Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Caroline80 schreef op 04-05-2025 om 14:57:

Dat mensen twee dagen voor aanvang van het concert van Billie Eilish in de rij gaan staan bij de Ziggo dome.

2 dagen valt nog mee  .

Ik heb hier aan 't Sportpaleis in Antwerpen wel eens gekkere dingen tot 5 dagen vooraf zien gebeuren.

Waarbij ik me altijd afvraag hoe je dat praktisch aanpakt met school, werk, ...

Lollypopje schreef op 04-05-2025 om 14:31:

[..]

Oh Ik vind het ook meer dan prima dat mensen dat doen als ze dat kunnen en ik geef ze dan ook groot gelijk.

Ik verbaas me er vooral over dat blijkbaar zo ontzettend veel mensen dat kunnen tegenwoordig.

ik denk omdat reizen voor bijna iedereen toegankelijk is de laatste jaren, mensen worden steeds creatiever in vakanties plannen 

Caroline80 schreef op 04-05-2025 om 14:57:

Dat mensen twee dagen voor aanvang van het concert van Billie Eilish in de rij gaan staan bij de Ziggo dome.

Dat mensen daar überhaupt naar toe gaan vind ik raar. Slechte zangeres, maar smaken verschillen.

Rogue schreef op 04-05-2025 om 17:27:

[..]

ik denk omdat reizen voor bijna iedereen toegankelijk is de laatste jaren, mensen worden steeds creatiever in vakanties plannen

Ik snap wel wat Lollypopje bedoelt. Vliegvakanties zijn veel duurder geworden in de loop der jaren. Veel mensen kunnen dat blijkbaar toch nog betalen. Je moet ook nog steeds op tijd boeken want anders zit het hotel wat je wilt vol en pak je ernaast. Ik ga aanstaande vrijdag op vakantie en ik heb dat in januari al geboekt. Het is een hotel met 4,5 sterren dus niet het goedkoopste hotel. 

[..]

Dat vind ik ook met dagjes uit. Mensen klagen dat pretparken en dierentuinen steeds duurder worden en dat is ook zo, maar het is er altijd druk. Mensen betalen er toch graag voor.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 18:44

Broodjebrie schreef op 04-05-2025 om 18:42:

[..]

Dat vind ik ook met dagjes uit. Mensen klagen dat pretparken en dierentuinen steeds duurder worden en dat is ook zo, maar het is er altijd druk. Mensen betalen er toch graag voor.

Er wordt idd veel geklaagd, maar het is overal hartstikke druk. Restaurants, festivals, vakanties enz enz. We hebben het heel slecht in Nederland.... 

Marty1984 schreef op 04-05-2025 om 16:52:

[..]

2 dagen valt nog mee .

Ik heb hier aan 't Sportpaleis in Antwerpen wel eens gekkere dingen tot 5 dagen vooraf zien gebeuren.

Waarbij ik me altijd afvraag hoe je dat praktisch aanpakt met school, werk, ...

Dit keer was het gewoon vakantie voor al die pubermeisjes. 

[..]

Dat komt ik denk ik door het journaal en bepaalde talkshows. Ik weet dat het leven veel duurder is geworden maar in het nieuws gaat het altijd over de mensen die bepaalde dingen niet meer kunnen betalen en dat is schrijnend. Maar ze zeggen nooit hoeveel mensen het nog wel kunnen betalen. Probeer eens een tafel op een terras te krijgen met mooi weer, zeker in de eerste lentedagen. Wij zitten heel vaak op een terras en wij zijn vaste klant dus de eigenaar houdt een plaats vrij voor ons. Hij weet natuurlijk ook dat hij aan onze groep veel verdient.

watertoren schreef op 04-05-2025 om 18:26:

[..]

Ik snap wel wat Lollypopje bedoelt. Vliegvakanties zijn veel duurder geworden in de loop der jaren. Veel mensen kunnen dat blijkbaar toch nog betalen. Je moet ook nog steeds op tijd boeken want anders zit het hotel wat je wilt vol en pak je ernaast. Ik ga aanstaande vrijdag op vakantie en ik heb dat in januari al geboekt. Het is een hotel met 4,5 sterren dus niet het goedkoopste hotel.

denk dat voor vakanties mensen toch wel echt geld opzij zetten, voor sommige bestemmingen is het idd verstandig om op tijd te boeken. 

in sommige gevallen scheelt het geld,

[..]

wat de gek er voor geeft zeg ik altijd. 

Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 18:44:

[..]

Er wordt idd veel geklaagd, maar het is overal hartstikke druk. Restaurants, festivals, vakanties enz enz. We hebben het heel slecht in Nederland....

maar dit!!! 

Auwereel schreef op 04-05-2025 om 11:24:

Het is raar als je kind wordt geacht het kindermenu te eten, waar niets vegetarisch op staat (behalve dan de frietjes) en je kinderen wel vegetarisch eten. Als we op vakantie naar een restaurant gingen, checkten we dat erg goed.

Ja dit begrijp ik ook nooit. Helemaal als het kindermenu friet met kroket of frikandel is. Hoeveel moeite is het om kaassoufflés in de vriezer te leggen? 

Peaches schreef op 04-05-2025 om 21:58:

[..]

Ja dit begrijp ik ook nooit. Helemaal als het kindermenu friet met kroket of frikandel is. Hoeveel moeite is het om kaassoufflés in de vriezer te leggen?

Hoeveel moeite is het om als je pasta bolognese of pasta met vegi-saus op de kaart hebt staan daar een halve portie van te maken?

Dikwijls staat het antwoord voor kinderen al op de kaart en kost het dus geen extra werk of extra aankopen. Maar moet de portie gewoon aangepast.

Beterlaat2021! schreef op 04-05-2025 om 10:34:

Met het bedrijf aten wij ooit bij een tamelijk chique restaurant en ál het personeel (..) was uitgenodigd. Op een gegeven moment klaagde één van de gasten (tamelijk hard ook nog) : 'mijn vrouw lust dit niet en ze komt óm van de honger!' ( )
Kwam de ober aan hun tafel, noteerde wat de vrouw wel wilde eten (tomatensoep, frites met appelmoes...) Dat werd keurig geserveerd. Ik zie het nog voor me!

En dat is dan een volwassen vrouw? Vind ik ook best wel raar...

Marty1984 schreef op 04-05-2025 om 22:14:

[..]

Hoeveel moeite is het om als je pasta bolognese of pasta met vegi-saus op de kaart hebt staan daar een halve portie van te maken?

Dikwijls staat het antwoord voor kinderen al op de kaart en kost het dus geen extra werk of extra aankopen. Maar moet de portie gewoon aangepast.

Dat zou toch heel simpel zijn? Alles op de kaart ook voor kinderen maar dan een halve portie voor een aangepaste prijs. Ik vroeg daar ook wel om toen mijn kinderen nog klein waren en dat was eigenlijk nooit een probleem . 

[..]

Mensen weten dat heen en weer reizen een mega belasting voor het milieu vormt maar hebben het niet voor de toekomst van de aarde over om dan maar een ander vertier te gaan zoeken. Ze stoppen pas als er een verbod komt. Maar ze zullen dat verbod zelf altijd democratisch blokkeren zolang het kan. Of voor zichzelf een uitzondering bedingen.

Lollypopje schreef op 04-05-2025 om 11:17:

[..]

In mijn omgeving zijn dat maar die meerdere keren per jaar op vakantie gaan, ik vind het eigenlijk heel raar dat dat heel normaal is geworden

In onze omgeving is het heel normaal, tenminste de vriendjes van onze zoons zijn bijna elke vakantie wel weg en staan daarnaast het hele voorseizoen op de camping. Ook mijn collega's (met betere salarissen) gaan zo 3 x per jaar op vakantie. 

Maar voor ons is 1 weekendje weg en 1-2 weken op zomervakantie max qua budget. Ik ervaar dat niet als weinig. Onze kinderen gelukkig ook niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.