Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Auwereel
30-01-2026 om 07:41
Beterlaat2021! schreef op 30-01-2026 om 06:24:
We hebben wat hotelnachten achter de rug. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid kussens op ieder bed. Met name de sierkussens begrijp ik niet; daar moet je toch niet met je hoofd op liggen, want die worden niet gewassen.
Per persoon twee enorme hoofdkussens vind ik ook te veel, er gaan er altijd twee op de grond. Zonde van de was weer.
Ben ik de enige die er zo over denkt?
Thuis gebruik ik 3 kussens. Hoofdkussen, 1 "knuffel" om mijn arm op te leggen als ik op mijn zij lig, een kleine tussen mijn knieën. Ligt er maar één op mijn hotelbed, ga ik één extra bij de balie vragen.
Schoondochter
30-01-2026 om 07:43
Mijn vriend gebruikt altijd alle hoofdkussens en is blij dat ik 1 genoeg vindt. Dan kan hij die van mij erbij nemen.
Dus Beterlaat2021!: je bent niet de enige want ik vond het ook zonde van de was als ik alle extra kussens weer eens aan de kant legde. Tot ik mijn vriend leerde kennen. Hij slaapt niet lekker zonder al die kussens, dus is blij dat ze er allemaal zijn.
Broodjebrie
30-01-2026 om 07:51
Auwereel schreef op 30-01-2026 om 07:41:
[..]
Thuis gebruik ik 3 kussens. Hoofdkussen, 1 "knuffel" om mijn arm op te leggen als ik op mijn zij lig, een kleine tussen mijn knieën. Ligt er maar één op mijn hotelbed, ga ik één extra bij de balie vragen.
Vaak ligt er nog een extra kussen in de kast.
afrodite05
30-01-2026 om 08:03
Wij hadden op een vakantie in Verweggistan een sierkussen dat ontzettend naar zweet meurde. Dus wij hadden dat kussen in de kast gelegd, zo van: die hoeven we deze komende dagen niet meer te ruiken. (Onze kleding lieten we daarom in de koffers) Maar de stank was ook in het beddengoed getrokken. Ons verzoek was het bed opnieuw opmaken, met schone lakens zou de geur wel weg zijn. Prima, gingen ze regelen. Kwamen we terug, idd bed opnieuw opgemaakt, maar ze hadden dat stinkkussen er weer op gelegd! Bah. We hebben het maar zo gelaten, maar jakkes... Ik was al geen fan van sierkussens, maar sindsdien al helemaal niet meer.
Miepjecody
30-01-2026 om 09:16
We hebben wat hotelnachten achter de rug. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid kussens op ieder bed. Met name de sierkussens begrijp ik niet; daar moet je toch niet met je hoofd op liggen, want die worden niet gewassen.
Per persoon twee enorme hoofdkussens vind ik ook te veel, er gaan er altijd twee op de grond. Zonde van de was weer.
Die sierkussens zijn toch lekker als je tv kijkt zittend?
En ja ik slaap op 2 hoofdkussens
Yumi
30-01-2026 om 09:45
Ik heb 2 hoofdkussens voor mezelf, en die gebruik ik ook beide. Een voor mijn hoofd en de andere voor onder mijn knieën, dat ligt lekkerder als ik op mijn rug lig. Er liggen ook meerdere sierkussens. Daar lig ik niet met mijn hoofd op, het is gewoon voor het mooie. Overigens was ik de hoezen van de sierkussens regelmatig.
Moosey
30-01-2026 om 10:22
Dat ik net naar boven liep om een schone onderbroek te pakken, boven wat gordijnen en luxaflex open deed, weer naar beneden liep en mijn vieze onderbroek uit trok en in de wasmand deed… en erachter kwam dat ik helemaal geen schone onderbroek had meegenomen van boven 
Groentetuin
30-01-2026 om 10:52
En dat sprei achtig geval dat half op t bed ligt?
Dat wordt ook niet steeds gewassen en daar ligt iedereen met zijn zweetvoeten/sokken op.
Ben ik altijd wat vies van
Doe liever alleen t dekbed met hoes
Anna76
30-01-2026 om 11:12
Bij de trein is er altijd een conducteur, die kijkt of er geen mensen nog aan het in- of uitstappen zijn, die fluit, de deuren vergrendeld, nog een keer kijkt etc. Bij de metro is het dindong, deuren sluiten en de groeten. Het zal vast anders zijn en uit te leggen zijn maar ik vind het toch gek.
kerst
30-01-2026 om 17:45
Ik gebruik nooit een (hoofd)kussen in bed. Als kind zo opgegroeid en vind nu een hoofdkussen niet fijn. Ligt me in de weg bij het slapen en omdraaien.
Dus ik vind alle hoofdkussens die op een hotelbed liggen zonder van de was..
Broodjebrie
30-01-2026 om 18:39
ik vind het raar dat best wat mensen geen uitvaartverzekering blijken te hebben. Mijn vader en stiefmoeder hebben er gelukkig wel 1, maar net hoorde ik van mijn vader een verhaal over iemand die is overleden en dus geen uitvaartverzekering blijkt te hebben.
En dit soort verhalen hoor ik dus steeds vaker. Dan vraag ik me toch af, waarom? Denken mensen dat het niet zo'n vaart zal lopen?
Marty1984
30-01-2026 om 18:41
Schoondochter schreef op 30-01-2026 om 07:43:
Mijn vriend gebruikt altijd alle hoofdkussens en is blij dat ik 1 genoeg vindt. Dan kan hij die van mij erbij nemen.
Dus Beterlaat2021!: je bent niet de enige want ik vond het ook zonde van de was als ik alle extra kussens weer eens aan de kant legde. Tot ik mijn vriend leerde kennen. Hij slaapt niet lekker zonder al die kussens, dus is blij dat ze er allemaal zijn.
Ik slaap dan weer tout court niet lekker op hotelkussens. Standaard veel te zacht, verkeerde maat, ... Als het kan sleep ik mijn eigen groot rechthoekig stevig hoofdkussen mee op vakantie of op weekend.
Voor 1 nacht doe ik het meestal niet, maar vloek dan achteraf.
Sierkussens zwier ik al helemaal aan de kant.
Caroline80
30-01-2026 om 18:42
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Ik heb genoeg geld op mijn spaarrekening staan om een uitvaart van te betalen.
Schoondochter
30-01-2026 om 18:43
Broodjebrie schreef op 30-01-2026 om 18:39:
ik vind het raar dat best wat mensen geen uitvaartverzekering blijken te hebben. Mijn vader en stiefmoeder hebben er gelukkig wel 1, maar net hoorde ik van mijn vader een verhaal over iemand die is overleden en dus geen uitvaartverzekering blijkt te hebben.
En dit soort verhalen hoor ik dus steeds vaker. Dan vraag ik me toch af, waarom? Denken mensen dat het niet zo'n vaart zal lopen?
Ik kan je wel mijn redenering uitleggen. Namelijk dat mijn erfenis groot genoeg gaat zijn om er gewoon voor te betalen.
Daarbij is een verzekering bedoeld om een risico af te dekken. En dat er ooit een uitvaart komt is geen risico, maar een zekerheid. Eentje waar geld voor is. Dus waarom dan nog die verzekering?
kerst
30-01-2026 om 18:43
Broodjebrie schreef op 30-01-2026 om 18:39:
Misschien willen sommige mensen niet bezig zijn met hun eigen sterfelijkheid?
Begraven is erg duur. Ik heb wel een uitvaartverzekering.