Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Poezie schreef op 05-06-2026 om 19:34:

[..]

Als het je eigen boek is mag je natuurlijk helemaal zelf weten wat je daarmee doet.

Helaas tref ik regelmatig boeken die ik leen uit de bieb aan waar zinnen in zijn gehighlight/onderstreept of voorzien zijn van commentaar.

Die opmerkingen vind ik zelf altijd wel leuk. Zie je gelijk wat iemand anders over een boek vindt. 

Duckie73 schreef op 05-06-2026 om 20:17:

[..]

Die opmerkingen vind ik zelf altijd wel leuk. Zie je gelijk wat iemand anders over een boek vindt.

Nou in een bieb boek schrijven vind ik niet alleen raar maar asociaal.

Poezie schreef op 05-06-2026 om 19:34:

[..]

Als het je eigen boek is mag je natuurlijk helemaal zelf weten wat je daarmee doet.

Helaas tref ik regelmatig boeken die ik leen uit de bieb aan waar zinnen in zijn gehighlight/onderstreept of voorzien zijn van commentaar.

vreselijk irritant vind ik dat. Zeker als het dan gaat om typfouten en de t wordt doorgekrast met een d, of andersom

In straatbiebs boeken doe ik het héél soms...
Zeker als er een storende fout in staat. Laatst bijv. kwam er een  cassettebandje langs, een paar regels verder was het  ineens een CD geworden...!  Dan zet ik er een streepje bij...

ik vind het best raar dat mensen advies/herkenning vragen op een forum als hun kind volgens school, beter een jaar langer in groep 2 kan blijven. 
Ik heb nog nooit een post gezien waarbij mensen advies/herkenning vragen als een cardioloog een bypass adviseert. 
Of misschien heb ik die gemist? 

Widajo schreef op 06-06-2026 om 17:00:

ik vind het best raar dat mensen advies/herkenning vragen op een forum als hun kind volgens school, beter een jaar langer in groep 2 kan blijven.
Ik heb nog nooit een post gezien waarbij mensen advies/herkenning vragen als een cardioloog een bypass adviseert.

En dat vind ik dus helemaal niet raar. Vaak zie je als ouder ook een kant van je kind die je kind niet op school laat zien. En dan kan het fijn zijn om hier woorden te vinden die je gevoel uitdrukken. De kleuterjuf die mij adviserende mijn kind echt nog te laten kleuteren ziet hem daarna nooit meer. Misschien hoort ze nog eens van de juf van groep drie hoe het gaat, maar daarna staat ze niet meer stil bij haar advies van destijds. 

Bij kleuterverlenging gaat het gewoon te vaak mis omdat de ouder niet goed genoeg kan duiden dat zijn/haar kind wel verder is dan de leerkracht denkt. 

Overigens gaat het de andere kant op ook vaak genoeg mis. Kind dat toch door gaat een dan teleurstellend presteert. 

Deze beslissing is zo bepalend voor de schoolcarrière van een kind dat je die weloverwogen moet nemen. Dat is geen nattevingerwerk. 

Dit is van oorsprong een forum voor ouders van kinderen. Waar dus ouders zitten die al ervaring hebben met schoolkeuzes en dergelijke en hoe dit uitpakt in de toekomst.

Geen forum waar de meeste mensen gigantisch veel ervaring hebben met bypass-operaties.

Ik vind niet alle leerkrachten deskundig genoeg sorry. En ook het consultatiebureau zat er vaak naast.

Vind jij dat je een schooladvies kunt vergelijken, met een advies van de cardioloog voor een bypass?

Dat vind ik dan weer raar.

Ik vind het raar dat hier commentaar gegeven wordt op een ander draadje. Op dit forum doe je dat in het draadje zelf, napraat bestaat hier niet. (en dat lijkt mij beter ook).

Wat ik al heel lang op borden van parkeerplaatsen zie staan: “Deur op slot? Buit eruit!” Na enig nadenken, lang geleden, snapte ik wel wat ze hiermee bedoelen, maar het staat er scheef in. Het lijkt alsof je spullen worden gejat als je de deur op slot hebt gedaan.

madee schreef op 06-06-2026 om 20:24:

Wat ik al heel lang op borden van parkeerplaatsen zie staan: “Deur op slot? Buit eruit!” Na enig nadenken, lang geleden, snapte ik wel wat ze hiermee bedoelen, maar het staat er scheef in. Het lijkt alsof je spullen worden gejat als je de deur op slot hebt gedaan.

Als ik google op afbeelding dan zie ik die borden eigenlijk alleen zonder leestekens staan. Dus "Deur op slot | Buit eruit". Of eventueel alleen het uitroepteken achter 'Buit eruit'. Ik vind het dan niet onlogisch. Wel met het vraagteken achter 'Deur op slot'.

Courage schreef op 06-06-2026 om 23:22:

[..]

Als ik google op afbeelding dan zie ik die borden eigenlijk alleen zonder leestekens staan. Dus "Deur op slot | Buit eruit". Of eventueel alleen het uitroepteken achter 'Buit eruit'. Ik vind het dan niet onlogisch. Wel met het vraagteken achter 'Deur op slot'.

Ik vind het logischer om eerst ‘buit eruit’ te zeggen en dan pas ‘deur op slot’. Aangezien je eerst je spullen uit de auto haalt, en dan de deur op slot doet.

Schemerlampje schreef op 06-06-2026 om 23:36:

[..]

Ik vind het logischer om eerst ‘buit eruit’ te zeggen en dan pas ‘deur op slot’. Aangezien je eerst je spullen uit de auto haalt, en dan de deur op slot doet.

Ik zie dit bord meer als twee waarschuwingen: 

Zet je auto op slot én haal alles eruit wat buit zou kunnen zijn voor een ander. 

Maakt mij niet uit in welke volgorde dat genoemd wordt, je moet beide doen. Het is vooral een waarschuwing dat daar vaak wordt ingebroken in auto's. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.