Huis, tuin en keuken
Regendrup.
08-07-2021 om 18:16
Wat valt je op op Funda! (Gesloten)
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Infobericht, praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda-deel-2
Miss-Pippi
02-02-2022 om 23:32
Ysenda schreef op 02-02-2022 om 23:21:
geeft dan weer gelijk aan dat privacy echt bijna onmogelijk is.
Ja. Het lijkt mij ook niet zo fijn of handig een bedrijfsnaam op je woonadres te hebben met je voor- en achternaam. Je bent dan gewoon veel te makkelijk vindbaar. Zowel op adres (voor mensen die toevallig of niet toevallig op adres zoeken, maar niet je naam weten) als op naam (voor mensen die je naam kennen, maar niet weten waar je woont).
Zal ik haar een DM sturen over de kookplaat?
(grapje natuurlijk).
Ik ben eigenlijk nog steeds verbaasd dat veranda en cv-ketel meegaan. Erg ongebruikelijk.
Rondstruiner
03-02-2022 om 07:11
Ysenda schreef op 02-02-2022 om 23:21:
geeft dan weer gelijk aan dat privacy echt bijna onmogelijk is.
Veel mensen weten niet dat het kadaster een openbaar register is waar iedereen informatie kan opvragen, tegen betaling.
Rondstruiner
03-02-2022 om 07:14
Ik vind het overigens wel een beetje ver gaan om te gaan betalen voor dat soort informatie, en dan vooral om de vorige woning van die persoon hier te plaatsen. Om een ontbrekende kookplaat, het gaat nergens over natuurlijk.
Cousin_It
03-02-2022 om 08:09
Miss-Pippi schreef op 02-02-2022 om 23:32:
[..]
Ja. Het lijkt mij ook niet zo fijn of handig een bedrijfsnaam op je woonadres te hebben met je voor- en achternaam. Je bent dan gewoon veel te makkelijk vindbaar. Zowel op adres (voor mensen die toevallig of niet toevallig op adres zoeken, maar niet je naam weten) als op naam (voor mensen die je naam kennen, maar niet weten waar je woont).
Zal ik haar een DM sturen over de kookplaat?
(grapje natuurlijk).
Ik ben eigenlijk nog steeds verbaasd dat veranda en cv-ketel meegaan. Erg ongebruikelijk.
Dat is vrij normaal. Betreft veelal kvk inschrijving bijv. als zzp-er. Er is veel info online te vinden indien men gericht zoekt (en misschien beroepsmatig een account bij het kadaster heeft). Wil nog niet zeggen dat men alles online hoeft te slingeren. Blij dat het mijn huis niet is 😐
Cousin_It
03-02-2022 om 08:11
Rondstruiner schreef op 02-02-2022 om 21:31:
[..]
Kant-en-klaar, afhaal en thuisbezorgd...
En dan wel zo'n dure Quooker
.
Nou duidelijk toch? Liefhebber van instant-noodles waar alleen heet water bij hoeft
Madamecannibale
03-02-2022 om 08:15
Rondstruiner schreef op 03-02-2022 om 07:14:
Ik vind het overigens wel een beetje ver gaan om te gaan betalen voor dat soort informatie, en dan vooral om de vorige woning van die persoon hier te plaatsen. Om een ontbrekende kookplaat, het gaat nergens over natuurlijk.
Dat doe ik ook wel eens bij het kadaster. Verkoopprijzen kan je vaak ook simpel met een sms’je opvragen.
Rondstruiner
03-02-2022 om 08:57
Madamecannibale schreef op 03-02-2022 om 08:15:
[..]
Dat doe ik ook wel eens bij het kadaster. Verkoopprijzen kan je vaak ook simpel met een sms’je opvragen.
Ja, maar hier de vorige woning van een verkoper plaatsen vind ik wat anders hoor.
Rondstruiner
03-02-2022 om 08:58
Cousin_It schreef op 03-02-2022 om 08:11:
[..]
Nou duidelijk toch? Liefhebber van instant-noodles waar alleen heet water bij hoeft
![]()
Ja, ik moest ook meteen aan noodles denken
Beterlaat2021!
03-02-2022 om 09:28
Er zijn echt mensen die nooit koken hoor. Ik heb vroeger ook zo'n baas gehad.
En er zijn ook makelaars die fouten maken in de advertentie, dus misschien klopt niet alles...
Ik las ooit in een advertentie : 'tweede toilet in de badkamer op de bovenverdieping'.
En er was geen toilet op de beneden verdieping... Slordig toch...
'Mooie foyère in tuin.' U bedoelt volière??
Als je het echt wilt weten hoe het zit met die CV ketel en zo, een mailtje naar de makelaar en je krijgt ongetwijfeld antwoord.
RoosOpJeHoed
03-02-2022 om 09:56
Rondstruiner schreef op 02-02-2022 om 21:31:
[..]
Kant-en-klaar, afhaal en thuisbezorgd...
En dan wel zo'n dure Quooker
.
Ja, natuurlijk, voor de instant noodles!
RoosOpJeHoed
03-02-2022 om 10:02
Cousin_It schreef op 03-02-2022 om 08:11:
[..]
![]()
Oh... gelukkig kunnen bitterballen ook uit de oven, lekker bij mijn mosterd
.