Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Moosey
18-05-2026 om 13:55
Miepjecody schreef op 18-05-2026 om 13:20:
[..]
Je kan tegenwoordig niet meer op weersites kijken, klopt niets van. Soms zeggen ze zelfs op 1 site het tegenovergestelde
En vroeger klopte het altijd?
Bakblik
18-05-2026 om 14:22
Weersvoorspellingen worden gedaan op basis van de statistieken uit het verleden. Helaas hebben resultaten uit het verleden ook hier geen garanties voor de toekomst.
Nu met klimaatverandering moeten de weerdiensten nieuwe statistieken opbouwen waarin de niet kloppende resultaten van de voorspellingen worden meegenomen.
Gaat even duren maar het komt goed.
Vraag is of ik dat nog mee ga maken.
Beterlaat2021!
18-05-2026 om 14:40
Het is hartstikke knap als de voorspellingen zóuden kloppen, maar het lijkt er niet op!
Wieder
18-05-2026 om 15:15
Ik heb iets nieuws ontdekt: ik ga buiten staan en dan kijk ik naar boven. Naar alle kanten. En als ik dan geen donkere lucht zie, dan ga ik er vanuit dat het voorlopig even niet regent. Klopt net zo vaak als buienradar maar ik ga in ieder geval niet meer zitten wachten op voorspelde regen die niet komt 😉
Miepjecody
18-05-2026 om 15:58
Moosey schreef op 18-05-2026 om 13:55:
[..]
En vroeger klopte het altijd?
Vaker wel ja
kerst
18-05-2026 om 17:07
Buienalarm melde om half vier dat het om kwart voor vijf ging regenen, maar dat werd kwart over vier 
Marty1984
18-05-2026 om 17:14
kerst schreef op 18-05-2026 om 17:07:
Buienalarm melde om half vier dat het om kwart voor vijf ging regenen, maar dat werd kwart over vier
Tijd voor een rechtszaak en terugbetaling van de rekening van je kapper.
Kampeerder
18-05-2026 om 17:24
Miepjecody schreef op 18-05-2026 om 15:58:
[..]
Vaker wel ja
Klopt! Vroeger klopte het beter, want de voorspelling was vager. En minder nauwkeurig.
Het zou morgenmiddag kunnen regen van vroeger is nu: rond drie uur regen. Tja, en wij mopperen dat het dan al om 14:20 regent.
Miepjecody
18-05-2026 om 18:57
Kampeerder schreef op 18-05-2026 om 17:24:
[..]
Klopt! Vroeger klopte het beter, want de voorspelling was vager. En minder nauwkeurig.
Het zou morgenmiddag kunnen regen van vroeger is nu: rond drie uur regen. Tja, en wij mopperen dat het dan al om 14:20 regent.
Niet heel vroeger, maar een tijd geleden ging het echt beter hoor
Moosey
18-05-2026 om 19:01
Dat lijkt me meer een gevoel dan een aantoonbaar feit. En het ligt natuurlijk ook enorm aan het soort weer, het weer zoals we dat gisteren en vandaag hebben is letterlijk onvoorspelbaar, weken met een stabielere atmosfeer zijn veel voorspelbaarder. En dat is altijd al zo geweest.
Yumi
21-05-2026 om 23:48
Naar de kapper, ze heeft me eerder geknipt maar het zit niet zoals ik zou willen. Leg uit dat ik het volume terug in mijn haar wil, het sluik valt en ik wel slag/krul onderin mijn haar wil maar boven niet teveel. Verder wil ik high/low lights in folies. Ze besluit één kleur te doen om er wat warmte in te brengen, als ik klaar ben vind ik het te donker, en de manier waarop ze mijn haar heeft geföhnd ruk... Inmiddels anderhalve week verder, het valt niet en heb het vermoeden dat het is uitgedund en/of gesneden waardoor het ook nog eens pluizig is.... Heb het er met een vriendin over die zegt het zal wel meevallen, stuur een foto en ze zegt ik zou teruggaan
Dacht dat ik duidelijk was geweest naar de kapster, maar waarom luistert ze niet?!
Beterlaat2021!
22-05-2026 om 08:35
Misschien teruggaan, maar alleen om afscheid te nemen. Een andere kapper zoeken.
Miepjecody
22-05-2026 om 09:01
Yumi schreef op 21-05-2026 om 23:48:
Naar de kapper, ze heeft me eerder geknipt maar het zit niet zoals ik zou willen. Leg uit dat ik het volume terug in mijn haar wil, het sluik valt en ik wel slag/krul onderin mijn haar wil maar boven niet teveel. Verder wil ik high/low lights in folies. Ze besluit één kleur te doen om er wat warmte in te brengen, als ik klaar ben vind ik het te donker, en de manier waarop ze mijn haar heeft geföhnd ruk... Inmiddels anderhalve week verder, het valt niet en heb het vermoeden dat het is uitgedund en/of gesneden waardoor het ook nog eens pluizig is.... Heb het er met een vriendin over die zegt het zal wel meevallen, stuur een foto en ze zegt ik zou teruggaan
![]()
Dacht dat ik duidelijk was geweest naar de kapster, maar waarom luistert ze niet?!
Deed ze 1 kleur terwijl je er 2 wilde?
Yumi
22-05-2026 om 09:14
Beterlaat2021! schreef op 22-05-2026 om 08:35:
Misschien teruggaan, maar alleen om afscheid te nemen. Een andere kapper zoeken.
Gebeld, ze willen straks kijken wat ze eraan kunnen doen. Het blijkt inderdaad uitgedund te zijn, ze was het er niet mee eens dat mijn haar erdoor springerig, pluizig en droog kan uitzien, maar dat is mijn ervaring, nu en in het verleden. Kwam onderstaand artikel tegen, blijkbaar heb ik het getroffen met de nadelen.... Buiten dat, is het normaal dat een kapper die zegt luchtigheid aanbrengen bedoeld, ik ga ze uitdunnen? Ik vind het raar en baal ervan, dat er niet gevraagd wordt of ik dat wil.
Nadelen van haar uitdunnen
Yumi
22-05-2026 om 09:17
Miepjecody schreef op 22-05-2026 om 09:01:
[..]
Deed ze 1 kleur terwijl je er 2 wilde?
Ja, volgens haar zou ze het anders moeten bleken, en dat wil ik niet. Raar omdat mijn "oude" verhuisde kapper wel altijd lichte en donkere plukjes in mijn haar kon aanbrengen.