Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Dat ze in de reclame van Ikea een croissant in een pot jam dopen. Wie doet dat nou!

Dat iemand een expansievat in het park heeft gezet 🤔

madee schreef op 19-04-2026 om 20:10:

Dat iemand een expansievat in het park heeft gezet 🤔

"S"  Heel logisch toch?  Dan haalt de gemeente het voor je op en hoef je niet zelf dat oude metaal naar de stort te brengen  "S"

Dat is tegenwoordig de normaalste zak van de wereld. Zie het hier ook zo vaak........ In het plantsoen aan de overkant staat nu al ruim een week een emmer met een verfroller te wachten tot de gemeente het weg haalt.

Bakblik schreef op 19-04-2026 om 20:17:

[..]

"S" Heel logisch toch? Dan haalt de gemeente het voor je op en hoef je niet zelf dat oude metaal naar de stort te brengen "S"

Dat is tegenwoordig de normaalste zak van de wereld. Zie het hier ook zo vaak........ In het plantsoen aan de overkant staat nu al ruim een week een emmer met een verfroller te wachten tot de gemeente het weg haalt.

Ja precies, zo liep ik er ook al over te mopperen…pffft, het is toch van de belachelijke

Ik werk in de horeca en het maak niet uit of je een spa blauw of cola bv besteld maar daar betaal je hetzelfde voor.

watertoren schreef op 19-04-2026 om 21:01:

Ik werk in de horeca en het maak niet uit of je een spa blauw of cola bv besteld maar daar betaal je hetzelfde voor.

Ik was gisteren naar een musical, en we gingen nog wat drinken voordat het begon. 4,75 betaalde ik voor een glas ijsthee  vriendin had cola en die betaalde ook zoiets inderdaad. 

Broodjebrie schreef op 19-04-2026 om 21:55:

[..]

Ik was gisteren naar een musical, en we gingen nog wat drinken voordat het begon. 4,75 betaalde ik voor een glas ijsthee vriendin had cola en die betaalde ook zoiets inderdaad.

Ik vind dat echt te gekke prijzen ,veel mensen betalen dat zonder er bij na te denken.

Wij gebruiken weinig in de horeca, toevallig wel vorige week een lunch via social deal

Partner vroeg om water, kreeg een glas water en moest daarvoor 0,25 ct afrekenen.

Aangenaam verrast 

Dat kan dus ook

Ik bestel nog wel eens een ijsthee èn een glas water in 1 bestelling voor mezelf. Daar heb ik nog nooit scheve gezichten bij gekregen. Water wordt dan niet berekend.

Sommige mensen op Marktplaats. Ik heb iets te koop staan. Maten staan erbij, merk/type ook. (Binnenwerk voor Ikeakast Pax) 
Krijg ik een vraag of het ook zou passen in een xxxxkast van merk y. 

Tja, die kast heb ik niet staan, dus kan ik niet meten. Hoezo denk je dat ik dat weet? 

Dolfje schreef op 19-04-2026 om 17:03:

Ja dat geloof ik wel maar in de horeca? Dan bestel ik eigenlijk altijd iets wat ik niet dagelijks thuis ook kan pakken. Dat vind ik er raar aan.
En ja alleen water /spa vind ik ook raar.

alles is raar in de horeca met deze redenering. ik krijg ook een wegtrekker als ik 3,75 voor een thee betaal en daar dan een pickwickzakje bij krijg, maar ja, je doet het toch maar.. 

Groentetuin schreef op 20-04-2026 om 08:20:

[..]

Ik vind dat echt te gekke prijzen ,veel mensen betalen dat zonder er bij na te denken.

Wij gebruiken weinig in de horeca, toevallig wel vorige week een lunch via social deal

Partner vroeg om water, kreeg een glas water en moest daarvoor 0,25 ct afrekenen.

Aangenaam verrast

Dat kan dus ook

Ja precies, ik zat eerst nog te twijfelen of ik een glas wijn zou bestellen maar ik dacht, dat zal wel helemaal prijzig zijn. Als frisdrank al zowat 5 euro kost zal alcohol wel het dubbele zijn. 

Ik vind het raar dat mensen zich zo verbazen over de prijzen in de horeca. Als je het niet wil betalen, dan les je thuis je dorst. Voor die vijf euro voor een frisdrankje mag je ook op het terras zitten, de wc gebruiken, je krijgt een glas, het wordt gebracht, de tafeltjes worden afgenomen etc etc. Is eigenlijk spotgoedkoop!

Kampeerder schreef op 20-04-2026 om 11:23:

Ik vind het raar dat mensen zich zo verbazen over de prijzen in de horeca. Als je het niet wil betalen, dan les je thuis je dorst. Voor die vijf euro voor een frisdrankje mag je ook op het terras zitten, de wc gebruiken, je krijgt een glas, het wordt gebracht, de tafeltjes worden afgenomen etc etc. Is eigenlijk spotgoedkoop!

Nou spotgoedkoop vind ik het allemaal niet maar het is keuze die je maakt als je op een terras gaat zit of gaat uiteten. Je weet dat het geld  kost. Maaaaar dat neemt niet weg dat iemand zelf mag bepalen wat hij besteld. Zelfs als dat spa of thee water is. Als jij het geld er voor over hebt is het prima. 

Nee hoor, ik vind dit zeker niet goedkoop. En ja ik weet dat de prijzen bij evenementen etc wat hoger liggen. 

ik verbaas me niet, maar verwacht wel nét dat beetje extra. 

dus hou me aub voor de gek en doe dat kant en klare flesje aperol spritz in mijn glas en zet het niet naast een leeg glas als je mij 7.50 rekent.

wil je 3,75 voor een thee? dan wil ik een kwalitatief goed óf mooi theezakje, geen pickwick.

en 5 euro voor frisdrank is in alle gevallen geschift

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.