Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bakblik
31-05-2026 om 09:39
kerst schreef op 30-05-2026 om 22:49:
Ik ben voor straten zonder voortdurend kindergegil en hondengeblaf.
Duckie73 schreef op 31-05-2026 om 08:50:
[..]
oh nee dat vind ik juist zo levendig.
Het zou al heel veel schelen als mensen zich aan de apv zouden houden. Geen extreme geluiden voor tijd x en na tijd y.
Dat het leven doordeweeks rond 7.00 begint is prima en als ik dan na 22.30 kan slapen is fijn. In het weekend graag wat later in de ochtend en de avond tot 00.00 uur dan hoor je mij niet.
Feestjes tot 04.00 doorgaand in de ochtend zijn gewoon niet leuk voor de omwonenden. Wat ik dan hoorde van die feestjes waren de feestjes ook niet leuk, want dronken gelal, ruzie en vallend glas maar goed ik was niet op het feestje.
Met mooi weer ben ik altijd blij als de deeltijdkinderen van de buurman bij hun moeder zijn. Vanochtend was ik niet om 7.00 wakker van 2 ruziënde jongens op een trampoline. 😂
krulliebollie
31-05-2026 om 10:08
ik vind dat kinderen niet voor 9.30/10 uur in de tuin horen te gillen. Gebeurd hier in de buurt wel. Moeder gooit ze naar buiten, zit zelf binnen. Kinderen hebben altijd ruzie dus ook dan. Ipv dat moeder het oplost/aanpakt/ opvoedkundig aanpakt schreeuwt ze dat ze moeten stoppen en zij schreeuwen terug. Heerlijk
. En het zijn geen tokkies..
das iets te levendig voor mij en ik vind het een rare aanpak.
ToetieToover
31-05-2026 om 10:19
krulliebollie schreef op 31-05-2026 om 10:08:
ik vind dat kinderen niet voor 9.30/10 uur in de tuin horen te gillen. Gebeurd hier in de buurt wel. Moeder gooit ze naar buiten, zit zelf binnen. Kinderen hebben altijd ruzie dus ook dan. Ipv dat moeder het oplost/aanpakt/ opvoedkundig aanpakt schreeuwt ze dat ze moeten stoppen en zij schreeuwen terug. Heerlijk
Vreselijk gedrag. Ik prijs me gelukkig met buurkinderen die in het weekend niet voor 9 uur in de tuin mogen. Oma past op dinsdag op en dan hoor ik een groot verschil in herrie. Is er onenigheid, dan hoor je direct oma kordaat maar zachtjes praten en de tuin inkomen. Escaleert nooit. De ouders hebben een andere aanpak, wat meer herrie genereert. Die wachten tot 1 van de kinderen gaat gillen. Ik stond eens te praten met de betreffende buurvrouw en merkte terloops op “aan dat snerpende gegil zijn we nu wel gewend, maar kun je iets doen aan (…)”. Ze schrok zichtbaar en ik moet zeggen dat ik daarna nooit meer gegil heb gehoord. Jammer genoeg heeft de tokkie familie verderop een baby gekregen. Ben benieuwd.
Jujubee
31-05-2026 om 10:56
Hier in de straat waren ze vanochtend om half zeven al buiten, de kinders. Gillend en al. Vond ik ook wel bijzonder. Gelukkig was ik toch allang op maar aso vind ik het wel. Ik mocht dat vroeger niet hoor, voor tien uur de tuin in. Op de camping ook niet. Maar ja ik woon naast een speeltuintje dus het is hier de hele zomer constant gekrijs en gillen. Heel leuk. 
Poezie
31-05-2026 om 11:01
Waarom praten mensen zo hard met elkaar, terwijl ze nog geen meter bij elkaar vandaan zijn? En waarom gaan mensen in het openbaar met iemand op de speaker bellen terwijl je ook oortjes kunt gebruiken? (Überhaupt, dat langdurig bellen in het openbaar. Waarom doe je dat?)
Jujubee
31-05-2026 om 11:09
Ik dacht dus dat dat iets Nederlands was, dat op de speaker bellen, maar toen ik in Sevilla was deze maand, zag ik het heel veel mensen doen. Ik snap daar ook niets van. Hou je gesprek lekker voor jezelf. Of nog erger: videobellen en dat je dan als winkelpersoneel ook lekker in beeld mag, wat ik liever niet wil.
Ik kan heel lang bellen, maar alleen thuis, niet in het OV of op een terras of zo. Dat vind ik asociaal.
Poezie
31-05-2026 om 11:14
Jujubee schreef op 31-05-2026 om 11:09:
Ik dacht dus dat dat iets Nederlands was, dat op de speaker bellen, maar toen ik in Sevilla was deze maand, zag ik het heel veel mensen doen. Ik snap daar ook niets van. Hou je gesprek lekker voor jezelf. Of nog erger: videobellen en dat je dan als winkelpersoneel ook lekker in beeld mag, wat ik liever niet wil.
Ik kan heel lang bellen, maar alleen thuis, niet in het OV of op een terras of zo. Dat vind ik asociaal.
Nou nee hoor, hier in de buurt zijn het vooral de anderstaligen die uitgebreid in hun tuin hardop zitten te bellen. De Nederlandstaligen komen elkaar (en hun honden) vooral tegen op straat waarna er uitbundig (ook door de honden) begroet en van alles besproken moet worden.
Joszy
31-05-2026 om 11:15
Jujubee schreef op 31-05-2026 om 11:09:
Ik zag pas ergens in een winkel een bordje met een tekst in de richting van: we laten u graag ongestoord bellen en helpen u daarom niet als u oortjes in heeft of in gesprek bent.
Poezie
31-05-2026 om 11:27
Joszy schreef op 31-05-2026 om 11:15:
[..]
Ik zag pas ergens in een winkel een bordje met een tekst in de richting van: we laten u graag ongestoord bellen en helpen u daarom niet als u oortjes in heeft of in gesprek bent.
Ik, als klant, wil ook niet in beeld.
Yumi
31-05-2026 om 11:28
Broodjebrie schreef op 30-05-2026 om 19:55:
[..]
Ooh dat zou kunnen! Ik heb altijd radler van amstel.
Volgende keer kijken of je van een "gewoon" biertje ook hoofdpijn krijgt 
Yumi
31-05-2026 om 11:37
Joszy schreef op 31-05-2026 om 11:15:
[..]
Op het station stapt iemand de bus in en stelt 'n vraag aan de chauffeur, die kijkt hem aan maar geeft geen antwoord. Zegt die man geïrriteerd, waarom geef je geen antwoord... chauffeur ik praat niet tegen iemand die zijn oortjes in heeft. 👍️
Duckie73
31-05-2026 om 11:47
krulliebollie schreef op 31-05-2026 om 10:08:
Ach hier rijden al om 8 uur vrachtwagens (ook op zondag) denderend door de straat naar de supermarkt, dus als wij schreeuwende kinderen gaan verbieden dan vind ik dat je die vrachtwagens, de buurman met zijn grasmaaier en het joggingsclubje dat altijd hier zn warming ups doen ook moet verbieden.
Kampeerder
31-05-2026 om 12:05
Yumi schreef op 31-05-2026 om 11:37:
[..]
Op het station stapt iemand de bus in en stelt 'n vraag aan de chauffeur, die kijkt hem aan maar geeft geen antwoord. Zegt die man geïrriteerd, waarom geef je geen antwoord... chauffeur ik praat niet tegen iemand die zijn oortjes in heeft. 👍️
Nogal aso van de chauffeur natuurlijk, misschien stonden die oortjes wel helemaal niet aan. Kan ook hè
Broodjebrie
31-05-2026 om 12:19
Yumi schreef op 31-05-2026 om 11:28:
[..]
Volgende keer kijken of je van een "gewoon" biertje ook hoofdpijn krijgt
Ik lust geen gewoon bier haha. Maar van radler zijn er meerdere merken dus ik heb wat uit te zoeken..
krulliebollie
31-05-2026 om 14:11
Duckie73 schreef op 31-05-2026 om 11:47:
[..]
Ach hier rijden al om 8 uur vrachtwagens (ook op zondag) denderend door de straat naar de supermarkt, dus als wij schreeuwende kinderen gaan verbieden dan vind ik dat je die vrachtwagens, de buurman met zijn grasmaaier en het joggingsclubje dat altijd hier zn warming ups doen ook moet verbieden.
Een buurman die voor 9.30 het gras gaat maaien vind ik ook asociaal.
Overigens zeg ik nergens dat het verboden moet worden maar wel dat ik het niet sociaal vind. Werk vind ik anders als iets dat niet noodzakelijk is. Ik zou ook niet blij worden van een hardloopclubje dat om 8 uur luidruchtig warming up oefenen doen. Als ze gewoon normaal met elkaar praten zou ik er geen last van hebben. Bij mij gaat het vooral om gegil/ geschreeuw en luidruchtig ruzie maken van kinderen. Als zij normaal spelen op een normaal volume heb ik ook geen last van ze. Het probleem hier is alleen dat de kinderen niet aangeleerd krijgen dat je ook normaal kunt praten, dat je iets kunt vragen maar dat het dus altijd met geschreeuw, gekrijs en gehuil gepaard moet gaan.