Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
madee
05-05-2026 om 13:14
Beterlaat2021! schreef op 05-05-2026 om 12:57:
Uit een persbericht blijkt dat er binnenkort toiletpapier te koop is, waar geen kartonnen rolletje in zit.
Quote : (AD)
" De kartonnen rolletjes die na het toiletbezoek resteren, bleken volgens
het concern in veel huishoudens ‘een universeel herkenbaar
irritatiepunt" .
Hoezo irritatiepunt? Wat een onzinverhaal. Het kan irritant zijn dat je een lege toiletpapierhouder aantreft, maar dat is niet de schuld van het kartonnen rolletje, naar mijn mening....
Ik denk dat de lege rolletjes bij veel mensen in de toiletruimte blijven liggen? En/of de laatste gebruiker laat het lege rolletje hangen zodat de volgende gebruiker moet wisselen? Ik snap het probleem ook niet hoor, zo erg is het toch allemaal niet. Wel mooi dat het grondstoffen uitspaart en je in ruil daarvoor ook nog eens meer pleepapier hebt op 1 rol.
Dees!
05-05-2026 om 13:28
madee schreef op 05-05-2026 om 13:14:
[..]
Ik denk dat de lege rolletjes bij veel mensen in de toiletruimte blijven liggen? En/of de laatste gebruiker laat het lege rolletje hangen zodat de volgende gebruiker moet wisselen? Ik snap het probleem ook niet hoor, zo erg is het toch allemaal niet. Wel mooi dat het grondstoffen uitspaart en je in ruil daarvoor ook nog eens meer pleepapier hebt op 1 rol.
Jullie hebben vast geen pubers, die ongeveer een rol per keer gebruiken en die lege rolletjes overal achterlaten.
Daarnaast is het natuurlijk een mooie bezuinigingsmaatregel.
madee
05-05-2026 om 15:31
Dees! schreef op 05-05-2026 om 13:28:
[..]
Jullie hebben vast geen pubers, die ongeveer een rol per keer gebruiken en die lege rolletjes overal achterlaten.
Daarnaast is het natuurlijk een mooie bezuinigingsmaatregel.
Ik heb wel pubers èn een man en die brengen de rolletjes niet naar de papierbak, nee, die dingen blijven ergens daar liggen, maar ik vind het nul moeite om zelf te doen en zeker geen discussie waard. Ze gebruiken niet overmatig veel, dat scheelt denk ik dan wel.
Yumi
05-05-2026 om 18:43
madee schreef op 05-05-2026 om 13:14:
[..]
Dat er geen rolletje inzit betekent niet dat je automatisch meer papier krijgt per rol. Integendeel het voordeel zal voor de fabrikant zijn, kleinere verpakking en meer pakken die meekunnen tijdens vervoer.
Kampeerder
05-05-2026 om 18:47
Yumi schreef op 05-05-2026 om 18:43:
[..]
Dat er geen rolletje inzit betekent niet dat je automatisch meer papier krijgt per rol. Integendeel het voordeel zal voor de fabrikant zijn, kleinere verpakking en meer pakken die meekunnen tijdens vervoer.
Nee hoor, wel meer papier, stond in het nieuwsbericht.
Yumi
05-05-2026 om 18:55
Kampeerder schreef op 05-05-2026 om 18:47:
[..]
Nee hoor, wel meer papier, stond in het nieuwsbericht.
Achh oké, had het bericht niet opgezocht omdat ik in het AD de berichten meestal niet kann lezen.
Groentetuin
05-05-2026 om 19:48
Als er meer papier opzit gaan we vast meer betalen,niks voor niks bij de producenten.
Het zal een gemis zijn op school, er wordt nog veel mee geknutseld.Maar per saldo natuurlijk wel beter voor t milieu, want de meeste rolletjes worden weggegooid.
madee
05-05-2026 om 19:49
https://www.nu.nl/uit-andere-media/6394779/fabrikant-schrapt-karton-in-wc-rol-kan-tot-3-miljard-rolletjes-schelen.html
Hier kun je het hele bericht ook lezen, het staat op gratis nu.nl
Voorlopig alleen Edet.
Tango
05-05-2026 om 23:45
Yumi schreef op 05-05-2026 om 18:43:
[..]
En kan je de rol dan nog wel ophangen? Vraag ik me dan af...
Rockstar
06-05-2026 om 00:04
Tango schreef op 05-05-2026 om 23:45:
[..]
En kan je de rol dan nog wel ophangen? Vraag ik me dan af...
Ik heb dit voor u getest. Ik ken iemand met een extra-wc-rollen-houder in de vorm van een schaap. De rol is dan het witte lijfje van het schaap zeg maar. Alleen je moet heel luguber de kop van het schaap trekken en vervolgens het witte lijfje van zijn zwarte ruggegraat af rukken als je een nieuwe rol wil. Dat deed ik...En toen bleef de kartonnen rol achter op de ruggengraat en had ik alleen het witte papier in mijn handen. Ging prima op de wcrolhouder en rolt tot nu toe prima af.😌
Herfstappeltaart
06-05-2026 om 07:10
Het besparen van grondstoffen kan ik me nog voorstellen, maar volgens mij worden die rolletjes juist voor vanalles en nog wat gebruikt. Op de scholen, bij kleuters en peuters....
madee
06-05-2026 om 08:29
Herfstappeltaart schreef op 06-05-2026 om 07:10:
Het besparen van grondstoffen kan ik me nog voorstellen, maar volgens mij worden die rolletjes juist voor vanalles en nog wat gebruikt. Op de scholen, bij kleuters en peuters....
Het is alleen maar bij Edet. De rest van de merken niet, dus voorlopig nog genoeg knutselmateriaal.
Herfstappeltaart
06-05-2026 om 09:58
madee schreef op 06-05-2026 om 08:29:
[..]
Het is alleen maar bij Edet. De rest van de merken niet, dus voorlopig nog genoeg knutselmateriaal.
Aha.
krulliebollie
06-05-2026 om 10:04
Hier altijd eigen merk van PicNic maar dan wel de super zachte variant. Tere billetjes hier in huis. Lege rolletjes liggen hier wel eens een dag op het toilet maar gaan vrij snel bij oudpapier. Manlief en ik doen dat beiden. Dochter volgens mij niet.
Yumi
06-05-2026 om 10:52
Doen jullie ook mee aan het gouden windei verkiezingen?
Het is toch raar dat NL fabrikanten blijft houden die de consument misleiden. Er zijn 5 genomineerden, hieronder een paar voorbeelden;
Linzensnack voor kinderen die voor 75% uit maismail bestaat en qua calorieën en vet niet onder doet voor wokkels
Cheddarsaus met 1% cheddar
Protein tonijnmoot, alleen het blikje is anders, tonijn is van nature protein rijk de prijs is echter wel een stuk hoger.
16e Gouden Windei Verkiezing: stem nu! | Foodwatch