Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Beterlaat2021!
31-08-2026 om 07:10
Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 20:29:
Ik vind het jaar dat mensen flesjes en blikjes gewoon weggooien. In de trein zag ik dat het prullenbakje vol zat met 2 blikjes en een klein fles. Heb ik gewoon in mijn tas gedaan. Scheelt weer 0,60 bij het boodschappen doen.
Nog raarder en irritanter vind ik dat mensen een blikje of flesje plat trappen, zodat er geen statiegeld mee te innen is...
duizel
31-08-2026 om 07:20
Ik vind het jaar dat mensen flesjes en blikjes gewoon weggooien. In de trein zag ik dat het prullenbakje vol zat met 2 blikjes en een klein fles. Heb ik gewoon in mijn tas gedaan. Scheelt weer 0,60 bij het boodschappen doen.
Oh dat zou ik ook kunnen doen. Stel ik ga een dagje weg en heb om een of andere reden een blikje in de trein. Dan wil ik inderdaad niet de hele dag met dat (nog lekkende) blikje rondlopen. Het blikje blijft wel heel, iemand anders mag die 15 ct gerust innen.
Ik neem eigenlijk altijd een eigen fles met water mee, die gaat uiteraard heel de dag mee.
Broadway
31-08-2026 om 07:47
ik doe het ook. we hebben bijna geen lege flessen en blikjes dus ik vergeet dat ene blikje dan ook weken met de boodschappen, zeker de nederlandse blikjes flesjes die ik toevallig eens kocht voor een vakantie oid (wij doen 90% onze boodschappen in het buitenland) dus van het weekend met het poetsen van de bijkeuken heb ik inderdaad dat tasje met 2 blikjes en 1 flesje bij het plastic gedaan. het is me teveel moeite en het lekt altijd waardoor het gaat plakken. het enige dat we wel altijd wegbrengen zijn kratjes met flesjes, maar die kun je ook netjes bewaren
CharlieB
31-08-2026 om 08:26
Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 20:48:
[..]
Ook bij buienradar. Ik weet niet wie daar aan die knoppen zit en het verandert soms drie keer in de 5 minuten.
Bij buienradar zit er ook zo veel verschil in wat ze voorspellen. Je hebt de lijst per uur (daarin is het vandaag droog tot later vanavond), de radar voor 3 uur (daar is het straks om 10 uur nat) en de radar voor 8 uur (daarop is het om 10 uur droog, maar om 2 uur nat). Ik weet nooit zo goed waar ik beter naar kan kijken.
Broadway
31-08-2026 om 09:10
CharlieB schreef op 31-08-2026 om 08:26:
[..]
Bij buienradar zit er ook zo veel verschil in wat ze voorspellen. Je hebt de lijst per uur (daarin is het vandaag droog tot later vanavond), de radar voor 3 uur (daar is het straks om 10 uur nat) en de radar voor 8 uur (daarop is het om 10 uur droog, maar om 2 uur nat). Ik weet nooit zo goed waar ik beter naar kan kijken.
ik bekijk er meestal een paar.
buienradar zegt al 3 dagen dat het vanmiddag gaat regenen, de rest van de radars zei van niet.. dus toch op de fiets naar kantoor?
tot weerplaza vanochtend mee ging doen met regen precies rond mijn einde werktijd.
ik ben dus met de auto en waarschijnlijk is het droog als ik naar huis ga...
madee
31-08-2026 om 09:45
Het weerbericht van nu.nl:
Pittige onweersbuien Vanochtend trekken stevige buien over het westen van het land. Deze gaan gepaard met onweer, kleine hagel en windstoten. Lokaal valt ook veel regen in korte tijd. In de loop van de ochtend en vanmiddag komt het ook landinwaarts tot buien.
madee
31-08-2026 om 09:47
Ik lees het weerbericht op nu.nl en daarbij kijk ik wel op de buienradar daar maar dan meer als indicatie, geen garantie. Daarbij kijk ik zelf naar de lucht als ik in de buurt blijf en doe ik het daarmee.
Wieder
31-08-2026 om 11:05
Door het weerbericht op nu.nl ging ik op buienalarm kijken. Het zou op dit moment (en al redelijk wat momenten hiervoor) zwaar moeten regenen. Ben al vanaf 8 uur vanmorgen buiten omdat er voor de zware regenval het een en ander moet gebeuren, en op een paar druppels na, is er hier nog niks gevallen. Ik schiet wel onverwacht lekker op zo, heb al veel meer gedaan dan ik op de planning had!
CharlieB
31-08-2026 om 15:38
Broadway schreef op 31-08-2026 om 09:10:
[..]
ik bekijk er meestal een paar.
buienradar zegt al 3 dagen dat het vanmiddag gaat regenen, de rest van de radars zei van niet.. dus toch op de fiets naar kantoor?
tot weerplaza vanochtend mee ging doen met regen precies rond mijn einde werktijd.
ik ben dus met de auto en waarschijnlijk is het droog als ik naar huis ga...
Ja ik bekijk er meestal ook wel een paar. Denk dat ik voorlopig even wat minder naar buienradar kijk. Hier nu een flinke bui en buienradar als enige: droog. De rest zag de bui ook niet aankomen maar hebben 'm nu in ieder geval nog door
GroenTuintje
31-08-2026 om 17:51
Beterlaat2021! schreef op 31-08-2026 om 07:10:
[..]
Nog raarder en irritanter vind ik dat mensen een blikje of flesje plat trappen, zodat er geen statiegeld mee te innen is...
Ja gewoon asociaal…
Frisdrank1972
31-08-2026 om 20:46
Ik denk ook dat ze het expres zo nat mogelijk inschatten, als het niet zo is valt het mee. Andersom zouden er veel meer klachten komen.
Auwereel
01-09-2026 om 22:21
Maar als je een regenbui voorspelt voor een plaats omdat er een regenband ligt, en de regenband is smal, kan het dus prima zijn dat het inderdaad in een bepaalde wijk van die plaats regent, maar niet overal in die plaats.
Bovendien, hoe wolken van buien zich exact vormen en verplaatsen is erg lastig te modelleren.
JanaDana
02-09-2026 om 16:43
Ik vind het raar dat hier iemand in een stilstaande auto zit te bellen op speaker met het volume zo hoog dat degene aan de andere kant van de lijn letterlijk te verstaan is buiten de auto. Zou diegene dat weten vraag ik me dan af, dat ze bij de beller zo hard op de speaker staan en elke voorbijganger het kan horen. Ik kan het zelfs horen terwijl ik gewoon op de bank zit met het raam dicht.
mana_sutiyuq
02-09-2026 om 16:54
JanaDana schreef op 02-09-2026 om 16:43:
Ik vind het raar dat hier iemand in een stilstaande auto zit te bellen op speaker met het volume zo hoog dat degene aan de andere kant van de lijn letterlijk te verstaan is buiten de auto. Zou diegene dat weten vraag ik me dan af, dat ze bij de beller zo hard op de speaker staan en elke voorbijganger het kan horen. Ik kan het zelfs horen terwijl ik gewoon op de bank zit met het raam dicht.
Briefje schrijven en onder de voorruit doen terwijl nog gebeld wordt met letterlijk tekst die ze net gezegd hebben.
JanaDana
02-09-2026 om 17:00
mana_sutiyuq schreef op 02-09-2026 om 16:54:
[..]
Briefje schrijven en onder de voorruit doen terwijl nog gebeld wordt met letterlijk tekst die ze net gezegd hebben.
Ik ga me er toch echt niet mee bemoeien.