Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

ergenis van gister ;het zou flink gaan regenen dus eergisteravond had ik zowel een emmer als een gieter buiten gezet.

In ochtend miezerde het , en later kwam het bakken uit de hemel.
Toen ik avonds thuis kwam ging ik even kijken …. Beide was kurkdroog 

was blijkbaar een erg plaatselijke bui 

Komisch : in Duitsland, waar wij nu zijn, hebben ze bij de plaatselijke supermarkt sinds een jaartje 3 mooie zelfscan kassa's.
Maar de mensen maken er geen gebruik van, die gaan liever in  de rij staan voor  de twee gewone kassa's!  
Ja, tis even wennen, maar áls je  gewend bent is het heerlijk, je bent veel sneller klaar.

Beterlaat2021! schreef op 28-06-2025 om 12:46:

Komisch : in Duitsland, waar wij nu zijn, hebben ze bij de plaatselijke supermarkt sinds een jaartje 3 mooie zelfscan kassa's.
Maar de mensen maken er geen gebruik van, die gaan liever in de rij staan voor de twee gewone kassa's!
Ja, tis even wennen, maar áls je gewend bent is het heerlijk, je bent veel sneller klaar.

Tenzij je een eeuwigheid moet wachten als er gecontroleerd moet worden, of als een code niet werkt.

Bij veel boodschappen ga ik nog steeds graag bij de bemenste kassa, als ik weer gecontroleerd moet worden en alles moet worden uitgepakt, is de kassa sneller, zelfs als ik even in de rij moet staan.

Maar de mensen maken er geen gebruik van, die gaan liever in de rij staan voor de twee gewone kassa's!
Ja, tis even wennen, maar áls je gewend bent is het heerlijk, je bent veel sneller klaar.

Ik ga ook liever in de rij staan voor de gewone kassa. Zelfscan is prima bij 1 of 2 artikelen, maar bij mijn weekboodschappen doe ik toch echt veel relaxter boodschappen wetende dat ik gewoon alles op de loopband kan gooien. Zo heel veel moeite kost het me nou ook weer niet om daarna alles in te pakken

Hier bij de Lidl in het dorp idem. Maar sommigen vinden kassa ook gewoon gezelliger.

Ik ga tegenwoordig gewoon in de rij staan want werkelijk waar altijd controle en dan is degene die dat hoort te doen net bij de servicebalie of met iemand anders bezig. In mijn Ah hoor je ook constant het pingeltje van de controle gaan. Hoezo steekproef als ze iedereen zowat controleren. Zelfscan is fijn als je het snel kunt doen, niet als je dan ook nog moet wachten.

Bij mij is het afhankelijk van de winkel. Bij de Lidl hebben ze nu een weegschaal in de zelfscan en moet je de spullen dus exact goed neerleggen/zetten, anders blijft het systeem vastzitten. Daar gebruik ik hem niet meer. Bij de Jumbo en de AH gaat het prima. Weinig controle, en als ik wel gecontroleerd wordt stoppen ze alles netjes terug in de tas.  

Hier controleren ze vooral bij de Plus echt vaak. Denk dat ik 50% van de tijd de pineut ben.

Schoondochter schreef op 28-06-2025 om 13:55:

Bij mij is het afhankelijk van de winkel. Bij de Lidl hebben ze nu een weegschaal in de zelfscan en moet je de spullen dus exact goed neerleggen/zetten, anders blijft het systeem vastzitten. Daar gebruik ik hem niet meer. Bij de Jumbo en de AH gaat het prima. Weinig controle, en als ik wel gecontroleerd wordt stoppen ze alles netjes terug in de tas.

Bij mijn lidl kun je tegenwoordig met de telefoon scannen. Dus dan hoef je alleen nog maar af te rekenen bij de zelfscan. Bij mijn ervaring is dat bij controle ze bij de LIdl veel minder producten controleren dan bij de AH.

Zelfscan bij onze Lidl komt heel precies, die vind ik niet prettig. Bij Jumbo loop ik met de scanner door de winkel en bij controle doen ze dat heel netjes. AH doe ik soms een mandje boodschappen en die bliep ik dan aldaar bij de zelfscan.

Nederland loopt volgens mij best voorop met pinbetalingen en zelfscankassa’s tov Duitsland. Toen wij daar 2 jaar geleden waren, werd er best nog veel op contant gerekend bij de kleinere winkels (bijvoorbeeld foodtruck, ijsjes) Ik heb zelf amper tot geen contant geld bij me, ik doe nagenoeg alles met pin….

Waar een zelfscan is of je kunt afrekenen met een handscanner doe ik dat altijd!  Tassen in je karretje en boodschappen er meteen in doen.  Een zegen van de moderne tijd!  Af en toe controle neem ik voor lief!

amarna schreef op 28-06-2025 om 16:20:

Waar een zelfscan is of je kunt afrekenen met een handscanner doe ik dat altijd! Tassen in je karretje en boodschappen er meteen in doen. Een zegen van de moderne tijd! Af en toe controle neem ik voor lief!

Dit ja. 

4 werken geleden had ik een rare week toen had ik van de 4 keer boodschappen doen 4 steekproeven maar nu alweer weken niet. 

Ik gebruik al jaren alleen de zelfscan, veel sneller.
Bij de AH hier in de buurt kun je na het scannen ook contant betalen, dmv een automaat. Zowel met briefgeld als munten, het apparaat geeft wisselgeld terug. 

Hier ook altijd zelfscan. Zorgt bij mij voor veel minder impulsaankopen omdat ik de prijs steeds zie oplopen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-06-2025 om 17:42

amarna schreef op 28-06-2025 om 16:20:

Waar een zelfscan is of je kunt afrekenen met een handscanner doe ik dat altijd! Tassen in je karretje en boodschappen er meteen in doen. Een zegen van de moderne tijd! Af en toe controle neem ik voor lief!

precies, ik doe niet anders meer. Behalve bij de supermarkt in het dorp, dan ga ik wel in de rij. Je moet daar bij de zelfscan wel bij een kassa afrekenen, maar daar staat niet standaard iemand. Heel onhandig. Bij de jumbo nooit problemen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.