Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Peaches schreef op 27-05-2026 om 22:53:

[..]

Op Android wel, als je lang op de 'home' - knop drukt. Met Apple kan het vast ook, maar ik weet niet hoe.

Aha! Dat is nog even puzzelen maar dat is niet zo’n gekke gedachte dat dat wel zou moeten kunnen. 

Ik ben altijd als eerste van mijn team op kantoor en we zitten in een hoek van een kantoortuin bij elkaar. Komt er een teamgenoot binnen, die zonder iets tegen mij te zeggen aan een bureau een paar plekken verderop gaat zetten. Dan zeg je toch op z'n minst even 'Goedemorgen'.

Caroline80 schreef op 29-05-2026 om 13:26:

Ik ben altijd als eerste van mijn team op kantoor en we zitten in een hoek van een kantoortuin bij elkaar. Komt er een teamgenoot binnen, die zonder iets tegen mij te zeggen aan een bureau een paar plekken verderop gaat zetten. Dan zeg je toch op z'n minst even 'Goedemorgen'.

ik had het laatst andersom in de jumbo, kreeg controle bij de zelfscan en ik zei ''vrolijk'' goeiemiddag.. ohnee sorry   

het was 0930 in de ochtend, 

medewerker kon er wel om lachen, zijn antwoord : geeft niks meeste mensen zeggen niet eens gedag 

Hagel??
Het was net nog 30 graden!

Caroline80 schreef op 29-05-2026 om 13:26:

Misschien zag die je niet. Als ik naar mijn werk ga zit mijn hoofd zo vol met gedachtes dat ik ook mijn collega´s over het hoofd zie. Ik liep zelfs één keer tegen een deur terwijl ik gewoon vooruit keek.

Loulou39 schreef op 29-05-2026 om 18:12:

Hagel??

Een zomerstorm is toch niet zo apart. 

Duckie73 schreef op 29-05-2026 om 20:46:

[..]

Een zomerstorm is toch niet zo apart.

Nee dat zei ik niet, hagel met deze temperaturen vind ik apart

Loulou39 schreef op 29-05-2026 om 18:12:

Hagel??

En ook hele dikke hagelstenen, zag een foto van iemand 

het valt me op dat als ik 0.0 bier drink, ik daar hoofdpijn van krijg. Zo raar.. ik drink het niet vaak, soms als het lekker zomers is. 

Broodjebrie schreef op 30-05-2026 om 08:57:

het valt me op dat als ik 0.0 bier drink, ik daar hoofdpijn van krijg. Zo raar.. ik drink het niet vaak, soms als het lekker zomers is.

Krijg je dan hoofdpijn van het bier of van de warmte? Ik al drink ik genoeg vocht krijg ik toch vaak hoofdpijn als het warm is. Sowieso drink ik geen alcohol, nooit.

Broodjebrie schreef op 30-05-2026 om 08:57:

Dat kan komen door de hoeveelheid suiker in alcoholvrij bier, zeker als je radler, of een kriek drinkt.

blikje Amstel Radler 18,48 gram of flesje Lindemans kriek 21,75 gram

Heineken premium 0% 3,9 gram, Heineken premium met alcohol 0 gram

Yumi schreef op 30-05-2026 om 11:21:

[..]

Dat kan komen door de hoeveelheid suiker in alcoholvrij bier, zeker als je radler, of een kriek drinkt.

blikje Amstel Radler 18,48 gram of flesje Lindemans kriek 21,75 gram

Heineken premium 0% 3,9 gram, Heineken premium met alcohol 0 gram

Ik krijg inderdaad hoofdpijn van frisdrank met suiker, dus dat klinkt best plausibel.

Yumi schreef op 30-05-2026 om 11:21:

[..]

Ik drink nooit bier, wel Radler en heb ontdekt dat er flinke verschillen zijn wat betreft suiker in Radler.  
Beterlaat2021! schreef op 30-05-2026 om 12:23:

[..]

Jammer dat het lijkt of ik die vetgedrukte zin heb geschreven,  maar die is voor de duidelijkheid van Beterlaat2021!

Ik drink namelijk geen van beide!

Er zit verschil in de hoeveelheid, maar het advies is 25 gram per dag inclusief suikers uit fruit, bij de blikjes die ik "voorbij" zie komen zit je met 2 al op je max. Voor mij was dat jaren geleden een reden om het niet meer te drinken, maar die afweging moet iedereen voor zichzelf maken.

Brouwers blikje 14,85 gram

Grolsch blikje 12,87 gram

Ik vind het raar dat mensen tegen te klippen op roken en dan klagen dat ze niet op vakantie kunnen of dat bepaalde dingen zo duur zijn tegenwoordig.

En dat triggert mij omdat er vroeger thuis ook nooit ergens geld voor was en beide ouders en stiefouders rookten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.