Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

ik reed gisteren op de ring van Amsterdam, rond 13.30.  Het was best rustig. Ik reed op de middelste baan, ongeveer 105 km pu. Met mij reden daar een hoop mensen. Rechts reden ee vrachtwagens en andere auto’s ongeveer 90 km pu. iedereen reed eigenlijk normaal en er waren geen gekke toestanden. Tot in ene er luid toeterend een auto langs reed op de linkerbaan. Hij reed 130 schat ik in. Hij toeterde naar ons op de middenbaan, wees richting voorhoofd en wuifde dat wij allemaal moesten opschuiven. Terwijl er niemand links reed. Mijn rijtje reed gewoon door. Ik begrijp niet waarom deze man zo boos was op de middelste baan. Hij kon er makkelijk langs, hij had geen last van de middelste baan en de auto’s op de middelste baan reden gewoon langs de rechter baan met meer snelheid. 
Uit hand en hoofd bewegingen van auto’s voor en achter mij maakte ik op dat zij het ook niet begrepen.
Rare automobilisten zijn er toch!

Ik vind het raar dat er zo slordig wordt omgegaan met declaraties voor zorgkosten. In het overzicht van declaraties bij mijn zorgverzekeraar, zie ik een nota staan van de apotheek voor medicijnen die ik niet heb gehad. Vorig jaar 2 declaraties, waaronder een voorgeschreven hulpmiddel dat ik retour heb gestuurd en een andere voor een consult dat ik nooit heb gehad. Heb apotheek laten weten dat ik een creditnota wil, maar tot nu toe lukt dat vaak niet. Althans, ik zie hem nooit meer terug in mijn overzicht bij de zorgverzekeraar. 

krulliebollie schreef op 02-06-2026 om 11:25:

ik reed gisteren op de ring van Amsterdam, rond 13.30. Het was best rustig. Ik reed op de middelste baan, ongeveer 105 km pu. Met mij reden daar een hoop mensen. 

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de rechterbaan; ik rijd daar hard genoeg voor.... En heb altijd de vluchtstrook in geval van nood.  De linker of de twee linkerbanen gebruik ik zelden. 
Maar ja, dát is persoonlijk...

Dat de meeste bikini's van die voorgevormde en gevulde cups hebben. Ik heb tiet genoeg van mezelf en wil niet na het zwemmen met zo'n natte spons tegen mijn tepels zitten.

ik liep gister op de markt en tot mijn verbazing waren er maar liefst 3 kraampjes met ''verloren'' g pakketen.

je pakket zal er maar tussen zitten en je hebt er geen idee van 

Rogue schreef op 02-06-2026 om 14:31:

ik liep gister op de markt en tot mijn verbazing waren er maar liefst 3 kraampjes met ''verloren'' g pakketen.

Volgens mij is dat ook gewoon een nieuwe business om van de oude troep af te komen.

De laatste tijd regelmatig in het buitenland en overal zie je het , laatst in 1 winkelcentrum 2 verschillende winkels ( hele winkel vol kratten pakjes he) ik heb er nooit wat gekocht, maar mag graag wel "even voelen"  en volgens mij lagen in de 2 winkels meerdere dezelfde pakketten.

Ik denk: onverkoopbare zooi, pak t in en verkoop t als verloren pakket💰💰💰

Rogue schreef op 02-06-2026 om 14:31:

ik liep gister op de markt en tot mijn verbazing waren er maar liefst 3 kraampjes met ''verloren'' g pakketten.

Bij mij in het winkelcentrum ook. Een ware oploop van mensen.  Afrekenen naar het gewicht en daarna pas uitpakken wat je gekocht hebt. Uiteraard zijn de adres etiketten eraf.  Rare handel.   Het triggert natuurlijk je nieuwsgierigheid enorm. 

Beterlaat2021! schreef op 02-06-2026 om 15:19:

[..]

Bij mij in het winkelcentrum ook. Een ware oploop van mensen. Afrekenen naar het gewicht en daarna pas uitpakken wat je gekocht hebt. Uiteraard zijn de adres etiketten eraf. Rare handel. Het triggert natuurlijk je nieuwsgierigheid enorm.

Was ook in Hoog Catharijne dit weekend. Vond het er erg armoedig uitzien.

Dolfje schreef op 02-06-2026 om 13:54:

Dat de meeste bikini's van die voorgevormde en gevulde cups hebben. Ik heb tiet genoeg van mezelf en wil niet na het zwemmen met zo'n natte spons tegen mijn tepels zitten.

Kan je de vulling er niet zo uithalen?

Yumi schreef op 02-06-2026 om 12:52:

Ik vind het raar dat er zo slordig wordt omgegaan met declaraties voor zorgkosten. In het overzicht van declaraties bij mijn zorgverzekeraar, zie ik een nota staan van de apotheek voor medicijnen die ik niet heb gehad. Vorig jaar 2 declaraties, waaronder een voorgeschreven hulpmiddel dat ik retour heb gestuurd en een andere voor een consult dat ik nooit heb gehad. Heb apotheek laten weten dat ik een creditnota wil, maar tot nu toe lukt dat vaak niet. Althans, ik zie hem nooit meer terug in mijn overzicht bij de zorgverzekeraar.

Mijn zorgverzekeraar gaat ook slordig om met in vooruit betaalde termijnen  eigen risico,denk ik soms. Nooit krijg ik eens iets terug. Klopt dat wel vraag ik me dan af. Heb jaren erbij gehad dat ik niet bij ziekenhuis was geweest. Gebruik wel chronisch medicatie.

Dat ik bij een zekere hoorwinkel voor het laatst in 2015 ben geweest voor een gehoortest, en dat ze die gegevens vandaag nog steeds in het systeem hadden staan. Mag dat zo maar? Na x jaar moeten ze dat toch opschonen? Of werkt dat anders dan ik denk?

Beterlaat2021! schreef op 02-06-2026 om 13:44:

[..]

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de rechterbaan; ik rijd daar hard genoeg voor.... En heb altijd de vluchtstrook in geval van nood. De linker of de twee linkerbanen gebruik ik zelden.

Ik rij ook vaak helemaal rechts maar daar reden ze nu echt niet harder dan 90. Ik wilde iets meer snelheid. Daarnaast moet je toch af en toe opschuiven omdat mensen invoegen en de vrachtwagen niet aan de kan kunnen gaan.. 

madee schreef op 02-06-2026 om 18:12:

Dat ik bij een zekere hoorwinkel voor het laatst in 2015 ben geweest voor een gehoortest, en dat ze die gegevens vandaag nog steeds in het systeem hadden staan. Mag dat zo maar? Na x jaar moeten ze dat toch opschonen? Of werkt dat anders dan ik denk?

Odido is door de Autoriteit Persoonsgegevens AP op de vingers getikt omdat ze zich niet aan hun bewaartermijn en hielden en oud-klanten vijf tot tien jaar later nog moesten inlichten over de hack.  Juridisch weet ik het verder ook niet, maar in het verlengde van dit bericht lijkt mij dat hoorwinkel je gegevens niet meer had moeten hebben.

Toevallig vandaag een berichtje dat een sportzaak mijn account gaat verwijderen omdat ik al drie jaar niet ingelogd ben. Dergelijke berichten krijg ik wel vaker sinds invoering AVG (2016/2018)

Wieder schreef op 01-06-2026 om 19:22:

Onze kat is al een paar dagen niet thuisgekomen, da's op zich niet heel opmerkelijk, onze kat heeft een onafhankelijke persoonlijkheid. Maar mijn man appte vanmorgen dat hij langs de weg naar het bos een dode kat had zien liggen. Ik dacht, ik loop met de hond naar die plek om te kijken. Een uur heb ik gelopen want wat met de auto niet ver is, valt met de benenwagen best tegen. Geen kat gezien.

Man is met de auto terug naar huis gereden vanavond, hij zegt: ik zag toch echt een kat liggen, ik ga met de fiets even langs. Belt ie me op: had de kat ook bruin? ( hij heeft de kat nog maar 7 jaar dus ik begrijp de twijfel) Ik zei, nee, grijs met witte pootjes. Man: ik kan het niet goed zien, ik stuur een foto, wacht even.... ik wachten, stuurt ie een foto. Van een bruin dier met heule lange achterpoten en twee lange oren. Een haas! Hij stuurt een foto van een dooie bruine haas! Het lijkt nog niet in de verste verte op een grijze kat met witte poten. Oh ja, zegt hij, het is een haas...

Vertel me dat je een kantoor-nerd bent zonder te vertellen dat je een kantoor-nerd bent. Wat vind je raar? Mijn man...

Hier moest ik heel hard om lachen 

Kan zo in het bloopertopic

Beterlaat2021! schreef op 02-06-2026 om 13:44:

[..]

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de rechterbaan; ik rijd daar hard genoeg voor.... En heb altijd de vluchtstrook in geval van nood. De linker of de twee linkerbanen gebruik ik zelden.

Oh ik blijf juist altijd weg van de rechterbaan; die is voor de vrachtwagens. Meestal hang ik rond op de 3e baan, dan kunnen de snelheidsduivels me nog gewoon inhalen op de 4e baan en kunnen de slakkies lekker slakken op de 2e baan als de 1e vol is met vrachtwagens.

Wat ik dan weer niet snap: Slakkies die 90-95 rijden op de 2e of 3e baan terwijl ze gewoon ruim naar rechts kunnen waardoor iedereen ze in moet halen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.