Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Thora
21-04-2026 om 16:17
nlies schreef op 21-04-2026 om 15:12:
[..]
Dat schijnt dus een broodje aap te zijn (misschien wel lekker bij dat bier)
"Festivalbier" (of evenementenbier) is de hardnekkige mythe dat er op festivals bewust zwakker bier (met minder alcohol) of met water aangelengd bier wordt geschonken. Het idee is dat bezoekers rustiger blijven en minder snel dronken worden. Volgens brouwers en kwaliteitscontroles is dit een fabel; er wordt gewoon pils (±5%) geschonken.Bierbeleving +3Kernfeiten over festivalbier:
- Geen aangelengd bier: Als er pils op de tap staat, moet dit wettelijk voldoen aan de biernormen (met maximaal 0,5% afwijking). Bier wordt niet aangelengd met water, tenzij specifiek gevraagd (een 'spa-bier' of 'watje').
- Waarom smaakt het anders? De beleving dat festivalbier "slapper" is, komt vaak door omstandigheden: het bier wordt ijskoud geserveerd (minder smaak), zit vaak in slappe plastic bekers, of wordt uit enorme tanks geschonken.
Op zich geloof ik je direct maar het is vaak ook ronduit vies en waterig. Een bijstandsblik van Export smaakt nog beter. Ik stink er iedere keer weer in maar na het eerste vieze biertje ga ik over op water.
Dolfje
21-04-2026 om 18:11
Thora schreef op 21-04-2026 om 16:17:
[..]
Op zich geloof ik je direct maar het is vaak ook ronduit vies en waterig. Een bijstandsblik van Export smaakt nog beter. Ik stink er iedere keer weer in maar na het eerste vieze biertje ga ik over op water.
Ik denk eerder omdat het op festivals vaak Heineken of Bavaria is in plaats van fatsoenlijk bier als Hertog Jan. Dat is sowieso gewoon stukken minder lekker.
Rogue
21-04-2026 om 20:37
Netherfield schreef op 21-04-2026 om 15:36:
[..]
Dat iemand de buitenlanders uit nederland weg wil hebben, maar zelf ook immigrant is.
dat zijn de ergste
Netherfield
22-04-2026 om 07:39
Thora schreef op 21-04-2026 om 16:14:
[..]
Dan heb je het inderdaad niet begrepen.
Dan krijg ik graag uitleg, want ik heb werkelijk geen idee hoe ik het dan wel zou moeten begrijpen.
Herfstappeltaart
22-04-2026 om 08:27
Kan iemand mij uitleggen waarom in de Stimorol-reclame die persoon in de sportschool wordt uitgebeeld als een luiaard? Ik snap echt niks van deze reclame.
kenfan
22-04-2026 om 11:33
Geen luchtig onderwerp, maar ik verbaas me altijd over dat programma "Over mijn lijk" Misschien nog niet eens over de deelnemers - al zou ik er zelf niet aan camera's moeten denken als ik of een van mijn geliefden terminaal zou zijn - die willen iets achterlaten voor hun nabestaanden. Maar waarom wil je als kijker meeleven met het trieste lot van mensen die je alleen "leert kennen" van een tv-programma? Zelf heb ik wel genoeg aan het leed van mijn eigen leven. Ik vind die titel ook zo grof.
Herfstappeltaart
22-04-2026 om 11:37
kenfan schreef op 22-04-2026 om 11:33:
Geen luchtig onderwerp, maar ik verbaas me altijd over dat programma "Over mijn lijk" Misschien nog niet eens over de deelnemers - al zou ik er zelf niet aan camera's moeten denken als ik of een van mijn geliefden terminaal zou zijn - die willen iets achterlaten voor hun nabestaanden. Maar waarom wil je als kijker meeleven met het trieste lot van mensen die je alleen "leert kennen" van een tv-programma? Zelf heb ik wel genoeg aan het leed van mijn eigen leven. Ik vind die titel ook zo grof.
Ik begrijp het ook niet. Ik ben zelf ernstig ziek geweest en ik kan hier gewoon niet naar kijken. Vreselijk vind ik het. Misschien doe ik nu mensen tekort, maar ik zie het als een soort ramptoerisme.
Duufje
22-04-2026 om 11:40
kenfan schreef op 22-04-2026 om 11:33:
Het is wat mij betreft zo'n beetje het mooiste programma op de NL'se televisie. Heel mooi en respectvol gemaakt en een prachtig aandenken voor de nabestaanden.
Dit programma werkt enorm relativerend en maakt mij extra dankbaar voor wat ik allemaal wel heb.
Thora
22-04-2026 om 11:44
Zojuist op Radio 10, de lach van 10. Vorige luisteraar dacht dat het Anniek Pfeiffer was. De DJ vraagt wie dit is. Anniek is al jaren een succesvol actrice.
Een uur later komt iemand met Jessy Maja. Oh ja, de bekende youtuber zegt de DJ direct. Nooit van gehoord dus.
Het zal de leeftijd wel zijn maar ik vind dit raar.
madee
22-04-2026 om 11:47
Thora schreef op 22-04-2026 om 11:44:
Zojuist op Radio 10, de lach van 10. Vorige luisteraar dacht dat het Anniek Pfeiffer was. De DJ vraagt wie dit is. Anniek is al jaren een succesvol actrice.
Een uur later komt iemand met Jessy Maja. Oh ja, de bekende youtuber zegt de DJ direct. Nooit van gehoord dus.
Ik dacht net zo! Maar ook denk ik: er zijn dus nogal wat ‘BN-ers’, gezien het inmiddels hoge bedrag. Ook was er eerder eentje die Loretta Schrijver dacht te herkennen…die denkt zeker dat die lach uit een programma is geknipt in plaats van speciaal in de studio opgenomen, of dat ze iemand uit de dood terug kunnen ophalen?
Broadway
22-04-2026 om 11:48
Herfstappeltaart schreef op 22-04-2026 om 11:37:
[..]
Ik begrijp het ook niet. Ik ben zelf ernstig ziek geweest en ik kan hier gewoon niet naar kijken. Vreselijk vind ik het. Misschien doe ik nu mensen tekort, maar ik zie het als een soort ramptoerisme.
dat zal het deels zijn, maar ook het taboe dat erop ligt. lijkt me erg fijn als je in dat programma antwoorden op vragen ziet die je zelf niet durft te stellen aan jouw bekende die hetzelfde heeft of wat je je zonder iemand in de directe omgeving afvraagt over bepaalde ziekten
Broadway
22-04-2026 om 11:49
Thora schreef op 22-04-2026 om 11:44:
ik dacht oh... die ken ik allebei niet.. maar de actrice ken ik toch blijkt nadat ik haar naam googelde
Thora
22-04-2026 om 11:59
Netherfield schreef op 22-04-2026 om 07:39:
[..]
Dan krijg ik graag uitleg, want ik heb werkelijk geen idee hoe ik het dan wel zou moeten begrijpen.
Niemand wil "de buitenlanders" (een woord dat niet eens meer gebruikt mag worden) eruit wil hebben. Het ligt allemaal wel wat genuanceerder. Maar aan iemand die bij voorbaat al concludeert dan "de buitenlanders" eruit moeten terwijl de partijleider zelf een "buitenlander" is ga ik niets uitleggen. Onbegonnen werk. Als je zo redeneert zouden meneer Elian, mevrouw Yeşilgöz ook geen kritiek mogen hebben op de wetgeving wat migranten aangaat. Want die wetgeving is wat DNA graag anders zou zien.
Beterlaat2021!
22-04-2026 om 12:11

Raar, dat er tegenwoordig van die koelkastdoosjes zijn waar je aan 4 kanten iets moet open/dicht klikken.
Wat is er mis met gewone deksels?

madee
22-04-2026 om 12:26
Beterlaat2021! schreef op 22-04-2026 om 12:11:
Raar, dat er tegenwoordig van die koelkastdoosjes zijn waar je aan 4 kanten iets moet open/dicht klikken.
Wat is er mis met gewone deksels?
Gewone deksels krijg ik moeilijk open, ik ben juist blij met dat klikdeksel