Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Dolfje
14-01-2026 om 07:54
Vorig jaar heb ik ook een keer zo'n erge aanval gehad midden op de dag, het was toen ijskoud maar wel een felle zon en toen dacht ik dat ik me misschien verbrand had toch. Want had buiten gewandeld. Geen idee meer wat ik toen gegeten had maar in elk geval geen curry want het was na de lunch.
Yumi
14-01-2026 om 10:37
Dolfje schreef op 14-01-2026 om 07:54:
Vorig jaar heb ik ook een keer zo'n erge aanval gehad midden op de dag, het was toen ijskoud maar wel een felle zon en toen dacht ik dat ik me misschien verbrand had toch. Want had buiten gewandeld. Geen idee meer wat ik toen gegeten had maar in elk geval geen curry want het was na de lunch.
Zonlicht kan ook een aanval uitlokken Dolfje.
Heb je ook last van droge ogen, of zijn je ogen gevoelig voor licht? Mogelijk hoort dat ook bij rosacea.
oudmaarnognietkoud
14-01-2026 om 11:06
SibellaxMonty schreef op 13-01-2026 om 17:55:
[..]
Niezen vind ik niet echt lollig. Gewoon een lichamelijke reactie. Daar hoef je niet echt een show van te maken. Ik schrik mij ook dood als iemand dat zo hard doet.
Als ik moet niezen probeer ik dat een beetje zachtjes te doen, hand/elleboog voor mijn mond. Heel soms komt zo een nies compleet onverwacht en dan nies ik best wel hard.
Als mijn kat in de buurt is dan schrikt zij daarvan en kijkt mij verwijtend aan. Moet dat nou zo hard?
En dan zeg ik sorry.
Poezenmeisje
14-01-2026 om 11:28
Ik zou willen dat man zijn nies aankondigt, zodat ik de decibelmeter kan aanzetten.
Vermoedelijk komt hij boven een Rammsteinconcert uit.
Wieder
14-01-2026 om 12:16
oudmaarnognietkoud schreef op 14-01-2026 om 11:06:
[..]
Als ik moet niezen probeer ik dat een beetje zachtjes te doen, hand/elleboog voor mijn mond. Heel soms komt zo een nies compleet onverwacht en dan nies ik best wel hard.
Als mijn kat in de buurt is dan schrikt zij daarvan en kijkt mij verwijtend aan. Moet dat nou zo hard?
En dan zeg ik sorry.
Mijn kat gaat dan schelden 😄. Als een van ons niest, gaat ze kwetteren, wat ze ook doen als ze een vogeltje zien
Courage
14-01-2026 om 13:03
Wieder schreef op 14-01-2026 om 12:16:
[..]
Mijn kat gaat dan schelden 😄. Als een van ons niest, gaat ze kwetteren, wat ze ook doen als ze een vogeltje zien
Wat schattig!