Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

De overbuurkinderen, waarvan eentje 6 is en de andere twee jonger, werden om 9 uur in de auto gedaan, koffer mee, en gingen denk ik logeren oid. Fiets ik zonet langs school, is er geen vrije dag. Die van 6 is leerplichtig... Vandaag 'ziek' denk ik. Ik vind dat raar, deed dat ook nooit. Ze kunnen toch ook om 14:00 gaan logeren denk ik dan (continurooster). 

Netherfield schreef op 28-08-2026 om 11:56:

De overbuurkinderen, waarvan eentje 6 is en de andere twee jonger, werden om 9 uur in de auto gedaan, koffer mee, en gingen denk ik logeren oid. Fiets ik zonet langs school, is er geen vrije dag. Die van 6 is leerplichtig... Vandaag 'ziek' denk ik. Ik vind dat raar, deed dat ook nooit. Ze kunnen toch ook om 14:00 gaan logeren denk ik dan (continurooster).

Tja…je weet niet of dit is overlegd met school, misschien hebben ze er wel een heel goede reden voor en toestemming gekregen. Of er kan een calamiteit met bijvoorbeeld familie zijn of zo. Het is lastig te beoordelen.

De overbuurkinderen, waarvan eentje 6 is en de andere twee jonger, werden om 9 uur in de auto gedaan, koffer mee, en gingen denk ik logeren oid. Fiets ik zonet langs school, is er geen vrije dag. Die van 6 is leerplichtig... Vandaag 'ziek' denk ik. Ik vind dat raar, deed dat ook nooit. Ze kunnen toch ook om 14:00 gaan logeren denk ik dan(continurooster).

Jij kent de reden van logeren toch niet? Mogelijk is er iets aan de hand in de familie, of een andere oorzaak, waardoor ze vandaag wegmoeten.... en hebben ze de school ingelicht.

Misschien moet je niet zoveel denken....

een vriendin van me heeft een thuisstudie gedaan en nu komen we erachter dat haar diploma niet officieel geregistreerd staat.. ze hangt al de hele ochtend met die organisatie aan de lijn maar ze is nog geen stap verder. Ik hoop heel erg voor haar dat er een fout in de administratie is gemaakt en dat ze nu dus gewoon een geldig diploma heeft.

Hoe weet jij nou wat ze gaan doen?

Ook alleen de onderbouw kan een vrije dag hebben.

Kind wordt opgenomen in ziekenhuis?

Of ouders /opa's en oma's zijn zoveel jaar getrouwd en hebben ze gewoon netjes vrij gevraagd.

Dolfje schreef op 28-08-2026 om 12:42:

Of ouders /opa's en oma's zijn zoveel jaar getrouwd en hebben ze gewoon netjes vrij gevraagd.

Er kunnen zoveel redenen voor zijn inderdaad.. 

Raar   :      het online weerbericht noemt dit : droog.
Ik noem dit :      regen.

Voor de 2e keer vandaag natgeregend.  (Nog 2 x te gaan...).

Ga je daarvoor langs de school fietsen?

Ik vind het jaar dat mensen flesjes en blikjes gewoon weggooien. In de trein zag ik dat het prullenbakje vol zat met 2 blikjes en een klein fles. Heb ik gewoon in mijn tas gedaan. Scheelt weer 0,60 bij het boodschappen doen. 

Beterlaat2021! schreef op 30-08-2026 om 13:36:

Raar : het online weerbericht noemt dit : droog.
Ik noem dit : regen.

Voor de 2e keer vandaag natgeregend. (Nog 2 x te gaan...).

Ook bij buienradar. Ik weet niet wie daar aan die knoppen zit en het verandert soms drie keer in de 5 minuten. 

Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 20:29:

Ik vind het jaar dat mensen flesjes en blikjes gewoon weggooien. In de trein zag ik dat het prullenbakje vol zat met 2 blikjes en een klein fles. Heb ik gewoon in mijn tas gedaan. Scheelt weer 0,60 bij het boodschappen doen.

Omdat je niet met een lekkend blikje in je tas wil zitten

Omdat je geen tas mee hebt.

Vanavond de stad in met 'n vriendin, we springen de bus in die meteen optrekt, waardoor we beiden ergens neerploffen. Als we even later stilstaan bij een verkeerslicht ga ik naast vriendin zitten. Tegenover ons zit een jongeman van jaar of 25 die me heel boos toesnauwt, ik zit hier en heb mijn spullen hier staan, in deze tas zitten mijn elpees. Naast hem staat een enorme rugzak en 2 tassen op de grond waarvan één met elpees. Ik zeg oké, en hij kijkt me aan of hij elk moment kan gaan slaan. Vriendin keek geschrokken en besloot naar buiten te kijken, ik bleef gewoon zitten en begreep  die boosheid en agressie niet. Af en toe keken we elkaar aan, ik met een lach en hij op het randje van ontploffen, waanzin. Triest hoe zo'n jong iemand zo de weg kwijt kan zijn en die agressie.... je zal dit thuis krijgen.....  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.