Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

duizel schreef op 20-07-2026 om 15:02:

[..]

Ik vind de beschrijving op de site dan weer raar. Er staat werking van 10 uur, zweet en zeer waterbestendig.

Dan ga je verder lezen en staat er, smeer regelmatig opnieuw in om de werking te behouden, vooral na afdrogen of overmatig transpireren.

Zou het dan wel waterbestendig zijn als je gaat zwemmen en je laat opdrogen door de warmte/zon/wind?

Geen enkele spf heeft een werking van 10 uur. Dat is een marketingfabeltje. Daarom altijd als je buiten bent na 2 uur opnieuw insmeren en opnieuw smeren als je uit het water komt. Want geen enkele spf is helemaal waterproof. Ik volg meerdere dermatologen op youtube en die zeggen dat allemaal. Altijd opnieuw aanbrengen. Ik gebruik de Purito daily soft touch spf 50 voor mijn gezicht en ook die staat als waterproof aangeschreven. Toch zou ik na een rondje zwemmen het opnieuw aanbrengen. 

Ik zou iedereen die een hekel heeft aan spf ( had ik vroeger ook hoor ) Koreaanse spf's aanraden. Die hebben geen plakkerig gevoel en voelen vaak aan als een licht serum dat snel intrekt. De Skin1004 centella is daar echt een held in. Die voel je niet zitten. Deze dus: https://www.boozyshop.nl/products/skin1004-madagascar-centella-hyalu-cica-water-fit?_pos=5&_sid=7fc8e1250&_ss=r

Maar ze hebben veel fijne en ze zijn nog goedkoop ook. Ook de Beauty of Joseon en de Round Lab Birch Juice zijn populair. De Purito is voor mijn gevoelige huid het fijnst. Hij is wel wat zwaarder, maar dat vind ik niet erg. De ingrediënten zijn mild. Voor mijn armen en benen gebruik ik vaak Zarqa of die van het Kruidvat eigen merk ( altijd de ongeparfumeerde versie ). Het probleem met spf is dat men ook standaard te weinig aanbrengt. Je moet voor je gezicht en nek minstens twee vingerlengtes dik aanbrengen. Dat lijkt veel en dat is het ook, maar dan pas is het echt goed werkzaam. Ik smeer elke dag spf, tenzij ik de deur niet uitga. Ik heb rosacea, dus ik moet wel. MAar ik heb het vroeger ook zelden gedaan hoor. Gelukkig ben ik geen zonaanbidster, anders had ik nu wel vlekken in mijn gezicht gehad. De gevolgen van niet smeren zie je inderdaad pas na een jaar of 20-30. 

MMcGonagall schreef op 20-07-2026 om 21:39:

In de gemeente van Bakblik is geen enkele betaald parkeren zone. Er is ook voldoende parkeerplek maar daar moet je soms wel een eindje voor lopen. Hier in de buurt is dat ook zo. Oude wijk, weinig parkeerplekken en tegenwoordig hebben sommige gezinnen drie auto’s.

Maar 3? Hier op het rechterhoekje gezin van 5 en 7 auto's minstens, waarvan er geeneen op de oprit staat. Als wij of zoon in de avond laat thuis komen kunnen we altijd bij de Jumbo staan dus een plekje kunnen we altijd vinden. Maar waarom sluiten buren niet gewoon aan in het rijtje fileparkeren? Wat is het nut van 1.70 meter voor en achter je auto overlaten? Als je aansluit kan de panda van de buren of de peugeot 107 van de andere buren er nog gewoon bij. 

Jujubee schreef op 21-07-2026 om 05:57:

[..]

Geen enkele spf heeft een werking van 10 uur. Dat is een marketingfabeltje. Daarom altijd als je buiten bent na 2 uur opnieuw insmeren en opnieuw smeren als je uit het water komt. Want geen enkele spf is helemaal waterproof. Ik volg meerdere dermatologen op youtube en die zeggen dat allemaal. Altijd opnieuw aanbrengen. Ik gebruik de Purito daily soft touch spf 50 voor mijn gezicht en ook die staat als waterproof aangeschreven. Toch zou ik na een rondje zwemmen het opnieuw aanbrengen.

Ik zou iedereen die een hekel heeft aan spf ( had ik vroeger ook hoor ) Koreaanse spf's aanraden. Die hebben geen plakkerig gevoel en voelen vaak aan als een licht serum dat snel intrekt. De Skin1004 centella is daar echt een held in. Die voel je niet zitten. Deze dus: https://www.boozyshop.nl/products/skin1004-madagascar-centella-hyalu-cica-water-fit?_pos=5&_sid=7fc8e1250&_ss=r

Maar ze hebben veel fijne en ze zijn nog goedkoop ook. Ook de Beauty of Joseon en de Round Lab Birch Juice zijn populair. De Purito is voor mijn gevoelige huid het fijnst. Hij is wel wat zwaarder, maar dat vind ik niet erg. De ingrediënten zijn mild. Voor mijn armen en benen gebruik ik vaak Zarqa of die van het Kruidvat eigen merk ( altijd de ongeparfumeerde versie ). Het probleem met spf is dat men ook standaard te weinig aanbrengt. Je moet voor je gezicht en nek minstens twee vingerlengtes dik aanbrengen. Dat lijkt veel en dat is het ook, maar dan pas is het echt goed werkzaam. Ik smeer elke dag spf, tenzij ik de deur niet uitga. Ik heb rosacea, dus ik moet wel. MAar ik heb het vroeger ook zelden gedaan hoor. Gelukkig ben ik geen zonaanbidster, anders had ik nu wel vlekken in mijn gezicht gehad. De gevolgen van niet smeren zie je inderdaad pas na een jaar of 20-30.

Eens 

En we waren beide vroeg wakker  

Zocht al een tijdje naar sandalen, met een dichte neus, zowel online als in winkels. Omdat ik een smalle voet heb is het heel erg lastig, omdat ik er zo tussendoor schuif. Zag zaterdag nog 1 paar in mijn maat in een winkel in het centrum, geen tijd dus toch maar besteld. 
Bezorgd, veel te groot 2 vingers te ruim, hoe kan dat? 
Zijn m'n voeten gekrompen of zo, misschien te heet gewassen? 

Bakblik schreef op 21-07-2026 om 08:51:

[..]

Maar 3? Hier op het rechterhoekje gezin van 5 en 7 auto's minstens, waarvan er geeneen op de oprit staat. Als wij of zoon in de avond laat thuis komen kunnen we altijd bij de Jumbo staan dus een plekje kunnen we altijd vinden. Maar waarom sluiten buren niet gewoon aan in het rijtje fileparkeren? Wat is het nut van 1.70 meter voor en achter je auto overlaten? Als je aansluit kan de panda van de buren of de peugeot 107 van de andere buren er nog gewoon bij.

Dit snap ik dus ook niet. En het gebeurt overal. Okee, soms staat iemand al ergens en rijden auto's weg en staat diegene ineens onlogisch dat kan. Maar vaak worden op die manier plekken bezet gehouden voor huisgenoten. Ook aso vind ik.

Wij hebben parkeervakken, dus het maakt niet uit of je aansluit of niet, er kan altijd nog een auto tussen. In theorie dan, want diverse buren hier zijn niet zo heel goed in parkeren tussen de lijntjes 😆. Soms hebben ze 2 vakken nodig, nog vaker staan ze schuin half op de weg of een meter bij de stoep vandaan. 

Anna76 schreef op 21-07-2026 om 10:04:

Wij hebben parkeervakken, dus het maakt niet uit of je aansluit of niet, er kan altijd nog een auto tussen. In theorie dan, want diverse buren hier zijn niet zo heel goed in parkeren tussen de lijntjes 😆. Soms hebben ze 2 vakken nodig, nog vaker staan ze schuin half op de weg of een meter bij de stoep vandaan.

Hier in de straat iemand die altijd heel asociaal parkeert. Soms hebben we kans om hem dwars te zitten. Dan zet de buurvrouw hem er strak voor en ik erachter. Kan de man geen kant meer op, dat vinden wij heel grappig.

Duufje schreef op 20-07-2026 om 13:29:

Aansluitend daarop (en ik weet dat het echt zeurderig is van me, dus ik zal er nooit iets van zeggen ): ik vind het dus heeeeel raar dat mensen die bij de buren op bezoek gaan, bij ons voor de deur parkeren. Snap ik helemaal niets van. Het lijkt mij zo logisch om je auto voor het huis waar je op bezoek gaat te zetten. Zou niet bij me opkomen om eerder of later te parkeren als er overal ruimte is.

Wij wonen in een straat die alleen toegankelijk is voor de bewoners, er staan 4 huizen op een rij, met daarvoor een heel groot stuk gras/park met parkeerplaatsen daarvoor (in totaal 8-10 plaatsen voor die 4 huizen). Bewoners parkeren zelf over het algemeen achter eigen huis met minimaal 1 auto, er zijn altijd lege plaatsen.

Helemaal eens. Gebeurd bij ons ook. Ruime rustige straat. Allemaal een oprit met plek voor minstens 2 auto’s. En dan nog een stoep (andere kleur tegels maar niet verhoogd) voor alle huizen. Visite van onze buren zet m standaard voor ons huis neer, ipv 5 meter verderop bij de buren. Zulk raar gedrag. En nee ik zal er nooit wat van zeggen, openbare weg enzo. Maar toch heel vreemd

Ik vind het raar, dat je in bikini naar het centrum gaat. Zo'n triangel top met een zeer lage spijkerbroek, waar het broekje bovenuit komt. 

Nog iets wat ik de laatste tijd zie, een lage spijkerbroek met de rits niet gesloten maar  opengevouwen. Hoe dan? 

Yumi schreef op 21-07-2026 om 12:43:

Ik vind het raar, dat je in bikini naar het centrum gaat. Zo'n triangel top met een zeer lage spijkerbroek, waar het broekje bovenuit komt.

Nog iets wat ik de laatste tijd zie, een lage spijkerbroek met de rits niet gesloten maar opengevouwen. Hoe dan?

Bwah, wat is bij het eerste het verschil met een string? Die steekt er de helft van de tijd ook bovenuit.

En ik zou zo'n niet-gesloten broek niet doen, maar blijkbaar is het dus de nieuwste mode en heurt het zo? Ooit komt de persoon die het draagt wel tot de jaren van verstand  . Of niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.