Huis, tuin en keuken

absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen

Daglichtlamp
10-06-2025 om 08:07
Herfstappeltaart schreef op 10-06-2025 om 07:34:
[..]
Lubach namen wij op. Dan konden we de reclame doorspoelen. Dat kan nu niet meer. Het is ook wel te begrijpen ergens. Het is hun bron van inkomsten.
Hier kon ik vanochtend van Lubach nog gewoon de reclame doorspoelen. TV van KPN. Ik zou er inderdaad wel van balen als dat niet meer zou kunnen.

Bakblik
10-06-2025 om 08:08
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 08:07:
[..]
Hier kon ik vanochtend van Lubach nog gewoon de reclame doorspoelen. TV van KPN. Ik zou er inderdaad wel van balen als dat niet meer zou kunnen.
Ik kon ook nog doorspoelen. Ziggo is onze provider.

BlairW
10-06-2025 om 08:09
[..]
Wij hadden delta en hebben hierom opgezegd. Hebben nu NLziet en kan alles zonder reclame kijken. Het staat er gewoon zonder reclame allemaal op bij hen. Dus ook niks meer doorspoelen of zo. Echt heerlijk!

Lollypopje
10-06-2025 om 08:14
Hanna-84 schreef op 09-06-2025 om 23:01:
ziek gemeld staan maar vervolgens allerlei activiteiten delen op sociale media
Dat vind ik dan weer helemaal niet raar. Dat je ziek, betekent niet dat je helemaal niks kan doen. Dat hangt er maar net vanaf wat reden van je ziekte is.
En je ziet niet wat iemand voor die activiteiten moet doen of laten. Misschien ligt die persoon de rest van de tijd wel op bed, zodat die voldoende energie heeft voor die activiteit.

Herfstappeltaart
10-06-2025 om 08:27
[..]
O! Dan ligt het dus aan Delta. (want die hebben wij).

Tango
10-06-2025 om 10:32
Lollypopje schreef op 10-06-2025 om 08:14:
[..]
Dat vind ik dan weer helemaal niet raar. Dat je ziek, betekent niet dat je helemaal niks kan doen. Dat hangt er maar net vanaf wat reden van je ziekte is.
En je ziet niet wat iemand voor die activiteiten moet doen of laten. Misschien ligt die persoon de rest van de tijd wel op bed, zodat die voldoende energie heeft voor die activiteit.
Ja maar het posten op sociale media blijft dan onhandig. Krijg je alleen maar gedoe mee.

Lollypopje
10-06-2025 om 10:58
Tango schreef op 10-06-2025 om 10:32:
[..]
Ja maar het posten op sociale media blijft dan onhandig. Krijg je alleen maar gedoe mee.
Tja ik post ook op social media en toen ik nog in staat was mijn huis te verlaten en zelfs een keer een weekje op vakantie deelde ik dat ook, terwijl ik toch echt volledig was ziek gemeld.
Ik heb echt geen zin om mijn leven te moeten verbergen vanwege de vooroordelen van anderen.
Daarbij Hoe moeten mensen zich anders bewust worden van hun vooroordelen hierover, als ze nooit geconfronteerd worden met het feit dat niet elke ziekte en zieke hetzelfde is

Bakblik
10-06-2025 om 11:41
Lollypopje schreef op 10-06-2025 om 10:58:
[..]
Tja ik post ook op social media en toen ik nog in staat was mijn huis te verlaten en zelfs een keer een weekje op vakantie deelde ik dat ook, terwijl ik toch echt volledig was ziek gemeld.
Ik heb echt geen zin om mijn leven te moeten verbergen vanwege de vooroordelen van anderen.
Daarbij Hoe moeten mensen zich anders bewust worden van hun vooroordelen hierover, als ze nooit geconfronteerd worden met het feit dat niet elke ziekte en zieke hetzelfde is
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je voor ziekte hebt waarmee je je ziek meldt.
Collega's van mijn zoon die zich ziekmeldden op een dag met mooi weer met "buikgriep" mochten niet in de keuken werken.
Als ze dan op insta foto's posten vanaf het strand met een biertje in de ene hand en friet in de andere hand die maken zich wel heel ongeloofwaardig.
Dat werkt niet in het voordeel van die collega's. De hele groep keek er met wantrouwen naar als die jongens zich weer eens ziek meldden.

Lollypopje
10-06-2025 om 13:04
Bakblik schreef op 10-06-2025 om 11:41:
[..]
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je voor ziekte hebt waarmee je je ziek meldt.
Collega's van mijn zoon die zich ziekmeldden op een dag met mooi weer met "buikgriep" mochten niet in de keuken werken.
Als ze dan op insta foto's posten vanaf het strand met een biertje in de ene hand en friet in de andere hand die maken zich wel heel ongeloofwaardig.
Dat werkt niet in het voordeel van die collega's. De hele groep keek er met wantrouwen naar als die jongens zich weer eens ziek meldden.
Dat ben ik met je eens hoor. Niet elke ziekte is hetzelfde en niet elke "zieke" is echt ziek.
Maar helaas wordt dat laatste wel te vaak gebruikt om mensen die wel echt ziek zijn te veroordelen als ze iets doen. Daarom is het denk ik goed om niet te oordelen als je niet weet wat iemand heeft of hoe die ziekte werkt.
Maar als iemand met zo'n slechte smoes komt als die collega, dan val je inderdaad wel door de mand

Dolfje
10-06-2025 om 15:07
Lollypopje schreef op 10-06-2025 om 13:04:
[..]
Maar als iemand met zo'n slechte smoes komt als die collega, dan val je inderdaad wel door de mand
Dan ben je en ontzettend dom en neem je je werk niet serieus. Heel anders dan langdurig ziek of met een burn out oid thuis zitten, dan moet je juist dingen doen.

Schemerlampje
10-06-2025 om 16:22
Zo was mijn man ooit arbo-medewerker in een bedrijf. Deed werkplekonderzoeken en regelde aanpassingen voor wie dat nodig had. Nu had hij een collega met flinke schouderklachten waarvoor mijn man aanpassingen ging regelen. Die collega werkte hierdoor ook geen hele dagen. Toen zag man op de facebook van die collega, dat hij aan het windsurfen was. Iets waarbij best veel krachten ook op je schouder komen. Daar had man toen ook wel zo zijn gedachten bij…

boomhugger92
10-06-2025 om 16:42
Ik vind mensen raar die hun hond van hun bord/bestek laten eten en daarna doodleuk met datzelfde bord en bestek verder gaan eten.

Moosey
10-06-2025 om 16:43
Edit: dit is een reactie op Schenerlamp, niet op mensen die met hondenbestek eten
En dat vind ik dan weer onterecht, want je moet juist andere dingen/sporten doen met ledematen die overbelast raken van continue dezelfde soort belasting.

Grindelwald
10-06-2025 om 16:43
Ik denk dat we allemaal wel eens zo'n collega hebben gehad. Waarbij je je twijfels had want alweer ziek.

Broodjebrie
10-06-2025 om 16:57
boomhugger92 schreef op 10-06-2025 om 16:42:
Ik vind mensen raar die hun hond van hun bord/bestek laten eten en daarna doodleuk met datzelfde bord en bestek verder gaan eten.
Gadverdamme