Huis, tuin en keuken
Roodkapjeendewolf
16-08-2026 om 19:44
Wat vind jij moeilijk om weg te doen of te minimaliseren? Wat koop je altijd teveel?
Heb je graag een opgeruimd huis en ben je ook actief bezig met ontspullen? Maar waar kun je moeilijk afstand van doen? Wat koop je steeds opnieuw terwijl je er al genoeg van? Kortom wat is je zwakke plek in het minimaliseren? 😃
Ted68
19-08-2026 om 06:44
Ik hou erg van kookboeken; maar omdat wel digital is Koop ik Alleen nog ebooks….Om mijn man te vriend te houden…..
En met Borden , schoteltjes en Kopfes heb ik ook wat…
April2021
19-08-2026 om 07:28
Boeken, mokken, tassen, spijkerbroeken en T shirts.
Vwb die kleding en tassen: ik doe er heel lang mee en gooi bijna nooit iets weg. Pas wel 10 spijkerbroeken weggedaan, toen had ik er nog 15 of zo over. En ik draag altijd dezelfde 4...
Euphoria
19-08-2026 om 08:05
make up. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Ik heb vaak het idee dat alles wat nieuw uitkomt nodig is. Maar vaak is het meer van hetzelfde.
In een winkel met make up word ik enorm hebberig.
Herfstappeltaart
19-08-2026 om 09:51
Ted68 schreef op 19-08-2026 om 06:44:
Ik hou erg van kookboeken; maar omdat wel digital is Koop ik Alleen nog ebooks….Om mijn man te vriend te houden…..
En met Borden , schoteltjes en Kopfes heb ik ook wat…
Kookboeken!! Die was ik helemaal vergeten. Daar heb ik twee planken van in een boekenkast op de slaapkamer staan en ook nog een rijtje in de keuken. En wat het ergste is: ik kook er zelden uit want ik ben meer van het improviseren, maar toch kan ik er geen afscheid van nemen. Ik moet zelfs steeds mezelf streng toespreken om geen nieuwe bij te kopen....
Poezenmeisje
19-08-2026 om 09:58
Jullie moeten stoppen met mooie en leuke boeken in straatkastjes zetten.
Ik groei mijn huis uit door alle schatten die ik vind.
😄
Brachiosaurus
19-08-2026 om 10:01
Inmiddels niets meer eigenlijk, maar ik verzamelde veel bakspullen, verschillende vormen, hulpstukken etc. Ik heb laatst 2 volle shoppers weggegeven.
Ook boeken zijn we flink aan t uitdunnen, van 2 volle boekenkasten naar 1 halfvolle.
Madamecannibale
19-08-2026 om 14:16
Ik ben nu bezig met de zolder opruimen en daar nu bijna mee klaar. Er zijn zo’n 25 vuilniszakken weggegaan. En ook spullen naar de weggeefhoek. Ik had vooral veel:
- kleding die ik al jaren niet had gedragen of te klein was
- speelgoed
- lampen, serieus meer dan 10 soorten lampen, zoveel lichtpunten heb ik niet eens
- kerstspullen
- tassen
Wasgij
19-08-2026 om 15:50
Poezenmeisje schreef op 19-08-2026 om 09:58:
Jullie moeten stoppen met mooie en leuke boeken in straatkastjes zetten.
Ik groei mijn huis uit door alle schatten die ik vind.
😄
Tip: als je het boek uit hebt, zet je het weer (in een ander kastje) terug.
Is er ook weer iemand anders blij mee!
En jou huis slibt niet dicht met boeken.
Ted68
19-08-2026 om 18:21
Mijn man werd gek van mijn boekengekte: heb daarom nu al 4 e readers die altijd met me mee gaan…
Moosey
19-08-2026 om 18:23
t Is niet helemaal eerlijk want ik heb net flink ontspuld voor de komende verhuizing, maar ik kan niks bedenken. We hadden wat teveel gereedschap (dat was meer lief zn schuld) en verder eigenlijk weinig echte uitschieters. Van elke categorie kon wel wat weg (keukenitems zoals spatels/tangen etc, ovenschalen, paar jassen, wat kleding, kopjes, glazen) oh ja, boeken en cd’s en platen heb ik wel echt fors veel van weggedaan. Nog geen seconde spijt van. Straks lekker relatief light verhuizen 
Ik heb wel de neiging om redelijk wat spullen te kopen als ik een nieuwe hobby begin (dat is niet vaak) maar dat zijn dan meestal wel heel bruikbare spullen, en mocht ik er echt geen zin meer in hebben dan heb ik ook niet echt moeite om die spullen weg te doen.
Herfstappeltaart
19-08-2026 om 19:28
Waar ik ook wel moeite mee heb is het wegdoen van kleding die nog niet helemáál versleten is, maar toch niet meer netjes genoeg om overal te dragen.
Zo heb ik een plank met zogenaamde "kluskleren", voor badkamer poetsen, schilderen o.i.d. Maar de praktijk is eigenlijk dat die plank steeds voller wordt, terwijl als ik dan eens echt ga schilderen, ik allang weer kleding heb die bijna versleten is, dus dat aantrek.
Maar als ik het weggooi denk ik soms"Hé, ik had toch nog die oude....." en dan mis ik het ineens. Lastig hoor.
Ik bewaar ook teveel broeken die eigenlijk niet lekker zitten, omdat "ze nog goed zijn" . Maar als ik die dan aantrek heb ik ze snel weer uit, omdàt ze dus niet lekker zitten.
Zucht..
TineWinkel
19-08-2026 om 19:46
Wasgij schreef op 19-08-2026 om 15:50:
[..]
Tip: als je het boek uit hebt, zet je het weer (in een ander kastje) terug.
Is er ook weer iemand anders blij mee!
En jou huis slibt niet dicht met boeken.
Sterker nog: volgens mij is t juist de bedoeling om net zo veel boeken in zo'n minibieb te plaatsen als je eruit haalt. Op die manier blijven ze alle gevuld. En wordt jouw huis niet voller. Kan natuurlijk wel zijn dat je andere boeken terugplaatst dan je gepakt hebt.
Grietje2
19-08-2026 om 19:56
knuffels weg doen.
Ik heb er nog wat van mij van vroeger en op zolder staan 2 groe opberg dozen van mijn dochter(19jaar)
We zitten er aan te denken om ze te doneren maar veel instantie willen ze niet of hebben er al genoeg.
Dolfje
19-08-2026 om 21:16
Broeken die niet lekker zitten heb ik pas zo'n 6 weggedaan. Ik had ze allemaal achterelkaar gepast en ik kreeg het er gewoon benauwd van zo niet lekker zaten ze.
Poezenmeisje
19-08-2026 om 21:54
Geloof me, ik doe regelmatig een rondje met twee volle fietstassen om boeken kwijt te raken in kastjes.