Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Is het iets van deze tijd, dat gedoe rondom eiwitten?

Op aanraden van de fysio (ivm long covid)moet ik extra eiwitten binnen krijgen. Ik merk heb veel moeite om zoveel eiwitten binnen te krijgen. 
Via de eetmeter krijg ik meer inzicht, op de dagen dat ik vis of tofu/tempeh eet (pescotarier schiet het omhoog, maar verder zat ik eronder. De afgelopen week lukt het, maar ik heb er last van, voel me zo vol dat ik niet toekom aan dat tussendoortje voor dat aangeraden handjevol nootjes, haha. Ben zelfs n dag de lunch totaal vergeten, omdat ik geen trek had en gisterenavond dacht ik ojee ik moet alweer eten... heb het gedaan, maar was daarna de hele avond misselijk.
Als ik op deze manier blijf eten, dan gaat het op mijn heupen zitten, of val af omdat ik minder eet omdat ik geen honger heb, dat is niet nodig (al jaren 57-58 kilo). Ik heb een afspraak gemaakt met een diëtiste, hopelijk kan die mij helpen.

Yumi schreef op 23-07-2026 om 10:32:

Is het iets van deze tijd, dat gedoe rondom eiwitten?

Op aanraden van de fysio (ivm long covid)moet ik extra eiwitten binnen krijgen. Ik merk heb veel moeite om zoveel eiwitten binnen te krijgen.
Via de eetmeter krijg ik meer inzicht, op de dagen dat ik vis of tofu/tempeh eet (pescotarier schiet het omhoog, maar verder zat ik eronder. De afgelopen week lukt het, maar ik heb er last van, voel me zo vol dat ik niet toekom aan dat tussendoortje voor dat aangeraden handjevol nootjes, haha. Ben zelfs n dag de lunch totaal vergeten, omdat ik geen trek had en gisterenavond dacht ik ojee ik moet alweer eten... heb het gedaan, maar was daarna de hele avond misselijk.
Als ik op deze manier blijf eten, dan gaat het op mijn heupen zitten, of val af omdat ik minder eet omdat ik geen honger heb, dat is niet nodig (al jaren 57-58 kilo). Ik heb een afspraak gemaakt met een diëtiste, hopelijk kan die mij helpen.

Wat een gedoe he. Maar eiwitten leeft momenteel inderdaad heel erg. Men is erachter gekomen dat ze toch niet zo slecht en dikmakend zijn als vaak werd beweerd. Zelf probeer ik ook veel eiwitten binnen te krijgen. Juist om dat volle gevoel langer te houden en omdat ik sport voor de spieropbouw. Misschien dat eiwitpoeder iets voor je is. Maar ja, dat zal de diëtiste wel beter weten dan ik

Thora schreef op 23-07-2026 om 11:53:

[..]

Wat een gedoe he. Maar eiwitten leeft momenteel inderdaad heel erg. Men is erachter gekomen dat ze toch niet zo slecht en dikmakend zijn als vaak werd beweerd. Zelf probeer ik ook veel eiwitten binnen te krijgen. Juist om dat volle gevoel langer te houden en omdat ik sport voor de spieropbouw. Misschien dat eiwitpoeder iets voor je is. Maar ja, dat zal de diëtiste wel beter weten dan ik

Die heb ik al langer in huis....maar ook daar kreeg ik last van, gisteren in mijn zoektocht naar eiwitten las ik dat je die shake niet in een keer op moet drinken, mogelijk is dat het probleem. Ga proberen om die door de dag heen te drinken.

Netherfield schreef op 22-07-2026 om 09:27:

In het AD zag ik een artikel met in de kop (niet gelezen want premium) de vraag waarom mensen altijd op vrijdag en zaterdag op vakantie gaan. Is onhandig vanwege zwarte zaterdag enzo. Is blijkbaar zelfs een uitlegvideo bij. Mijn antwoord: Omdat bijna alle huisjes e.d. alleen te boeken zijn van zaterdag tot zaterdag! Is dat nou zo moeilijk… Raar dat er zelfs een video bij nodig is. Komkommertijd gok ik.

Mijn ouders waren destijds heel blij met de Aegon vakantieparken (tegenwoordig Landal), daar was de wisseldag op vrijdag.

Ook bij particulieren zie ik nog wel dat ze, zeker in het hoogseizoen, vast wisseldagen hebben.

wat ik raar vind, zo'n 15 jaar geleden heb ik behoorlijk in m'n vinger gesneden, best diep en ook nog bovenop het gewricht. Het heeft best  lang geduurd maar op gegeven moment was alles toch weer geheeld en in orde, geen pijn meer. En nu, sinds een paar dagen, is het litteken opeens weer geïrriteerd. Ik zie er verder niet zo veel aan, maar ik voel het wel, schrijnend, brandend. Hoezo dan?!

Anna76 schreef op 28-07-2026 om 08:59:

wat ik raar vind, zo'n 15 jaar geleden heb ik behoorlijk in m'n vinger gesneden, best diep en ook nog bovenop het gewricht. Het heeft best lang geduurd maar op gegeven moment was alles toch weer geheeld en in orde, geen pijn meer. En nu, sinds een paar dagen, is het litteken opeens weer geïrriteerd. Ik zie er verder niet zo veel aan, maar ik voel het wel, schrijnend, brandend. Hoezo dan?!

Ja, raar is dat. Ik heb een fors litteken van een knip tijdens een bevalling ruim 27 jaar geleden. Dat doet ook nog wel eens pijn, vooral als ik grieperig ben. Sowieso raar dat ze dat nog steeds doen en ook nog steeds zeggen dat je niet voelt dat ze 6 cm door je vlees heen snijden, omdat ze het tijdens een wee doen.

MMcGonagall schreef op 28-07-2026 om 09:04:

[..]

Ja, raar is dat. Ik heb een fors litteken van een knip tijdens een bevalling ruim 27 jaar geleden. Dat doet ook nog wel eens pijn, vooral als ik grieperig ben. Sowieso raar dat ze dat nog steeds doen en ook nog steeds zeggen dat je niet voelt dat ze 6 cm door je vlees heen snijden, omdat ze het tijdens een wee doen.

Mijn vinger is opeens niet zo erg meer.

Alhoewel die geen pijn deed toen ik sneed en ik had niet eens een wee 

Anna76 schreef op 28-07-2026 om 09:07:

[..]

Mijn vinger is opeens niet zo erg meer.

Alhoewel die geen pijn deed toen ik sneed en ik had niet eens een week

Nou, ik heb er ook zo een in mijn vinger. Gebeurd op eerste kerstdag een paar jaar geleden, bij het aansnijden van een ciabatta voor het kerstdiner. Net een nieuw mes en ik zag het zo door mijn vinger gaan. Gelukkig stokte het op het bot. We zijn nu zeker vijf jaar verder en mijn vingertop voelt nog steeds raar aan.

MMcGonagall schreef op 28-07-2026 om 09:14:

[..]

Nou, ik heb er ook zo een in mijn vinger. Gebeurd op eerste kerstdag een paar jaar geleden, bij het aansnijden van een ciabatta voor het kerstdiner. Net een nieuw mes en ik zag het zo door mijn vinger gaan. Gelukkig stokte het op het bot. We zijn nu zeker vijf jaar verder en mijn vingertop voelt nog steeds raar aan.

De vinger zelf voelt niet raar meer, ik geloof ook niet dat ik al op het bot zat. Maar omdat het op het gewricht zat had ik wel een spalkje zodat ik mn vinger niet steeds zou buigen en het weer open zou springen en daar wordt het gewricht dan weer heel stijf en pijnlijk van. Dat is gelukkig allemaal we, maar dat stomme litteken nu

Wat ik raar vind, de kleinste Apple watch is 40 mm en die heeft niet alle functionaliteiten. Mijn polsomtrek is bijna 15 cm, wat smal is maar wat echt wel vaker voorkomt, en dan is 40 mm al fors. Andere merken zijn er wel in kleinere maten maar die kunnen niet zo makkelijk praten met mijn telefoon.

MMcGonagall schreef op 28-07-2026 om 09:14:

[..]

Ik wordt hier een beetje duizelig van.....

Ik heb een longoperatie gehad waarbij mijn ribben gespreidt zijn. Dat litteken voel ik zo nu en dan ook nog steeds. Het is toch al 13 jaar geleden.

Het litteken van de keizersnede op een paar maanden na 30 jaar geleden kan soms zo jeuken. Ik wijt het aan weersverandering.
Ik heb onlangs flink in mijn duim gesneden, ik hoop niet zo diep dat ik daar last van blijf houden.

Auwereel schreef op 28-07-2026 om 16:16:

Het litteken van de keizersnede op een paar maanden na 30 jaar geleden kan soms zo jeuken. Ik wijt het aan weersverandering.
Ik heb onlangs flink in mijn duim gesneden, ik hoop niet zo diep dat ik daar last van blijf houden.

Ik heb wel vaker flink in mn vingers gesneden maar dit is de enige die nog vervelend is, dus ik heb goede hoop voor je

Het filmpje op NU.nl van die man die beslopen wordt door een beer. Volgens mij is het AI. Die beer snuffelt aan zijn been en hij zou niks merken? Dat voel je en dan kijk je even achterom. Ik heb moeite om te geloven dat het echt is.

Iemand die op Marktplaats jonge konijntjes aanbiedt, gratis, 'want ik mag ze niet loslaten in de natuur'.  
Advertentie is al niet meer te vinden.   
Waarschijnlijk zijn ze opgehaald door iemand die slangen houdt.   
'Dierenliefhebbers'  onder elkaar.....       

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.