Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Beterlaat2021!
07-06-2025 om 13:17
Yumi schreef op 07-06-2025 om 11:54:
[..] Nou dit dus.... Heb voor corona jaren in een wandelgroep gezeten, die zaten na afloop uitgebreid op een terras, namen 1 drankje, en zaten op hun meegebrachte lunch te knagen... dat kan echt niet.
Soms staat er op het terras dat het 'niet toegestaan is meegebrachte etenswaren te nuttigen'. Dat vind ik normaal hoor.
Ga dan op een bankje in het park zitten met je pakje brood.
Broodjebrie
07-06-2025 om 13:18
Beterlaat2021! schreef op 07-06-2025 om 13:17:
[..]
Soms staat er op het terras dat het 'niet toegestaan is meegebrachte etenswaren te nuttigen'. Dat vind ik normaal hoor.
Ga dan op een bankje in het park zitten met je pakje brood.
Dat zegt yumi toch ook?
Due-scimmie
07-06-2025 om 13:50
Pathe heeft in 2d zaal relax stoelen en dan heeft iedereen stoel die in ligstand kan met voetsteun en tafeltje
Poezie
07-06-2025 om 14:13
Rogue schreef op 06-06-2025 om 16:22:
dat mensen tegenwoordig hun schoenen uitdoen in de bios...
Vind ik ook heel raar, je bent niet thuis! Wij hadden ooit een collega die op zijn sokken door de gang liep. Dat werd door niemand gewaardeerd en al helemaal niet door de directeur waarvan het bezoek dat ook moest aanschouwen.
BlairW
07-06-2025 om 14:44
Miepjecody schreef op 07-06-2025 om 12:07:
[..]
Tijdens de film een borrelplank??? Waar zet je dat neer dan?
Op een plank voor je (bij het lampje) of op een plateau tussen de 2 loveseats als we daar met 3en zitten
Echt zo fijn!
Yumi
07-06-2025 om 14:52
Broodjebrie schreef op 07-06-2025 om 13:18:[..]Dat zegt yumi toch ook?
Precies, dacht al was ik zo onduidelijk
Miepjecody
07-06-2025 om 15:38
BlairW schreef op 07-06-2025 om 14:44:
[..]
Op een plank voor je (bij het lampje) of op een plateau tussen de 2 loveseats als we daar met 3en zitten
Echt zo fijn!
Dat hebben we hier niet
😀
Wel het grootste filmdoek van Nederland
Nikki1973
07-06-2025 om 16:49
Poezie schreef op 07-06-2025 om 14:13:
[..]
Vind ik ook heel raar, je bent niet thuis! Wij hadden ooit een collega die op zijn sokken door de gang liep. Dat werd door niemand gewaardeerd en al helemaal niet door de directeur waarvan het bezoek dat ook moest aanschouwen.
Hier een collega die in de zomer op blote voeten loopt op t werk. Al meerdere malen op aangesproken door de manager maar ze blijft t doen. Zo raar.
Rogue
07-06-2025 om 18:06
BlairW schreef op 07-06-2025 om 10:43:
[..]
Ik vind het bij ons echt heel erg meevallen. Neem vaak de mini loempia’s, die zijn 6 stuks voor 3,20. Normale bak popcorn is (en dat is een aardig grote schaal) is 4,90. Grote bak nacho’s met kaas- en salsasaus is 8,20. Met 2 grote glazen drinken (frisdrank of sap) is het 16,-.
Het zoet proeverijtje van 5 petit fours is ook favoriet, die is 4,20 en met een xl brownie erbij 6,70. De borrelplank met kaas, olijven, Franse worst, serranoham en broodsticks met dip is 8 euro pp of 15,50 voor 2.
Vind sowieso het assortiment bij onze bios echt geweldig! Zoveel lekkers wat je kan bestellen. En je kan thuis je bestelling al doen via de website. Als je dan bent aangemeld in de bios (komen langs als je gaat zitten en dan melden ze in het systeem dat je er bent) wordt je bestelling klaargemaakt en gebracht automatisch. En alles zit in normaal servies. Geen plastic of papieren bakjes of bekers, gewoon een stenen schaal chips en en normale kopjes en glazen voor je drinken en zo. Heerlijk!
wat loempia's, een borrelplank!! dat wil ik ook
nlies
07-06-2025 om 18:55
Rogue schreef op 07-06-2025 om 18:06:
[..]
wat loempia's, een borrelplank!! dat wil ik ook
![]()
Ik niet, en daarom ga ik liever naar theater dan bios. Vieze popcornlucht, en dan tegenwoordig ook o dat heen en weer geloop van die knullen die al dat eten en drinken moeten bezorgen aan mensen die altijd midden in de rij zitten.
Dit hoort dus meer bij n ergernis of hekel topic, maar daar snapt niemand hoe ik op die ergernis kom ineens
Broodjebrie
07-06-2025 om 19:57
Nikki1973 schreef op 07-06-2025 om 16:49:
[..]
Hier een collega die in de zomer op blote voeten loopt op t werk. Al meerdere malen op aangesproken door de manager maar ze blijft t doen. Zo raar.
Ik had op school een docente die vaak op blote voeten liep. Was ook een heel spirituele vrouw dus op een gegeven moment keken we er niet raar van op, maar in het begin stonden we er wel ff van te kijken.
amarna
09-06-2025 om 07:59
Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 09:31:
Ik kom nooit meer in de bios. Ik vind het wel zo relaxt om heerlijk op mijn eigen comfortabele bank op t.v. te kijken naar alles wat ik wil zien met een hapje en een drankje en een toilet en een pauzeknop bij de hand. Zonder hinderlijke parfumluchten en lawaai van anderen. 😉
Ik vind bios mijn favorietje uitje! We gaan denk ik 1 a 2x per maand. Films zijn boeiender op het grote doek. Zonder afleiding van mobieltje, koffie zetten, reclame tussendoor.
Parfumluchten en lawaai van anderen maak ik nooit mee. Zelden meer dan 25 medebiosbezoekers: wij gaan altijd laat in de middag of vroeg in de avond. Zojuist kaartjes besteld voor Mission Impossible morgen 16.40 uur. We waren de eerste !
Broodjebrie
09-06-2025 om 08:10
ik ga ook juist wat meer naar de bios, maar dat komt ook vooral omdat er hier eentje in de buurt zit.
Net zoals een dierentuin, op deze heb ik een abonnement, ideaal voor een paar uurtjes. Als ik 3 keer in het jaar ga heb ik het er al uit.
Herfstappeltaart
09-06-2025 om 08:16
amarna schreef op 09-06-2025 om 07:59:
[..]
Ik vind bios mijn favorietje uitje! We gaan denk ik 1 a 2x per maand. Films zijn boeiender op het grote doek. Zonder afleiding van mobieltje, koffie zetten, reclame tussendoor.
Parfumluchten en lawaai van anderen maak ik nooit mee. Zelden meer dan 25 medebiosbezoekers: wij gaan altijd laat in de middag of vroeg in de avond. Zojuist kaartjes besteld voor Mission Impossible morgen 16.40 uur. We waren de eerste !
Reclame zappen wij altijd door, we kijken alles opgenomen. Ja dat is maar net waar je van houdt natuurlijk 😉.
Ik vind het fijn om naar de w.c. te kunnen (even de pauzeknop aan), languit op de bank te hangen en "privé" te zitten. Die parfumluchten zijn hier soms echt vervelend: links luchtje A en dan rechts luchtje B....bah, misselijk word ik daarvan. En dan het gehoest, gekraak van popcorn....nee ik kijk liever thuis.
Maar dat iemand het een leuk uitje vindt snap ik ook hoor 😊