Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
bieb1963
31-01-2026 om 15:00
oudmaarnognietkoud schreef op 31-01-2026 om 14:49:
[..]
Ik heb ook geen uitvaartverzekering en mijn kinderen weten dat. Na mijn overlijden is er genoeg geld om een crematie/begrafenis te betalen.
Als er genoeg geld is bij de ouders is dat natuurlijk niet nodig. Maar lang niet iedereen heeft veel geld.
Hemke
31-01-2026 om 15:01
Wij hebben een uitvaartverzekering in natura,enigste wat de nabestaanden aan kosten hebben, is een graf of bij betalen voor crematie.Verzekering is 55 jaar geleden afgesloten, bloeiende uitvaartbranche, komen nog steeds na leden bij.
Groentetuin
31-01-2026 om 16:42
krulliebollie schreef op 31-01-2026 om 10:16:
[..]
Terwijl doodgaan een van de zekerheden is in het leven, iedereen gaat dood! Iedereen.. je weet alleen niet wanneer en hoe.
Wij hebben laatst ons testament geregeld ( de laatste was 35 jaar oud en regelde vooral de opvang van de kinderen) maar toen partner onverwacht iets ernstigs kreeg hebben we t met spoed geregeld en het geeft rust!
Yumi
31-01-2026 om 23:33
Gebruik vaak een app, om te mediteren of muziek te luisteren. Had binaural sleep music, van Chris Collins opstaan, dacht ineens wat duurt het lang. Blijkt het geen 10 minuten, maar 10 uur te duren....
als de muziek niet werkt om in slaap te vallen, dan doet de lengte dat wel😂
kerst
01-02-2026 om 08:25
Dat mijn op maat gemaakte oordoppen juist zeer gaan doen als ik ze schoongemaakt heb met een speciaal middel.
Broodjebrie
01-02-2026 om 08:34
Yumi schreef op 31-01-2026 om 23:33:
Gebruik vaak een app, om te mediteren of muziek te luisteren. Had binaural sleep music, van Chris Collins opstaan, dacht ineens wat duurt het lang. Blijkt het geen 10 minuten, maar 10 uur te duren....
als de muziek niet werkt om in slaap te vallen, dan doet de lengte dat wel😂
Wow
Muurbloem1985
01-02-2026 om 10:16
Ok dit is een gevaarlijke misschien, maar mensen die `slecht` zijn in Whatsappen (Lees ze hebben gewoon geen zin om terug te appen). Kijk ik snap heus wel dat mensen niet altijd binnen een uur kunnen whatsappen echt waar, maar als je iemand wat vraagt of ze zin hebben wat te doen en ze reageren dagen niet dan hebben ze gewoon geen zin of vinden ze je niet de moeite waard o.i.d., hoe moeilijk kan het zijn om alleen even "Ja" of "Nee" te appen? Ik snap het oprecht niet.
MMcGonagall
01-02-2026 om 10:34
Muurbloem1985 schreef op 01-02-2026 om 10:16:
Ok dit is een gevaarlijke misschien, maar mensen die `slecht` zijn in Whatsappen (Lees ze hebben gewoon geen zin om terug te appen). Kijk ik snap heus wel dat mensen niet altijd binnen een uur kunnen whatsappen echt waar, maar als je iemand wat vraagt of ze zin hebben wat te doen en ze reageren dagen niet dan hebben ze gewoon geen zin of vinden ze je niet de moeite waard o.i.d., hoe moeilijk kan het zijn om alleen even "Ja" of "Nee" te appen? Ik snap het oprecht niet.
Het stopt niet bij ja of nee. Bij sommige mensen beland je dan in een over-en-weer app-sessie en daar heb ik inderdaad niet zoveel zin in. Ook bellen niet trouwens, want dan zit je weer een halve avond te bellen.
Ik vergeet het ook wel eens. Dan moet ik nog reageren maar komen er zes berichtjes boven en dan bedenk ik na een week dat het nog moet.
Nu moet ik bekennen dat ik dat soort sociale dingen ook wel zie als een verplichting en dat ik het heel lastig vind om de sociaal gewenste acties te bedenken.
Muurbloem1985
01-02-2026 om 10:40
MMcGonagall schreef op 01-02-2026 om 10:34:
[..]
Het stopt niet bij ja of nee. Bij sommige mensen beland je dan in een over-en-weer app-sessie en daar heb ik inderdaad niet zoveel zin in. Ook bellen niet trouwens, want dan zit je weer een halve avond te bellen.
Ik vergeet het ook wel eens. Dan moet ik nog reageren maar komen er zes berichtjes boven en dan bedenk ik na een week dat het nog moet.
Nu moet ik bekennen dat ik dat soort sociale dingen ook wel zie als een verplichting en dat ik het heel lastig vind om de sociaal gewenste acties te bedenken.
Snap ik snap ik, alleen in sommige gevallen is alleen "ja is goed" of "Nee dank je wel" ook goed en ik weet dat sommige mensen maar door blijven praten, daar reageer ik dan ook niet altijd op hoor. Alleen als ik moeite doe om met iemand een afspraak te maken om wat te gaan doen, hoeveel moeite is het dan om te reageren? Ik doe dan toch ook moeite om contact te maken? Als zegt iemand "Nee daar heb ik geen zin in" Helemaal oké maar om dan helemaal niet te reageren dat voelt niet alsof degene ook maar iets om je geeft.
Grindelwald
01-02-2026 om 11:15
Muurbloem1985 schreef op 01-02-2026 om 10:16:
Ik ben hier in de loop van tijd wel makkelijker in geworden. Eerder kon ik mij echt ergeren wanneer iemand niet op mijn app reageert maar wel steeds online is. Ik reageer zelf ook niet meer direct. Maar ik reageer wel vaak binnen een dag.
Thora
01-02-2026 om 11:17
Muurbloem1985 schreef op 01-02-2026 om 10:40:
[..]
Snap ik snap ik, alleen in sommige gevallen is alleen "ja is goed" of "Nee dank je wel" ook goed en ik weet dat sommige mensen maar door blijven praten, daar reageer ik dan ook niet altijd op hoor. Alleen als ik moeite doe om met iemand een afspraak te maken om wat te gaan doen, hoeveel moeite is het dan om te reageren? Ik doe dan toch ook moeite om contact te maken? Als zegt iemand "Nee daar heb ik geen zin in" Helemaal oké maar om dan helemaal niet te reageren dat voelt niet alsof degene ook maar iets om je geeft.
En in een groepsapp is dat helemaal vreselijk. Ik ben ziek dus ik ben er morgen niet bij. Beterschap, dankjewel, beterschap, dankjewel, beterschap. Ik heb mijn groepsapps dus op uit staan.
krulliebollie
01-02-2026 om 11:19
Iemand werd laatst een beetje boos omdat ik aangaf dat ik chocolade uit de koelkast het lekkerste vind. Die persoon gaf aan dat de smaak niet tot zijn volste recht komt bla bla bla. Kan allemaal maar ik vind het gewoon lekkerder. Ik heb zelfs een bepaalde reep in de vriezer liggen zodat de zachte caramel erin hard wordt en als je die dan in je mond laat smelten de caramel ook langzaam weer zacht wordt en ik dat echt goddelijk vind.
Ben ik raar? Vast.. maar ik vond de ander ook raar omdat ik het volgens die persoon echt helemaal fout deed..
Groentetuin
01-02-2026 om 11:47
krulliebollie schreef op 01-02-2026 om 11:19:
Iemand werd laatst een beetje boos omdat ik aangaf dat ik chocolade uit de koelkast het lekkerste vind. Die persoon gaf aan dat de smak niet tot zijn volste recht komt bla bla bla. Kan allemaal maar ik vind het gewoon lekkerder. Ik heb zelfs een bepaalde reep in de vriezer liggen zodat de zachte caramel erin hard wordt en als je die dan in je mond laat smelten de caramel ook langzaam weer zacht wordt en ik dat echt goddelijk vind.
Ben ik raar? Vast.. maar ik vond de ander ook raar omdat ik het volgens die persoon echt helemaal fout deed..
Hmmm lijkt mij wel lekker
krulliebollie
01-02-2026 om 11:50
Het is een chocoladereep van de Aldi met zachte/vloeibare caramel van binnen. Een beetje zoals de Dove Caramel chocolaatjes uit de Celebrations doos maar dan dus als reep. Zo lekker vanuit de vriezer.. vind ik dan. Aldi heeft 2 soorten met caramel dus even goed opletten welke je pakt.
Ff plaatje gezocht. Deze is het. https://www.aldi.nl/product/chocolade-karamel-1225370-1225370.html