Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Auwereel schreef op 14-09-2026 om 22:19:

[..]

Ik had echt overgewicht, maar Weight Watchers hielp toen echt niet, behalve dat ik voor de rest van mijn leven geen vis meer hoef. Op mijn 16e was ik echt obees. Wat wel hielp, was een vegetarisch energiebeperkt dieet dat ik rond die leeftijd begon te volgen bij een lieve diëtiste. Als die diëtiste er geweest was rond mijn 7e had mij heel wat vervelend gepest gescheeld. En in mijn leven dat volgde, als ik nog eens last van overgewicht had, hoefde ik maar naar die leefregels terug te grijpen om weer op normaal gewicht te komen. Kennelijk past dat dieet bij mijn genen.

Fijn dat een goede diëtiste hebt gevonden. Soms is de zoektocht naar gezond passend eetpatroon best ingewikkeld. Volgens mij mogen er tegenwoordig niet zomaar kinderen naar de WW. Ik ben er vroeguh ook meerdere keren geweest. Nu gezond gewicht dankzij een GBP en gezond eetpatroon. Ik snap je struggle. 

Brander mayonaise is het lekkerst. 

krulliebollie schreef op 14-09-2026 om 22:30:

[..]

Fijn dat een goede diëtiste hebt gevonden. Soms is de zoektocht naar gezond passend eetpatroon best ingewikkeld. Volgens mij mogen er tegenwoordig niet zomaar kinderen naar de WW. Ik ben er vroeguh ook meerdere keren geweest. Nu gezond gewicht dankzij een GBP en gezond eetpatroon. Ik snap je struggle.

Struggle valt mij eigenlijk vreuze mee. Het grootste deel van mijn volwassen leven heb ik een gezond gewicht gehad. Niet slank, aan de bovenkant van de "groene" bmi, maar met vrij weinig moeite.  Ik vreesde de overgang, maar ben toen niet aangekomen.

Natuurlijk moet ik op blijven letten, maar als ik soms lees of zie hoeveel moeite het andere mensen kost om maar niet nog meer aan te komen, voel ik mij een gezegend mens 

Een biologisch bruin brood op de Amsterdamse Noordermarkt voor €22 - dat is eigenlijk niet raar maar bizar   
Kan het zoveel beter zijn dat het de prijs waard is? 

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5651666/broodprijzen-rijzen-de-pan-uit-22-euro-voor-een-brood

Yumi schreef op 15-09-2026 om 00:43:

Een biologisch bruin brood op de Amsterdamse Noordermarkt voor €22 - dat is eigenlijk niet raar maar bizar
Kan het zoveel beter zijn dat het de prijs waard is?

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5651666/broodprijzen-rijzen-de-pan-uit-22-euro-voor-een-brood

Maar het brood moet 36 uur rijzen,dat maakt het bijzonder ( en dus duur)

Volgens mij is rijzen dat het ergens staat te staan, dus hoezo maakt dat het duur?

Manen ik kopen twee luxebroden in de week per stuk rond 5,50 euro. Omdat het voedzamer is, hebben we er minder van nodig dan gewoon brood. Maar ik bekeek het bonnetje, een van de broden was afgeprijd van 8 naar 5,50. Ik has niet eerder die hoge prijs gezien maar de volgende keren opletten of het brood inderdaad nu zo duur is als-ie niet afgeprijsd is, want dat is wel erg duur.

Groentetuin schreef op 15-09-2026 om 08:07:

[..]

Volgens mij is rijzen dat het ergens staat te staan, dus hoezo maakt dat het duur?

In een rijskast die precies op de juiste temperatuur gehouden wordt. Met electra. En er zijn meerdere rijskasten nodig om elke dag vers te bakken, dus ook een groter pand etc etc.

Groentetuin schreef op 15-09-2026 om 08:07:

[..]

Het neemt ruimte in, m² prijs is hoog.

Het staat in een rijskast die continu energie vraagt: energie is duur

Dat wist ik idd ook niet, van die rijskast. Ik koop een enkele keer zo´n luxe brood en dan heb ik inderdaad aan 2 sneetjes genoeg en dan is het ook echt lekker. Moet het wel gesneden kopen en meteen invriezen. Anders wordt het heel droog. 

Als mensen het kopen heeft die man groot gelijk om zijn prijs omhoog te doen. Meer winst. En dit is een luxe product he. Je hoeft het niet te kopen en het is niet levensreddend medicijn. Als niemand dat brood koopt wordt het of niet meer gemaakt of de prijs gaat omlaag.

mana_sutiyuq schreef op 15-09-2026 om 08:12:

[..]

Het neemt ruimte in, m² prijs is hoog.

Het staat in een rijskast die continu energie vraagt: energie is duur

helemaal eens. 

nog steeds geen 22 euro waard. 

Broadway schreef op 15-09-2026 om 08:51:

[..]

helemaal eens.

nog steeds geen 22 euro waard.

Eens, maar dat langer rijzen meer geld kost is gewoon een feit. 

Miepjecody schreef op 14-09-2026 om 14:47:

[..]

Het is alleen de paraplu he?

Als je reclame niet kent is het toch logisch dat je denkt dat die kerels er ook bij horen?

Auwereel schreef op 14-09-2026 om 23:16:

[..]

Struggle valt mij eigenlijk vreuze mee. Het grootste deel van mijn volwassen leven heb ik een gezond gewicht gehad. Niet slank, aan de bovenkant van de "groene" bmi, maar met vrij weinig moeite. Ik vreesde de overgang, maar ben toen niet aangekomen.

Natuurlijk moet ik op blijven letten, maar als ik soms lees of zie hoeveel moeite het andere mensen kost om maar niet nog meer aan te komen, voel ik mij een gezegend mens

Mooi zo! 

Kampeerder schreef op 15-09-2026 om 09:36:

[..]

Eens, maar dat langer rijzen meer geld kost is gewoon een feit.

dat klopt, maar daarmee impliciet zulke bedragen goedpraten is natuurlijk gekkigheid. net als de kosten van dierenartsen hangen aan duurdere huisvesting en algemene kosten. dat is feitelijk juist, maar verklaart niet de exorbitante stijging van de laatste jaren. die stijging is alleen commercieel uit te leggen. idem hier. idem de stroopwafel van 13 euro in centrum A'dam

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.