Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Herfstappeltaart
20-01-2026 om 08:22
amarna schreef op 20-01-2026 om 07:54:
[..]
Onze vakanties zijn zelden in Nederland. Fietsen met een temperatuur van 35 graden in Griekse bergen is niet prettig. We wandelen daar liever.
Echt? Wij gaan meestal naar Frankrijk en daar kan het ook goed heet worden. Ik vind dan juist fietsen veel lekkerder dan lopen. Maar de rest van de zomer dan? gewoon in NL?
Dolfje
20-01-2026 om 08:25
Ik ben fietsen pas leuk gaan vinden tijdens weekendjes weg op Texel. Vroeger van en naar school en werk vond ik er niks aan, een noodzakelijk kwaad. Op een gegeven moment elektrische fietsen gaan huren en die hebben we thuis sinds 1,5 jaar nu ook. En ik woon echt ontzettend dichtbij mijn werk maar vind het nu, als het tenminste niet regent, geen probleem meer. En nu doen we privé ook alles op de fiets en met Ov want geen auto meer.
Groentetuin
20-01-2026 om 08:26
ik had vroeger echt een hekel aan fietsen.
Maar sinds we een elektrische fiets hebben fiets ik veel, voor boodschappen , maar ook voor plezier meestal ritjes van zo n 40 km maar soms ook uitschieters naar 70.( 1x zelfs 120 in mijn eentje)
Ik had vroeger niet durven dromen dat ik fietsen ooit leuk zou vinden.
Zoals ik eerder berichte, ik kwam er laatst achter dat ik al 1,5 jaar geen auto had gereden.
Dank aan mijn partner die mij de elektrische fiets tegen mijn zin door de strot douwde, ik had zo ongelijk door hem niet te willen ( en dat heb ik ook vaak toegegeven) ook al fiets ik elektrisch ik leef veel gezonder.
Herfstappeltaart
20-01-2026 om 08:28
Groentetuin schreef op 20-01-2026 om 08:26:
ik had vroeger echt een hekel aan fietsen.
Maar sinds we een elektrische fiets hebben fiets ik veel, voor boodschappen , maar ook voor plezier meestal ritjes van zo n 40 km maar soms ook uitschieters naar 70.( 1x zelfs 120 in mijn eentje)
Ik had vroeger niet durven dromen dat ik fietsen ooit leuk zou vinden.
Zoals ik eerder berichte, ik kwam er laatst achter dat ik al 1,5 jaar geen auto had gereden.
Dank aan mijn partner die mij de elektrische fiets tegen mijn zin door de strot douwde, ik had zo ongelijk door hem niet te willen ( en dat heb ik ook vaak toegegeven) ook al fiets ik elektrisch ik leef veel gezonder.
Ik heb na mijn longoperatie een elektrische fiets aangeschaft. Nog geen seconde spijt van gehad.
Herfstappeltaart
20-01-2026 om 08:31
Overigens heb ik geen oordeel hoor! Maar het fietsen voor het plezier zit bij ons zo ingebakken in het dagelijks leven dat ik me dit afvroeg. Ik zou mijn fiets, vooral in de zomer, enorm missen.
Groentetuin
20-01-2026 om 08:34
Herfstappeltaart schreef op 20-01-2026 om 08:22:
[..]
Echt? Wij gaan meestal naar Frankrijk en daar kan het ook goed heet worden. Ik vind dan juist fietsen veel lekkerder dan lopen. Maar de rest van de zomer dan? gewoon in NL?
Het ligt er voor mij aan hoe de weg is.
Fietsen in t buitenland is vaak langs zo n drukke weg met voorbij razend verkeer,dat vind ik niets.
Maar een via verde fietsen is juist geweldig !
Nu in t buitenland , fietsen mee, nog nauwelijks gebruikt, zo jammer!
Maar echt geen wegen voor hier ( en veel bergen)
Broadway
20-01-2026 om 08:37
Herfstappeltaart schreef op 20-01-2026 om 08:31:
Overigens heb ik geen oordeel hoor! Maar het fietsen voor het plezier zit bij ons zo ingebakken in het dagelijks leven dat ik me dit afvroeg. Ik zou mijn fiets, vooral in de zomer, enorm missen.
ik ook, maar wel pas sinds we echt goede fietsen hebben gekocht nu 1,5 jaar geleden. ik ben inmiddels bijna 4100km verder en heb nog nooit zoveel gefietst.
CharlieB
20-01-2026 om 08:37
kerst schreef op 19-01-2026 om 22:15:
Mensen die het fijn vinden dat het zo vroeg donker wordt deze maanden.Mensen die altijd een goed humeur hebben( meestal mannen)
O oh. Ik heb geen fiets en ik houd enorm van vroeg donker. Haha
Herfstappeltaart
20-01-2026 om 08:38
Groentetuin schreef op 20-01-2026 om 08:34:
[..]
Het ligt er voor mij aan hoe de weg is.
Fietsen in t buitenland is vaak langs zo n drukke weg met voorbij razend verkeer,dat vind ik niets.
Maar een via verde fietsen is juist geweldig !
Nu in t buitenland , fietsen mee, nog nauwelijks gebruikt, zo jammer!
Maar echt geen wegen voor hier ( en veel bergen)
Ja dat klopt wel hoor. Dat op de weg fietsen vind ik ook niks, maar langs de Loire bijvoorbeeld kun je heerlijk fietsen. Wij gebruiken hem zelfs om even een nabijgelegen dorpje te bezoeken of even naar de bakker de gaan
Wieder
20-01-2026 om 08:48
Ik haat fietsen. Ik heb er wel een, maar ik gebruik um zelden. Ik heb eens de elektrische fiets van mijn moeder geprobeerd om te kijken of ik het dan wat vond, maar ik krijg er zo'n zere kont van dat ik het gewoon echt niet leuk vind 😅. Ik zou me voor kunnen stellen dat ik de bezigheid an sich niet onaangenaam zou vinden. Bij mooi weer, zonder wind. Podcast aan en gaan, maar die zadelpijn... Ik zou er wel zo'n Puch zadel op willen hebben ofzo 😄
Dees!
20-01-2026 om 08:49
Herfstappeltaart schreef op 20-01-2026 om 07:32:
Even uit nieuwsgierigheid: degenen die geen fiets hebben: missen jullie dan ook niet het fietsen voor het plezier? Ik kan me voorstellen dat, als je in een stad woont met goed ov, en verder alles lopend kunt bereiken, je die fietst niet echt nodig hebt, maar in de zomer is fietsen toch een heerlijke vrijetijdsbesteding? Gewoon lekker de natuur in en genieten van de wind door je haren?
Of zeg ik nu iets geks? Hetzelfde op je vakantieadres? Hier gaat de fiets altijd mee, onze hoofd-vrijetijdsbesteding in de zomer.
Ik heb wel een fiets, maar ik hou echt niet van fietsen.
Wandelen is mijn ding!
Bakblik
20-01-2026 om 08:49
afrodite05 schreef op 20-01-2026 om 07:58:
Ik fiets ook niet graag. Ooit een ongeluk gehad en sindsdien zit ik verkrampt op de fiets als ik een bocht moet maken. Rechte stukken gaan prima, maar geen enkele route gaat alleen maar rechtuit. Die bochten zijn zelfs zo erg dat ik het liefste óf afstap, óf ze zodanig langzaam neem dat ik daardoor uit balans raak en hem voor ander verkeer veel te ruim neem. En dat terwijl ik na dat ongeluk nog best vaak aan spinning heb gedaan op de sportschool. Maar ja, daar zijn geen bochten...
Ik dwing mezelf in de zomer wel, maar een kinderzitje op mijn fiets is echt 1000 stappen te ver. Kind zit dus bij man op de fiets. Ik weet niet hoe we het gaan doen als kind 2 er is. Misschien dat we dan zo'n fietskar erachter gaan hangen ofzo.
Met andere woorden: ik rijd liever met de auto of ik loop een (flink) stuk.
Informeer eens bij de gemeente of er initiatieven zijn om (oudere) burgers mobiel te krijgen en houden. Waar mensen met fietsangst geholpen kunnen worden om hun angst te overwinnen.
Doortrappen is bijvoorbeeld zo'n initiatief. Opgezet voor ouderen maar bij ons konden ook jongere mensen met angst terecht.
Bij onze fietsclub, waar we nieuwkomers leren fietsen, hebben we soms ook jongere vrouwen of mannen met angst na een ongeluk of operaties. Daar maken we de cursisten weer vertrouwd met het verkeer. Je zal straks met twee kinderen die zelf gaan fietsen dat toch ook moeten begeleiden en dat gaat het makkelijkst als je zelf meefietst.
Edit: met een kinderzitje is je evenwicht ook anders e. Dat verandert ook weer alfalfa het kind groeit. Daar helpen we mensen ook mee.
Meesje
20-01-2026 om 08:54
Herfstappeltaart schreef op 20-01-2026 om 07:32:
Even uit nieuwsgierigheid: degenen die geen fiets hebben: missen jullie dan ook niet het fietsen voor het plezier? Ik kan me voorstellen dat, als je in een stad woont met goed ov, en verder alles lopend kunt bereiken, je die fietst niet echt nodig hebt, maar in de zomer is fietsen toch een heerlijke vrijetijdsbesteding? Gewoon lekker de natuur in en genieten van de wind door je haren?
Of zeg ik nu iets geks? Hetzelfde op je vakantieadres? Hier gaat de fiets altijd mee, onze hoofd-vrijetijdsbesteding in de zomer.
Ik kan me best voorstellen dat je fietsen een fijne vrijetijdsbesteding vindt. Zoals anderen graag hardlopen, zwemmen, tuinieren, schilderen, gamen, surfen, bakken enz enz. Maar zo zijn er ook altijd mensen die die dingen juist niet leuk vinden. En die mensen missen die activiteiten absoluut niet. Ieder zijn ding
Groentetuin
20-01-2026 om 08:58
Wieder schreef op 20-01-2026 om 08:48:
Ik haat fietsen. Ik heb er wel een, maar ik gebruik um zelden. Ik heb eens de elektrische fiets van mijn moeder geprobeerd om te kijken of ik het dan wat vond, maar ik krijg er zo'n zere kont van dat ik het gewoon echt niet leuk vind 😅. Ik zou me voor kunnen stellen dat ik de bezigheid an sich niet onaangenaam zou vinden. Bij mooi weer, zonder wind. Podcast aan en gaan, maar die zadelpijn... Ik zou er wel zo'n Puch zadel op willen hebben ofzo 😄
Voor de grote afstanden heb ik zo'n fietsbroek je aangeschaft met zo'n zemen kruis, dat draag ik gewoon onder mijn kleren en is een wereld van verschil.
Helpt echt om een zere kont te voorkomen!
( Ook iets wat ik eerst maar onzin vond maar partner promootte)
amarna
20-01-2026 om 09:39
Herfstappeltaart schreef op 20-01-2026 om 08:22:
[..]
Auto, OV of lopen. Ik fietste naar mn werk maar nooit voor mn plezier. Ik heb fietsen nooit fijn gevonden. In Rotterdam en omgeving zijn er altijd tunnels, hoge bruggen of verkeerspleinen te nemen om de stad uit te komen.