Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Rogue
26-01-2026 om 09:04
krulliebollie schreef op 25-01-2026 om 18:35:
Ik zit vol verbazing te kijken naar de docu ‘wakker in Paraguay’ .. ze vertrokken vanuit NL waar de ‘roverheid’ het voor het zeggen hebben naar een land met meer vrijheid maar P heeft ook veel regels. Ze verwijten de asielzoekers in NL dat ze de woningen inpikken maar doen in P precies hetzelfde. Het zijn mensen die gevangen zitten in hun eigen tunnelvisie en een paar mensen die ( in mijn optiek) daar misbruik van maken zoals de Engel clan, een rechts-radicaal, een Nyenrode koppel waarvan ik mij afvraag wat er achter de voordeur gebeurd..
Ik vind ze raar!
wat hadden ze dan gedacht 😆

Groentetuin
26-01-2026 om 09:12
Rogue schreef op 26-01-2026 om 09:04:
[..]
wat hadden ze dan gedacht 😆
Ik las ergens dat een man ook op zoek was naar een niet gevaccineerde partner, maar die niet kon vinden
Ik heb 2 afleveringen gezien toen was ik er wel klaar mee.
Netherfield
26-01-2026 om 09:33
De wachtrij om een afspraak te maken bij de huisarts. De assistente heeft net letterlijk 7 minuten over een beller gedaan (de tijd tussen beller 3 en 2). Ik las dat er een vacature is voor een nieuwe assistente, ik hoop op eentje die sneller is.
krulliebollie
26-01-2026 om 10:47
Groentetuin schreef op 26-01-2026 om 09:12:
[..]
Ik las ergens dat een man ook op zoek was naar een niet gevaccineerde partner, maar die niet kon vinden
Ik heb 2 afleveringen gezien toen was ik er wel klaar mee.
Er was in aflevering 4 ( denk ik) een Nederlander daar die een motor ongeluk heeft gehad. Hij had bloed nodig en ze waren op zoek naar bloed van ongevaccineerden.. mijn bek viel open.. hoezo maakt dat nog uit als je aan het doodgaan bent.
Bakblik
26-01-2026 om 10:58
Netherfield schreef op 26-01-2026 om 09:33:
De wachtrij om een afspraak te maken bij de huisarts. De assistente heeft net letterlijk 7 minuten over een beller gedaan (de tijd tussen beller 3 en 2). Ik las dat er een vacature is voor een nieuwe assistente, ik hoop op eentje die sneller is.
Bij onze huisartsenpraktijk hebben ze snelle assistentes en daar ben ik niet altijd blij mee. Ze doen veel af met:
- kijk het nog even aan, als het niet verbetert kunt over 3 dagen nog eens bellen
- Ik overleg het om 10 uur even in het werkoverleg dan kunt u na 11.00 even terugbellen voor het plan van aanpak.
- Ik laat de dokter een receptje tekenen na 16.00 is het dan bij de apotheek
Hierdoor al een keer een verkeerde behandeling gehad waardoor klachten erger werden en ik zelfs voor echte genezing naar het ziekenhuis moest. Dit was een oog.
Ook een keer het nog even aangekeken en dagenlang benauwd geweest, met een puffer binnen 1 dag klachtenvrij.
Grindelwald
26-01-2026 om 11:07
De assistente had misschien een ouder iemand aan de telefoon. Of iemand die er om wat voor reden dan ook even zijn of haar verhaal moest doen.
Ginevra
26-01-2026 om 11:13
Grindelwald schreef op 26-01-2026 om 11:07:
[..]
De assistente had misschien een ouder iemand aan de telefoon. Of iemand die er om wat voor reden dan ook even zijn of haar verhaal moest doen.
Of iemand die een wat ingewikkelder klacht had en waarvoor ze even met de huisarts moest overleggen. Bijvoorbeeld “moet deze patiënt nu hier komen of bellen we meteen een ambulance”. Of iets anders dat meteen geregeld moet worden maar dat wel 7 hele minuten duurt.
Ik heb een aandoening waarvoor ik, als ik bel, altijd meteen met bloedspoed en voorrang behandeld word. Wil je ruilen?
Koettie
26-01-2026 om 11:28
Ik had eten besteld via thuisbezorgd + euro fooi) en nooit ontvangen. Gemaild en krijg het bedrag terug, minus de fooi. Dus mailde net weer ja die ook graag want er is niets bezorgd. En nu krijg ik opeens een mail het is afgehandeld, u heeft een voucher gekregen. Heel leuk maar wil gewoon mn geld terug en had helemaal geen voucher gekregen. Waarom moet het nou zo'n gedoe geven.
Loulou39
26-01-2026 om 11:55
Vind ik ook heel irritant! Hier kun je bij de huisarts niet wachten als je belt, je moet altijd teruggebeld worden. Dan ben je vijf minuten bezig met een menu waarbij je allemaal gegevens moet inspreken en dan wachten tot ze terugbellen.
Ik denk dat de wachtrij gegevens soms ook niet kloppen. Laatst belde ik het ziekenhuis en was ik nummer 13, maar er werd binnen een minuut al opgenomen (dat was wel fijn uiteraard 😁), maar het is ook vaak andersom.
kerst
26-01-2026 om 13:11
Hier kun je online ook een afspraak maken.
Happyapple
26-01-2026 om 13:29
kerst schreef op 26-01-2026 om 13:11:
[..]
Hier kun je online ook een afspraak maken.
Ja dat kan hier ook maar pas voor over 2 weken ofzo meestal. Voor de 'dringendere' dingen moet je dus alsnog bellen
Netherfield
26-01-2026 om 13:39
Ik wil niet met je ruilen Ginevra. Het is vooral dat deze assistente er zoveel langer over doet als de vorige. In het begin dacht ik nog dat ze dingen moest leren, maar we zijn nu drie jaar verder. Ik dacht altijd dat alle assistentes even snel enzo waren. Dus misschien is dat wel raar van mezelf.
Thora
26-01-2026 om 13:43
Meesje schreef op 23-01-2026 om 21:19:
Ik heb zoiets eens gehad bij een meubelzaak. Ik was na verhuizing op zoek naar nieuwe meubels. Ik wilde informatie over een eetkamertafel en bankstel dat ik had gezien. Ik zag een verkoopster lopen dus ik liep haar richting op en sprak haar aan "goedemiddag...". Zij zei "dag" en liep in een boogje om me heen. Ik was wat verbaasd, in andere winkels was de reactie meestal iets als "hallo, kan ik u helpen?" oid. Maar zij ging in rap tempo door. Een stuk verder sprak ze een koppel aan, of ze hún misschien kon helpen. Nee, ze keken alleen wat rond. Ik die kant op "ik zou wel informatie over dat bankstel willen". Kreeg een folder in de hand gedruk met een opmerking die duidelijk maakte dat ze er vanuit ging dat ik nog wel mét mijn partner terug zou komen. Ik was te perplex om te reageren. Ben niet teruggeweest. Ik was en ben alleenstaand, was me te veel moeite om een partner te zoeken om een bankstel te kunnen kopen.
Volgens mijn moeder was dit trouwens helemaal niet raar. Volgens haar is het raar dat een vrouw helemaal alleen een bankstel gaat kopen. Dus ik mocht het die verkoopster niet kwalijk nemen. Die vrouw kon immers niet weten dat ik alleenstaand was. Volgens mij was dat ook helemaal niet relevant. Als ik daar alleen ben en een bank wil kopen dan hoort ze me te helpen. Of ik nu 1 of 2 mannen heb, een vrouw heb of helemaal geen partner, doet er niet toe.
Laat me raden. Seats and Sofa's? Daar heb ik namelijk een dergelijke ervaring gehad. Werd met kind en al gewoon genegeerd.
Grindelwald
26-01-2026 om 14:24
Ik zie net op het journaal dat vrouwen in Engeland een cadeaubon krijgen wanneer ze stoppen met roken tijdens de zwangerschap. Dus die cadeaubon is wel een stimulans om te stoppen met roken maar de gezondheid van je baby niet??
Nu gaan ze deze proef ook in Nederland uit proberen. Bij 200 vrouwen. En als het succesvol is dan komt het in het basispakket van de zorgverzekering. WTF?
kerst
26-01-2026 om 14:26
Koettie schreef op 26-01-2026 om 11:28:
Ik had eten besteld via thuisbezorgd + euro fooi) en nooit ontvangen. Gemaild en krijg het bedrag terug, minus de fooi. Dus mailde net weer ja die ook graag want er is niets bezorgd. En nu krijg ik opeens een mail het is afgehandeld, u heeft een voucher gekregen. Heel leuk maar wil gewoon mn geld terug en had helemaal geen voucher gekregen. Waarom moet het nou zo'n gedoe geven.
Die euro fooi mochten ze van mij houden.