Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

kenfan schreef op 14-01-2026 om 17:27:

[..]

Drie verschillende mensen, wel uit dezelfde kring. Dus het zal elkaar dan wel aansteken en geen algemene trend zijn. Blij dat jullie er ook vreemd tegenaan kijken. Ik vroeg me al af of het aan mij lag, dat ik er wat narrig van word. Ik krijg bijna de neiging om zo'n kinderkerstdinerhapje te maken, miniknakworstjes in bladerdeeg ofzo

Ik zou waarschijnlijk een bakje met 10 olijven meenemen.

Pech gehad als die na 3 minuten op zijn.

Als je dan toch om drank gaat koop er dan ineens 2 zakken goedkope chips bij.

"Bring your own drinks" kan ik nog wel begrijpen. De ene persoon blieft Cola Zero van Lidl, de ander Pepsi Max. Net als bepaalde soorten bier of sterke drank de voorkeur kunnen hebben.

Maar ik ga zelf wel lekker bezig met de hapjes, dat vind ik juist het leukste.

[..]

Drie verschillende mensen, wel uit dezelfde kring. Dus het zal elkaar dan wel aansteken en geen algemene trend zijn. Blij dat jullie er ook vreemd tegenaan kijken. Ik vroeg me al af of het aan mij lag, dat ik er wat narrig van word. Ik krijg bijna de neiging om zo'n kinderkerstdinerhapje te maken, miniknakworstjes in bladerdeeg ofzo

Ik denk dan ook dat ze elkaar op ideeën heb gebracht. 
dit soort acties verdienen basisschool kerstlampjes.. poffertjes spiesjes of knakworstjes in bladerdeeg. Maar ik zou uit irritatie ook gewoon een zak borrelnoten of zak chips mee kunnen nemen. 

Als de jarige armlastig, ziek, zwak of hoog bejaard is zou ik best hapjes en drankjes willen meenemen maar als de jarige gezond is en wel drank kan kopen zou ik het een raar niet gastvrij verzoek vinden. 
Het is januari iedereen wil weer gezond doen dus snack peentjes en tomaatjes lijkt mij passend.

[..]

Oh, dat zou ik zeker doen.

Of zo’n ingepakt cadeau met borrelnoten en chips, die ze bij de Jumbo verkopen.  Handig en meteen klaar.

[..]

Wat een rare vriendenkring heb jij dan. Wat voor kring is dat? De dumpsterdivers? Zijn ze verder wel leuk?

SibellaxMonty schreef op 15-01-2026 om 07:22:

[..]

Wat een rare vriendenkring heb jij dan. Wat voor kring is dat? De dumpsterdivers? Zijn ze verder wel leuk?

Wat een aanvallende houding heb jij zeg.

Poezenmeisje schreef op 14-01-2026 om 18:34:

"Bring your own drinks" kan ik nog wel begrijpen. De ene persoon blieft Cola Zero van Lidl, de ander Pepsi Max. Net als bepaalde soorten bier of sterke drank de voorkeur kunnen hebben.

Maar ik ga zelf wel lekker bezig met de hapjes, dat vind ik juist het leukste.

als je samen een feestje maakt wel, maar toch niet als iemand je uitnodigt voor een verjaardag? 

Hi Poezenmeisje, ik vier mijn verjaardag volgende zaterdag en zou het leuk vinden als jek omt. neem je je eigen drinken mee? dan hoef ik niet zoveel te kopen ok?

Schoondochter schreef op 15-01-2026 om 07:28:

[..]

Wat een aanvallende houding heb jij zeg.

Als 3 van je vrienden zeggen dat je je eigen hapjes moet meebrengen zou ik wel bij mij afvragen waarom ik omga met zulke mensen. Ik vind dat gewoon raar en ongastvrij en dat wordt blijkbaar de nieuwe standaard. 

Broadway schreef op 15-01-2026 om 07:29:

[..]

als je samen een feestje maakt wel, maar toch niet als iemand je uitnodigt voor een verjaardag?

Hi Poezenmeisje, ik vier mijn verjaardag volgende zaterdag en zou het leuk vinden als jek omt. neem je je eigen drinken mee? dan hoef ik niet zoveel te kopen ok?

Toen steeds meer mensen hun rijbewijs gingen halen, stapten we 's avonds in de auto om bier te halen. De sinasdrinkers dronken ineens geen sinas meer omdat ze carpoolden. 

Lekker lastig inslaan. Twee jaar later drinken ze weer sinas en gaat het bier bij ons over datum omdat we het zelf niet drinken.

Dat ik nog zoveel kerstbomen in huizen zie staan. Geen negatieve raar hoor, maar het valt me op.

Loulou39 schreef op 15-01-2026 om 14:35:

Dat ik nog zoveel kerstbomen in huizen zie staan. Geen negatieve raar hoor, maar het valt me op.

Na 1 januari gaat die van mij ook weg. Sommige hebben ze zelfs tot maart staan hier.

Loulou39 schreef op 15-01-2026 om 14:35:

Misschien omdat steeds meer mensen een nepperd hebben, dus geen last van uitvallende nallden overal. Wij ok en Ik beken, hier staat ie ook nog volop te shinen. Vorige week vielen al mijn klussen uit door het weer. Dat voelde als hele relaxte week vakantie, met alle plichtplegingen van kerst en oud en nieuw  al achter de rug. Wandelingetje in de sneeuw en dan met een glaasje gluhwein en breiwerk bij de boom. Ik ben ook een echte winterfan, houd niet van hitte en geniet erg van de rust: geen voetballende kinderen voor het raam, geen schuur-en zaaggeluiden. Heerlijk. Deze week is alles weer begonnen,  en een man  loopt  door fysieke malheur. Goeie smoes om niet aan het  aftuigen te beginnen.  Onze woonkamer is ook vrij lang en donker in de winter.  Onderhand wordt het wel eens tijd, want ik  vind het zelf ook wel een beetje raar. Maar mensen die de boom al de 27e op straat kwakken "omdat ze er helemaal klaar mee zijn" snap ik ook niet zo goed. Het hoeft niet, zo'n boom  neerzetten.

kenfan schreef op 15-01-2026 om 14:58:

[..]

Misschien omdat steeds meer mensen een nepperd hebben, dus geen last van uitvallende nallden overal. Wij ok en Ik beken, hier staat ie ook nog volop te shinen. Vorige week vielen al mijn klussen uit door het weer. Dat voelde als hele relaxte week vakantie, met alle plichtplegingen van kerst en oud en nieuw al achter de rug. Wandelingetje in de sneeuw en dan met een glaasje gluhwein en breiwerk bij de boom. Ik ben ook een echte winterfan, houd niet van hitte en geniet erg van de rust: geen voetballende kinderen voor het raam, geen schuur-en zaaggeluiden. Heerlijk. Deze week is alles weer begonnen, en een man loopt door fysieke malheur. Goeie smoes om niet aan het aftuigen te beginnen. Onze woonkamer is ook vrij lang en donker in de winter. Onderhand wordt het wel eens tijd, want ik vind het zelf ook wel een beetje raar. Maar mensen die de boom al de 27e op straat kwakken "omdat ze er helemaal klaar mee zijn" snap ik ook niet zo goed. Het hoeft niet, zo'n boom neerzetten.

Het begin van het nieuwe jaar is een mooi moment om het af te tuigen. Begin je het jaar fris en kan je gelijk je woonkamer op nieuw inrichten. De bank en tv verschuiven. Na de kerstvakantie vind ik het juist erg lui overkomen dat die er nog steeds. Heb ook vrienden die hebben zo'n nepboom opgetuigd en al het hele jaar laten staan. Dan hoeven ze hem niet meer te versieren rond kerst. Ik vind daar wel wat van. Dan is het ook niet meer speciaal. 

SibellaxMonty schreef op 15-01-2026 om 15:03:

[..]

Het begin van het nieuwe jaar is een mooi moment om het af te tuigen. Begin je het jaar fris en kan je gelijk je woonkamer op nieuw inrichten. De bank en tv verschuiven. Na de kerstvakantie vind ik het juist erg lui overkomen dat die er nog steeds. Heb ook vrienden die hebben zo'n nepboom opgetuigd en al het hele jaar laten staan. Dan hoeven ze hem niet meer te versieren rond kerst. Ik vind daar wel wat van. Dan is het ook niet meer speciaal.

Ik ben lui, shoot me.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.