Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Groentetuin schreef op 30-04-2025 om 13:24:

[..]

Wij hebben ons er inmiddels bij neergelegd dat we mos hebben, hoge bomen om ons perceel.Van veraf lijkt het gras, dichtbij is t een aardig mos veldje

Het ligt aan de plek van het grasveld,ons vorige huis stond in een woonwijk, weinig bomen, gras was prima bij te houden.

Nu wonen we aan de bosrand, veel grote bomen, een grasveld is niet te doen, elk jaar 2x verticuteren, kalk strooien , af en toe de complete grasmat vervangen , soms zelf zaaien ,soms graszoden leggen het helpt allemaal niets , mos, mos, mos

En ja dit gras/mosveld is erg veel werk om bij te houden

goed verhaal, maar geen antwoord op de vraag. dat jij je erbij neergelegd hebt maakt dat niet de norm voor iedereen. 

Ik vind het raar en een beetje schokkend dat ik een mail krijg van een dealer-garage in de buurt over het onderhoud van mijn net particulier tweedehands aangeschafte auto. Lekkere gegevensbescherming van de RDW (ik neem althans aan dat dat via de RDW loopt, ik zou niet weten hoe ze anders aan de informatie en mijn e-mailadres komen)

Moosey schreef op 01-05-2025 om 08:11:

Ik vind het raar en een beetje schokkend dat ik een mail krijg van een dealer-garage in de buurt over het onderhoud van mijn net particulier tweedehands aangeschafte auto. Lekkere gegevensbescherming van de RDW (ik neem althans aan dat dat via de RDW loopt, ik zou niet weten hoe ze anders aan de informatie en mijn e-mailadres komen)

https://www.rdw.nl/over-rdw/kwaliteits--en-servicenormen/privacyverklaring/gegevens-die-de-rdw-registreert

Ze beweren dat ze dat niet doen. Ik zou er geloof ik werk van maken.

Via je verzekeraar kan ook nog. Ik zou een klacht indienen bij de AP https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/een-tip-of-klacht-indienen-bij-de-ap

Broadway schreef op 01-05-2025 om 08:06:

[..]

goed verhaal, maar geen antwoord op de vraag. dat jij je erbij neergelegd hebt maakt dat niet de norm voor iedereen.

Ik vind mijn laatste zin antwoord op je vraag

Ik vind het raar dat er mensen zijn die onrespectvol zeggen. Wat een lastige grammaticale constructie voor perfect Nederlands woord.

Wieder schreef op 01-05-2025 om 11:03:

Ik vind het raar dat er mensen zijn die onrespectvol zeggen. Wat een lastige grammaticale constructie voor perfect Nederlands woord.

Mijn kinderen kunnen er ook wat van, tot mijn grote ergernis. Ik blijf ze corrigeren, in de hoop dat het nog iets wordt. Ze komen heel veel in aanraking met Engels/Amerikaans en dan vertalen ze dat woord letterlijk naar Nederlands…en dat bestaat dan dus helemaal niet zo in onze taal.

madee schreef op 01-05-2025 om 11:39:

[..]

Mijn kinderen kunnen er ook wat van, tot mijn grote ergernis. Ik blijf ze corrigeren, in de hoop dat het nog iets wordt. Ze komen heel veel in aanraking met Engels/Amerikaans en dan vertalen ze dat woord letterlijk naar Nederlands…en dat bestaat dan dus helemaal niet zo in onze taal.

Dat hebben die van ons ook! Of dan zeggen ze dat ze wel weten wat ze bedoelen, maar alleen in het Engels, dan weten ze het Nederlandse woord niet meer… Dat zal nog wel erger worden, nu onze oudste een studie gaat doen die in het Engels gegeven wordt.

Schemerlampje schreef op 01-05-2025 om 11:47:

[..]

Dat hebben die van ons ook! Of dan zeggen ze dat ze wel weten wat ze bedoelen, maar alleen in het Engels, dan weten ze het Nederlandse woord niet meer… Dat zal nog wel erger worden, nu onze oudste een studie gaat doen die in het Engels gegeven wordt.

Dit dus. Onze oudste is 4e jaars bachelor van een studie die volledig Engels is.  Boeken colleges, de voertaal op de labs. Vorige week moest ze een Nederlands stukje schrijven en heb ik het doorgelezen om alle Engels georiënteerde rarigheden eruit te halen.  Dat komt ze dan netjes vragen en dat doe ik dan met liefde. 

Schemerlampje schreef op 01-05-2025 om 11:47:

[..]

Mijn dochter is docent Engels, en zij probeert anglicismen te voorkomen,  misschien valt het mee met je oudste 😉

Dat ik het nu warm heb in bed, maar toch niet zonder sokken aan kan slapen. 

ToetieToover schreef op 01-05-2025 om 08:32:

[..]

Via je verzekeraar kan ook nog. Ik zou een klacht indienen bij de AP https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/een-tip-of-klacht-indienen-bij-de-ap

Ja, aan de verzekeraar dacht ik ook nog. Goeie, ik ga inderdaad een klacht indienen

Wat ik raar vind, en ook een beetje gemeen, is dat er voor tuinen "decoratieve kokossnippers" verkocht worden, die niet of onvoldoende ontzilt zijn.

Kokospalmen leven vaak in de buurt van zoute wateren. Daardoor bevatten ze veel zout; ze hebben zich prima aangepast dus aan hun omgeving. Maar als deze kokosvezels niet voldoende ontzilt zijn spoelt dat zout je tuinbodem in na elk buitje. En de meeste andere planten kunnen daar helemaal niet tegen en kwijnen en gaan dood. De wortels kunnen geen water meer opnemen.

Goedkope merken zijn dus niet (of niet voldoende) ontzilt. Het staat er dan wel op dat je ze goed moet doorspoelen, maar niet waarom. Bovendien kost dat ontzettend veel water, tijd en werk.

Wil je dit spul toch toepassen, koop het dan van een heel bekend tuinmerk. Die vezels zijn fabrieksmatig ontzilt en veilig.

Oh, dat wist ik ook niet. Ik heb ook geen plannen om kokossnippers aan te schaffen maar wel goed om te weten. Ik zou bij zo'n mededeling over spoelen denken " veel te veel gedoe, het gaat wel een keer regenen". 

Bij spullen voor het aquarium snap ik dat je eerst moet spoelen (iedereen die wel eens grind ongewassen in z'n bak gegooid heeft weet dat 😄) maar bij kokos voor de tuin zou ik dat niet bedenken.

Heb je misschien op social media gedeeld dat je een andere auto hebt? Via zo’n paadje zou het misschien ook kunnen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.