Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

bieb1963 schreef op 04-07-2025 om 15:55:

Wat ik ook stom vind (of eigenlijk beter gezegd: Niet begrijp), als mensen naar een super heet oord gaan en als je vraagt: Vind je dat niet te heet, dan heb je toch nergens puf in. Ze dan antwoorden: Heerlijk toch, gewoon zo min mogelijk doen…. Ik denk dan echt ‘huh, verveel je je dan niet te pletter? Waarom wil je dat?’ Ja natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die het heerlijk vinden om naar het strand te gaan enz. Maar verder nergens puf voor hebben? Poeh ik moet er echt niet aan denken. En dan bedoel ik dus mensen die het gewoon heerlijk vinden om gewoon de hele dag nergens puf in te hebben en niks te (kunnen) doen 🤷‍♀️

bieb1963 schreef op 04-07-2025 om 15:55:

Wat ik ook stom vind (of eigenlijk beter gezegd: Niet begrijp), als mensen naar een super heet oord gaan en als je vraagt: Vind je dat niet te heet, dan heb je toch nergens puf in. Ze dan antwoorden: Heerlijk toch, gewoon zo min mogelijk doen…. Ik denk dan echt ‘huh, verveel je je dan niet te pletter? Waarom wil je dat?’ Ja natuurlijk snap ik dat er mensen zijn die het heerlijk vinden om naar het strand te gaan enz. Maar verder nergens puf voor hebben. Poeh ik moet er echt niet aan denken.

Zo iemand ben ik. Maar ik lees 3 boeken in ruim een week, ga af en toe wat zwemmen en geniet van de zon, het zwembad en zo min mogelijk doen. Thuis kan ik dat ook maar dan altijd met de tv aan. 

Maar, ik ben chronisch ziek en niks/weinig doen is goed voor mij.

Ik vind het raar als mensen gaan wandelen, gelukkig 'lopen' we elkaar dus niet in de weg

Een tandartsenpraktijk die elke vrijdag al om 12.00 uur sluit. Vind ik zo raar!

Miepjecody schreef op 04-07-2025 om 10:27:

[..]

Dat deden wij toch ook gewoon met een draadloos radiootje

Dat heb ik nooit gedaan, altijd een hekel aan gehad als we ergens bij een zwemplas zaten met zijn allen en iemand had zo’n ding bij zich en de groep verderop ook en de groep daarnaast ook Etc.

Ik snap er helemaal niks van. Mijn zoon en ik hadden gisteren een gezellige avond met BBQ. Mijn zoon vertelde dat hij morgen naar Leewarden zou gaan. Ik zeg heel spontaan o friesland en hij zei van dat zal ik morgen maar niet zeggen. Hij wist ook niet waarom 

Dolfje schreef op 05-07-2025 om 08:50:

[..]

Dat heb ik nooit gedaan, altijd een hekel aan gehad als we ergens bij een zwemplas zaten met zijn allen en iemand had zo’n ding bij zich en de groep verderop ook en de groep daarnaast ook Etc.

Dat kan. Maar ik heb daar wel goede herinneringen aan.

Dolfje schreef op 05-07-2025 om 08:50:

[..]

Ik heb er een bloedhekel aan, ook die muziek bij zwembaden, op het strand, in tuinen/balkons, eigenlijk overal in het openbare leven, aub niet doen! Mijn vakantie vorig jaar, heb ik in meerdere hotels doorgebracht. In een ervan was muziek bij het zwembad en op het strand verboden, ik was er zo blij mee! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-07-2025 om 12:09

watertoren schreef op 05-07-2025 om 11:38:

Ik snap er helemaal niks van. Mijn zoon en ik hadden gisteren een gezellige avond met BBQ. Mijn zoon vertelde dat hij morgen naar Leewarden zou gaan. Ik zeg heel spontaan o friesland en hij zei van dat zal ik morgen maar niet zeggen. Hij wist ook niet waarom

Omdat Leeuwarders zich geen Fries voelen en omdat hun voetbaltegenstanders uit DKV (Dertig Kilometer Verderop, ze zeggen geen Heerenveen) de pômpebleden op het shirt hebben. 

Ach ja, Leeuwarden: It het noait wat weest en it sil noait wat wurde. 

Yumi schreef op 05-07-2025 om 12:05:

[..]

Ik heb er een bloedhekel aan, ook die muziek bij zwembaden, op het strand, in tuinen/balkons, eigenlijk overal in het openbare leven, aub niet doen! Mijn vakantie vorig jaar, heb ik in meerdere hotels doorgebracht. In een ervan was muziek bij het zwembad en op het strand verboden, ik was er zo blij mee!

Oh, ik vind dat ook helemaal niks. Vroeger een keer discussie met mijn jongere broer gehad. Die zat altijd in het zelfde zwembad als ik met zijn vriendengroep. En met harde muziek. Hij vond dat geen probleem en snapte niet wat ik bedoelde. Toen ik zei mijn muziek volgende keer mee te nemen vond ie dat echt heel asociaal. Want andere mensen vonden die muziek niet mooi en die moesten dan meeluisteren. Ja precies broer dat hebben mensen ook met jouw muziek. Nee, dat was anders. Echt stom dat ik net deed of ik dat niet snapte. 

Als ik. naar het strand ga wil ik het ruisen van de zee horen en het gekrijs van de meeuwen, niet jouw kutmuziek of wat voor muziek dan ook.
Ooit in een ver verleden op een complex geweest in Turkije. Dat lag tussen twee andere complexen in en daar was de hele dag muziek, ook op het strand.
In de avond hoorde je daar dus drie verschillende muziekjes door elkaar op behoorlijk volume.
Ik zat toen ik daar aankwam op het randje van overspannen en kwam bijna burnout terug. Dat was echt een klote vakantie. 

oudmaarnognietkoud schreef op 05-07-2025 om 12:16:

Als ik. naar het strand ga wil ik het ruisen van de zee horen en het gekrijs van de meeuwen, niet jouw kutmuziek of wat voor muziek dan ook.
Ooit in een ver verleden op een complex geweest in Turkije. Dat lag tussen twee andere complexen in en daar was de hele dag muziek, ook op het strand.
In de avond hoorde je daar dus drie verschillende muziekjes door elkaar op behoorlijk volume.
Ik zat toen ik daar aankwam op het randje van overspannen en kwam bijna burnout terug. Dat was echt een klote vakantie.

Herken het, tijdens 'n verblijf in Sicilië kwam ik in een hotel dat van eigenaar was veranderd en gerenoveerd. Dat het een soort van partyhotel was geworden stond niet in de info. De hele dag muziek en dronken, oudere en jongen mensen om me heen, verschrikkelijk. Ging helemaal stuk naar huis en heb echt moeten bijkomen. Het vervelende is dat je dit niet kunt voorkomen, de reviews kunnen goed zijn, maar zodra er veranderingen komen in personeel, management, kan het zomaar een ramp worden. In mijn vorige buurt liep er vaak iemand rond met een ghetto blaster op zijn schouder, dan spoor je toch niet!

depositphotos_78811014-stock-photo-young-rapper-holding-a-ghetto.jpg

Friezinnetje schreef op 05-07-2025 om 12:09:

[..]

Omdat Leeuwarders zich geen Fries voelen en omdat hun voetbaltegenstanders uit DKV (Dertig Kilometer Verderop, ze zeggen geen Heerenveen) de pômpebleden op het shirt hebben.

O jee, ik heb een vakantie geboekt o.a. een weekje Heerenveen en dan een paar dagen Leeuwarden, dan ga ik erop achteruit als ik het goed begrijp? 

oudmaarnognietkoud schreef op 05-07-2025 om 12:16:

Gatver wat een ellende! 

Dit voorjaar op vakantie waren er meerdere zwembaden, bij een was af en toe muziek tijden aquarobics etc  dat stoorde niet want ff gezellig  maar op een gegeven moment zat er een kerel met zo'n jbl ding constant aan. Toen zijn we ergens anders gaan liggen. Zet verdomme een koptelefoon op ( en ik zou er best wat van gezegd hebben maar ik zag hem iemand anders al een grote bek geven dus eieren voor ons geld gekozen).

Friezinnetje schreef op 05-07-2025 om 12:09:

[..]

. Waarom voelen Leeuwarders zich geen Friezen dan? Apart hahaha.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.