaanders vreemd over maar soms heeft de overledene een ziekbed van jaren achter de rug. Nabestaanden hebben soms een heel deel van het rouwproces bij leven al gehad. Een jarenlang ziekbed kan ontzettend drukken op een gezin. De dood kan dan naast het verdriet ook een opluchting zijn. Er kan dan ruimte en tijd komen voor wat anders.