Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

noas_1993 schreef op 23-05-2025 om 09:00:

Op ons vakantieadres zijn ze iets van zaden aan het strooien op het geas,met de hand! Die zijn voorlopig nog niet klaar..
Waarom ik het raar vind? Ik heb dit nog nooit iemand zien doen en wat is het nut?

Het is waarschijnlijk gewoon graszaad. Of mestkorrels, als je dit raar vindt, zie je het verschil waarschijnlijk ook niet. Je kunt het met een machine doen, maar dan maak je het gras verder stuk. 

Raar dat ik de gemeente meld dat de bestrating slecht is, ik direct een melding krijg dat dat binnen de norm valt, zonder dat ze de bestrating daadwerkelijk checken. 
Je moet echt met je neus erbovenop een foto van de situatie maken, anders geloven ze je niet.

noas_1993 schreef op 23-05-2025 om 09:00:

Op ons vakantieadres zijn ze iets van zaden aan het strooien op het geas,met de hand! Die zijn voorlopig nog niet klaar..
Waarom ik het raar vind? Ik heb dit nog nooit iemand zien doen en wat is het nut?

Misschien hebben ze geen machines daarvoor

Ik vind het raar dat er een winkelketen failliet gaat en dat ze dan toch nog blijven bestaan: ik zie nog Intertoys en C&A bijvoorbeeld. Zijn dat allemaal franchises die onder dezelfde naam mogen doorgaan?

madee schreef op 23-05-2025 om 17:30:

Ik vind het raar dat er een winkelketen failliet gaat en dat ze dan toch nog blijven bestaan: ik zie nog Intertoys en C&A bijvoorbeeld. Zijn dat allemaal franchises die onder dezelfde naam mogen doorgaan?

C&A is in Nederland niet failliet. Even googlen leert dat Intertoys inmiddels een nieuwe eigenaar heeft sinds het faillissement in 2019. 

Schoondochter schreef op 23-05-2025 om 17:43:

[..]

C&A is in Nederland niet failliet. Even googlen leert dat Intertoys inmiddels een nieuwe eigenaar heeft sinds het faillissement in 2019.

Ah, dan heb ik niet goed naar het bericht geluisterd.
Maar Intertoys zou toch een andere naam krijgen van de nieuwe eigenaar, iets met een gekleurde zwaan of zo? Hier nog gewoon Intertoys en die is nooit dicht geweest.

Bedankt voor je toelichting!

Ik vind het raar maar vooral heel erg vies dat er mensen zijn die een vliegenmepper op tafel hebben liggen. De moeder van een vriendin van mij doet dat en ik heb het vaker gezien bij mensen. 

Ik zag vandaag een man die zijn hond midden op straat liet poepen. Oké hij had wel hondenpoepzakjes bij zich, maar vind dit iets wat je niet doet.

Caroline80 schreef op 24-05-2025 om 12:55:

Ik zag vandaag een man die zijn hond midden op straat liet poepen. Oké hij had wel hondenpoepzakjes bij zich, maar vind dit iets wat je niet doet.

Waar moet het dan? Liever midden op straat dan op de stoep /fietspad of gras/plantsoen.

Caroline80 schreef op 24-05-2025 om 12:55:

Ik vind het om die reden smerig om binnen schoenen aan te houden. Net even boodschapje gedaan, moet echt kijken waar ik loop. Sommige ruimen de hondenpoep op, maar echt schoon is het natuurlijk niet. Dat neem je dus lekker mee naar binnen....schoenen uit!

madee schreef op 23-05-2025 om 17:30:

Blokker was ook failliet toch? Maar ineens komt hier weer een Blokker. Vond ik ook raar. 

Tango schreef op 24-05-2025 om 18:08:

[..]

Blokker was ook failliet toch? Maar ineens komt hier weer een Blokker. Vond ik ook raar.

Dat komt omdat sommige vestigingen niet onder de officiële blokker vallen, maar een eigen onderneming zijn. Dat heb je ook met sommige supermarkten volgens mij. Er is een woord voor maar daar kan ik even niet opkomen. 

Broodjebrie schreef op 24-05-2025 om 18:20:

[..]

Dat komt omdat sommige vestigingen niet onder de officiële blokker vallen, maar een eigen onderneming zijn. Dat heb je ook met sommige supermarkten volgens mij. Er is een woord voor maar daar kan ik even niet opkomen.

Franchise?

Broodjebrie schreef op 24-05-2025 om 18:20:

[..]

Nee hoor, dat komt omdat de merknaam opgekocht is uit de boedel van de failliete Blokker en nu gebruikt wordt door een neef uit de Blokkerfamilie.

https://www.omroepwest.nl/economie/4969299/blokker-keert-terug-met-vijf-nieuwe-winkels-voor-de-zomer-open

(er zijn ook Blokkerwinkels open gebleven die een franchise waren, maar als die naam Blokker willen blijven voeren, dan moeten ze afspraken maken met de nieuwe eigenaar van de merknaam).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.