Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Alice12 schreef op 06-06-2025 om 09:47:

[..]

Hij spreekt beter Engels dan anderen Nederlands spreken. Hij maakt zich prima verstaanbaar. Ik vind het altijd raar dat Italianen of Spanjaarden prima met een accent Engels mogen spreken, maar we Nederlanders die met een Nederlands accent Engels spreken ineens gaan afbranden.

Nou idd. Niemand stoort zich aan een zwaar Frans accent oid. Maar een Nederlander met een Nederlands accent, daar schaam je je voor? Het ís ook gewoon een Nederlander, dat weten die anderen ook. 

MMcGonagall schreef op 06-06-2025 om 09:50:

[..]

Ik vind het ook prima. Hij kan zich op topniveau handhaven dus het is gewoon ruimschoots goed genoeg.

Binnen de groep van Engelse native speakers is al zo’n grote variatie in accenten, en wereldwijd nog veel meer bij iedereen die de taal spreekt. Ik heb ook een gruwelijk accent als ik (vloeiend, C1) Engels spreek, maar dan heb ik een overleg met mensen afkomstig van andere continenten en blijkt het in vergelijking best mee te vallen.

Ik spreek en schrijf goed Engels omdat ik 9 jaar bij een engelstalig bedrijf gewerkt heb, bij familie in Canada en de VS kom en vaak in Londen te vinden ben. Maar mijn accent blijft lelijk! 

Tja, dat kan je lelijk vinden. Ik was eens in de vs en had het erover met wat Amerikanen. Zij waren eigenlijk alleen maar onder de indruk van mensen die meer dan 1 taal spreken. En dat accent, daar moesten mensen dus juist trots op zijn, vonden ze.

MMcGonagall schreef op 06-06-2025 om 09:50:

[..]

Ik vind het ook prima. Hij kan zich op topniveau handhaven dus het is gewoon ruimschoots goed genoeg.

Binnen de groep van Engelse native speakers is al zo’n grote variatie in accenten, en wereldwijd nog veel meer bij iedereen die de taal spreekt. Ik heb ook een gruwelijk accent als ik (vloeiend, C1) Engels spreek, maar dan heb ik een overleg met mensen afkomstig van andere continenten en blijkt het in vergelijking best mee te vallen.

Nou, precies dat. En dan kreeg ik wel eens te horen dat ik zoek naar woorden in het Engels, maar daar heb ik in het Nederlands minstens zo'n "last" van omdat ik het graag precies wil formuleren.

Dat degene die net tegen mijn auto aan reed bij het parkeren, doodleuk uitstapt en wegloopt. Hallo...?
Geen schade, maar als zoiets gebeurt dan kijk je toch even?
Is ook niet eens de eerste keer. Ik vind het zo onbeschoft.

dat mensen tegenwoordig hun schoenen uitdoen in de bios...

Rogue schreef op 06-06-2025 om 16:22:

Zag ik laatst ook, 6 vrouwen die er 'n soort picknick van maakten. Schoenen uit, rugzakken open waar van alles en nog wat uit kwam, inclusief de thee, of een ander drankje   

Ik ken iemand die zelfs haar pantoffels meeneemt naar de bios. Het zou niet eens in me opkomen.. 

Broodjebrie schreef op 06-06-2025 om 17:21:

[..]

Ik ken iemand die zelfs haar pantoffels meeneemt naar de bios. Het zou niet eens in me opkomen..

Nou ja wat idioot. 

Grindelwald schreef op 06-06-2025 om 18:19:

[..]

Nou ja wat idioot.

Ja ik stond er ook echt van te kijken toen ze haar pantoffels daar aantrok. 

Ow dat doe ik ook😅. Ik ben niet zo groot en zit graag met opgetrokken benen. Dan vind ik schoenen uit netter dan vieze schoenen op een stoel.

Yumi schreef op 06-06-2025 om 16:29:

[..]

Zag ik laatst ook, 6 vrouwen die er 'n soort picknick van maakten. Schoenen uit, rugzakken open waar van alles en nog wat uit kwam, inclusief de thee, of een ander drankje

dafaq, nah eerlijk ik neem soms ook iets van ''buiten mee'' maar thee? the hell

Broodjebrie schreef op 06-06-2025 om 17:21:

[..]

again dafaq... 

Due-scimmie schreef op 06-06-2025 om 20:13:

[..]

Ow dat doe ik ook😅. Ik ben niet zo groot en zit graag met opgetrokken benen. Dan vind ik schoenen uit netter dan vieze schoenen op een stoel.

Ik ook! En thee gaat wat ver, maar ik neem ook van alles mee om te snacken

onze bioscoop heeft van die luxe stoelen die je helemaal kan verstellen met voetensteun, je moet je schoenen daar uit doen. Je krijgt trouwens ook een dekentje mocht je dat willen. 
Ik vind zelf snachs en drinken meenemen wel echt raar. Je gaat toch ook niet in de kroeg je eigen drank meenemen. 

Doet mijn man ook. Vind ie fijn  maar die heeft op zijn kantoor ook een paar pantoffels staan 

Eten meenemen naar de bios mag bij ons niet. Het is een service bioscoop waar je bediend wordt. Ze controleren er ook op. En vind dat eigenlijk ook wel goed. Vind het raar om eigen eten/drinken mee te nemen naar de bios.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.