Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Happyapple
15-06-2026 om 22:21
Ik vind het raar /stom dat bij het inleveren van een boek bij de bibliotheek de inleverdatum een oranje vlagje krijgt als die datum vandaag is, ipv groen. Ik ben toch nog gewoon op tijd.
Thora
16-06-2026 om 08:47
Niet raar maar ik wil het toch ergens kwijt. Gisteravond 22.15. Ik zie dat er Slimste mens ter wereld (België) is geweest en denk......nog even terugkijken. Dit in de veronderstelling dat het net als in Nederland een half uurtje duurt. Maar nee. Het gepraat tussendoor duurde en duurde en ging maar door en ging maar door. En ineens wat het over 23.00. Hoewel het erg vermakelijk was duurde het wat mij betreft net even te lang. Als het er vanavond weer is ga ik eerder beginnen met kijken.
madee
16-06-2026 om 09:28
Thora schreef op 16-06-2026 om 08:47:
Niet raar maar ik wil het toch ergens kwijt. Gisteravond 22.15. Ik zie dat er Slimste mens ter wereld (België) is geweest en denk......nog even terugkijken. Dit in de veronderstelling dat het net als in Nederland een half uurtje duurt. Maar nee. Het gepraat tussendoor duurde en duurde en ging maar door en ging maar door. En ineens wat het over 23.00. Hoewel het erg vermakelijk was duurde het wat mij betreft net even te lang. Als het er vanavond weer is ga ik eerder beginnen met kijken.
Ik kwam er gisteravond zappend langs en heb deze aflevering en de rest van de serie gelijk ingepland om op te nemen. Het commentaar van de liefhebbers van de Vlaamse versie op de Nederlandse versie was juist ook dat het zo saai en serieus was (i.i.g. met Philip en Maarten) dus ik ben benieuwd 🙂
Thora
16-06-2026 om 11:08
madee schreef op 16-06-2026 om 09:28:
[..]
Ik kwam er gisteravond zappend langs en heb deze aflevering en de rest van de serie gelijk ingepland om op te nemen. Het commentaar van de liefhebbers van de Vlaamse versie op de Nederlandse versie was juist ook dat het zo saai en serieus was (i.i.g. met Philip en Maarten) dus ik ben benieuwd 🙂
Het is heel vermakelijk. Philippe Geubels is heerlijk droog en adrem. En Erik natuurlijk ook. Je moet er alleen even de tijd voor nemen.
Evaluna
16-06-2026 om 14:28
Happyapple schreef op 15-06-2026 om 22:21:
Ik vind het raar /stom dat bij het inleveren van een boek bij de bibliotheek de inleverdatum een oranje vlagje krijgt als die datum vandaag is, ipv groen. Ik ben toch nog gewoon op tijd.
Dankjewel, je hielp me herinneren dat ik de boeken nog moest verlengen voor morgen!
madee
16-06-2026 om 14:28
Thora schreef op 16-06-2026 om 11:08:
[..]
Het is heel vermakelijk. Philippe Geubels is heerlijk droog en adrem. En Erik natuurlijk ook. Je moet er alleen even de tijd voor nemen.
Zo te zien in de digitale tv-gids is het iedere werkdag zelfde tijd, dus net als de Nederlandse versie 🥳
madee
16-06-2026 om 17:51
Thora schreef op 16-06-2026 om 11:08:
[..]
Het is heel vermakelijk. Philippe Geubels is heerlijk droog en adrem. En Erik natuurlijk ook. Je moet er alleen even de tijd voor nemen.
Ik heb er net een topic over aangemaakt.
Yumi
16-06-2026 om 19:13
Wat een verschrikking die genderneutrale toiletten. Wie dacht dat dit een goed idee was, bah! Thuis prima als je over je eigen bril heen spettert, goor blijft het maar hier...
Ienimieni voorportaal met wastafel en 1 toilet, sta mijn handen te wassen, gaat de deur open komt een man binnen... voel me echt niet veilig en ben er direct uitgegaan. Het voelt onveilig en het is smerig.
Hier is niet over nagedacht, dat vind ik raar 🤨
Rogue
16-06-2026 om 19:26
Yumi schreef op 16-06-2026 om 19:13:
Wat een verschrikking die genderneutrale toiletten. Wie dacht dat dit een goed idee was, bah! Thuis prima als je over je eigen bril heen spettert, goor blijft het maar hier...
Ienimieni voorportaal met wastafel en 1 toilet, sta mijn handen te wassen, gaat de deur open komt een man binnen... voel me echt niet veilig en ben er direct uitgegaan. Het voelt onveilig en het is smerig.
Hier is niet over nagedacht, dat vind ik raar 🤨
bij de bieb is de wc op de begane grond genderneutraal, en idd altijd een zooitje omdat iedereen er heen gaat.
ga altijd boven daar zijn ze nog wel gescheiden
Koettie
16-06-2026 om 20:30
Mijn manager die me een bericht stuurde of ik op de hoogte was van huppeldepup..
Dat is letterlijk mijn werk, wat denk je dat ik de hele dag aan het doen ben, bloemschikken?
Rockstar
16-06-2026 om 23:31
Yumi schreef op 16-06-2026 om 19:13:
Wat een verschrikking die genderneutrale toiletten. Wie dacht dat dit een goed idee was, bah! Thuis prima als je over je eigen bril heen spettert, goor blijft het maar hier...
Ienimieni voorportaal met wastafel en 1 toilet, sta mijn handen te wassen, gaat de deur open komt een man binnen... voel me echt niet veilig en ben er direct uitgegaan. Het voelt onveilig en het is smerig.
Hier is niet over nagedacht, dat vind ik raar 🤨
De genderneutrale toiletten zijn bij mij op werk ook altijd goor en de brillen staan altijd omhoog. Ik loop expres extra ver naar een vrouwentoilet. Mij boeit het niet dat er mannen komen, maar waarom moet het meteen zo'n zwijnenstal zijn?
Jujubee
17-06-2026 om 08:13
Yumi schreef op 16-06-2026 om 19:13:
Wat een verschrikking die genderneutrale toiletten. Wie dacht dat dit een goed idee was, bah! Thuis prima als je over je eigen bril heen spettert, goor blijft het maar hier...
Ienimieni voorportaal met wastafel en 1 toilet, sta mijn handen te wassen, gaat de deur open komt een man binnen... voel me echt niet veilig en ben er direct uitgegaan. Het voelt onveilig en het is smerig.
Hier is niet over nagedacht, dat vind ik raar 🤨
Ik vind het ook drie keer niks. Ik wil niet met mannen naast me mijn make-up staan te checken, mijn lippenstift bij te smeren, etc. Ik vind het niet fijn. Buiten de viezigheid die ze achterlaten voel ik me er gewoon niet lekker bij. In Artis heb je alleen nog maar genderneutrale toiletten. Geef me op zijn minst de keuze om gewoon naar de dameswc te gaan. Inclusiviteit is een groot goed, maar ik wil wel de keuze hebben om gewoon naar de dameswc te gaan.
Dolfje
17-06-2026 om 08:26
Ik had niet verwacht dat er vrouwen zijn met problemen met genderneutrale wc's, als het vrouwentoilet bezet is ga ik regelmatig bij de mannen. Of ik ga naar het invalidetoilet, dat is ook altijd gemengd.
Zag toevallig vanmorgen een filmpje op tiktok van een vader die met zijn dochtertjes in het vrouwentoilet was en een of andere kerel vond dat echt niet kunnen. Die ging helemaal over de rooie. Ik zie dat probleem echt niet.
En vuil achter laten kunnen vrouwen ook heel goed is mijn ervaring als kamermeisje en schoonmaakster vroeger in een hotel en bij kantoren. Soms waren de vrouwen wc's nog wel viezer zelfs. Maandverband met bloed op de muur geplakt en gore tampons in de wasbak bijvoorbeeld. En remsporen achter laten is ook niet seksegebonden.
