Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik heb nu een overtrek met een heel lange instopstrook. Die trek ik expres los omdat ik niet zo’n strak gevoel op mijn voeten wil hebben. Als ik het ‘s nachts te warm heb, steek ik mijn voeten buiten het dekbed.
Komt op het moment niet veel voor want mijn slaapkamer is 11 graden of zo. Die van mijn dochter was 14,5 maar mijn raam staat nog open

Dat wanneer ik net klaar ben met een film of serie op Hbo dat er dan staat " opnieuw kijken?" 
Hebben net Harry Potter de relieken van de dood het tweede deel gekeken. 2 uur. Nee dat ga ik niet meteen nog een keer opnieuw kijken.

Dolfje schreef op 27-12-2025 om 19:06:

Dat wanneer ik net klaar ben met een film of serie op Hbo dat er dan staat " opnieuw kijken?"
Hebben net Harry Potter de relieken van de dood het tweede deel gekeken. 2 uur. Nee dat ga ik niet meteen nog een keer opnieuw kijken.

Ooh ik vind die knop juist wel logisch eigenlijk. Ik heb het betreffende item al een keer gezien dus als ik 'm weer ga kijken, kijk ik 'm feitelijk 'opnieuw'. Ik lees het niet als een suggestie om direct nog een keer te kijken eigenlijk

Ik snap niet waarom Scandinavische films en series van een Engelse titel worden voorzien in de Nederlandse  bioscoop  of  tv. Neem de originele titel of vertaal die.

in de kringloopwinkel zag ik The letter for the king. Inhoud van het boek is volledig in het Nederlands. 

Vf_Watervrouw schreef op 02-01-2026 om 12:52:

in de kringloopwinkel zag ik The letter for the king. Inhoud van het boek is volledig in het Nederlands.

RRRaaaaaarrrrrrrrrrrrrr!!!!! Sorry wilde dit toch en keer neerzetten. Fans van Jiskefet weten waar dit op slaat.

Heel raar: zo’n kiepraampje naar buiten in de toiletruimte en dat mensen dat dan hebben openstaan en je dus acuut bevriest als je daar naar de wc gaat!

Dat er toch nog zoveel mensen zijn die de auto zo slecht sneeuwvrij maken.  Net zelfs een auto die alleen een klein kijkgaatje op de vooruit had gemaakt. Rest nog onder de sneeuw incl de achter ruit. ☹️

Nikki1973 schreef op 03-01-2026 om 14:01:

Dat er toch nog zoveel mensen zijn die de auto zo slecht sneeuwvrij maken. Net zelfs een auto die alleen een klein kijkgaatje op de vooruit had gemaakt. Rest nog onder de sneeuw incl de achter ruit. ☹️

Dat is zelfs strafbaar.

Nikki1973 schreef op 03-01-2026 om 14:01:

Dat er toch nog zoveel mensen zijn die de auto zo slecht sneeuwvrij maken. Net zelfs een auto die alleen een klein kijkgaatje op de vooruit had gemaakt. Rest nog onder de sneeuw incl de achter ruit. ☹️

Of mensen die alleen de ruiten schoonmaken en niet de sneeuw van het dak halen. Niet fijn als je erachter rijdt.. krijg je steeds een sneeuwval. 

Broodjebrie schreef op 03-01-2026 om 14:30:

[..]

Of mensen die alleen de ruiten schoonmaken en niet de sneeuw van het dak halen. Niet fijn als je erachter rijdt.. krijg je steeds een sneeuwval.

Ik kan dus echt niet mijn hele dak sneeuwvrij maken, daar kan ik niet bij. 

Daglichtlamp schreef op 03-01-2026 om 14:33:

[..]

Bezem? Met zachte haren natuurlijk. 

Broodjebrie schreef op 03-01-2026 om 14:30:

[..]

Of als je flink remt, dan schuift ineens alles op je voorraam. 

Daglichtlamp schreef op 03-01-2026 om 14:33:

[..]

Trapje gebruiken of de auto laten staan. Heel naar als je de sneeuw van de auto voor je op je raam krijgt. Het is ook gewoon verboden.

Tuinfluiter schreef op 03-01-2026 om 15:52:

[..]

Trapje gebruiken of de auto laten staan. Heel naar als je de sneeuw van de auto voor je op je raam krijgt. Het is ook gewoon verboden.

Ja dit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.