Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
GroenTuintje schreef op 14-02-2022 om 23:39:

wel mooi huis van Gordon. Waar gaat hij nu wonen dan, vraag ik mij af?

Volgens mij zou hij naar Dubai gaan emigreren, maar dat kan ook alweer drie keer oud nieuws zijn. Je weet het nooit met die man. 

Sherlock schreef op 15-02-2022 om 11:05:

[..]

Volgens mij zou hij naar Dubai gaan emigreren, maar dat kan ook alweer drie keer oud nieuws zijn. Je weet het nooit met die man.

Was die daar al niet eerder geweest  en weer afgetaaid terug naar NL?

Tickel schreef op 15-02-2022 om 10:23:

Lekker je garage winterklaar maken als je klaar bent met de tuin.

https://www.funda.nl/koop/oude-pekela/huis-88061078-wh-bosgrastraat-16/

Daar mag binnen ook wel wat gebeuren, lekkage in de woonkamer:

822_2160.jpg

Wel opvallend dat de cv ketel alleen voor warmwater wordt gebruikt en niet voor verwarming. 
Gezien de kleur van het plafond is er ook een grote reiniging nodig om alle tabaksaanslag te verwijderen. 
Maar een huis met potentie zoals de makelaar ook schrijft.

Ysenda schreef op 15-02-2022 om 11:19:

[..]

822_2160.jpg

Wel opvallend dat de cv ketel alleen voor warmwater wordt gebruikt en niet voor verwarming.
Gezien de kleur van het plafond is er ook een grote reiniging nodig om alle tabaksaanslag te verwijderen.

Er is gewoon geen verwarming aangelegd in het huis. Er hangt in de keuken ook een (elektrische?) kachel aan de muur. Dat zal je dus ook nog moeten aanleggen, overal verwarming.

Mijn ouders hebben 11 jaar geleden hun huis verkocht aan de dochter van de overburen. Jaren 30 woning. Die dochter was helemaal verbaasd dat er centrale verwarming in het huis zat. Dat hadden haar ouders 11 jaar geleden dus gewoon nog steeds niet. Ik kan me er niks bij voorstellen, maar die mensen zijn er nog steeds dus 

Irregular_Choice schreef op 15-02-2022 om 11:43:

[..]

Er is gewoon geen verwarming aangelegd in het huis. Er hangt in de keuken ook een (elektrische?) kachel aan de muur. Dat zal je dus ook nog moeten aanleggen, overal verwarming.

Mijn ouders hebben 11 jaar geleden hun huis verkocht aan de dochter van de overburen. Jaren 30 woning. Die dochter was helemaal verbaasd dat er centrale verwarming in het huis zat. Dat hadden haar ouders 11 jaar geleden dus gewoon nog steeds niet. Ik kan me er niks bij voorstellen, maar die mensen zijn er nog steeds dus

Ik had het tot 2 jaar geleden ook niet. Wel een moederhaard en dus radiatoren in alle kamers, maar geen cv. En voor warm water een open geiser.

227_720x480.jpg

Dit noem ik dus geen trap, maar een LADDER.
Ben zoiets ook een keer in een vakantiehuisje tegengekomen.  Fijn als je 's nachts je bed uit moet en naar beneden voor een plas....

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-02-2022 om 12:33

Beterlaat2021! schreef op 15-02-2022 om 12:26:

227_720x480.jpg

Dit noem ik dus geen trap, maar een LADDER.
Ben zoiets ook een keer in een vakantiehuisje tegengekomen. Fijn als je 's nachts je bed uit moet en naar beneden voor een plas....

Dat is inderdaad een accuratere naam. Een beetje zoals naar een vlizozolder.

niet_rechts schreef op 15-02-2022 om 12:33:

[..]

Dat is inderdaad een accuratere naam. Een beetje zoals naar een vlizozolder.

Deze foto vertekend heel erg, als je van de zijkant kijkt valt de stijlheid echt wel mee. Het is in elk geval geen 'luie'trap zoals ze dat noemen. 

171_2160.jpg

Bij mijn trap uit 1910 zijn de treden een stuk minder diep en is hij ook veel steiler. 
Het enige dat bij deze trap ontbreekt is de verplichte trapleuning, deze trap voldoet niet aan het bouwbesluit.

Ysenda schreef op 15-02-2022 om 11:19:

[..]

822_2160.jpg

Voor zover het zichtbaar is op de foto's lijkt dit een zachtboardplafond, die mag er dan sowieso volledig uitgehaald worden. Waarschijnlijk zit er ook veel asbest verwerkt in de woning. En wie weet nog oude leidingen en elektra. Compleet strippen dus. Dan is er zeker wat van te maken.

Heeft iemand al geteld hoeveel klokken er hangen?

820_2160.jpg

Ysenda schreef op 15-02-2022 om 12:41:

[..]

Deze foto vertekend heel erg, als je van de zijkant kijkt valt de stijlheid echt wel mee. Het is in elk geval geen 'luie'trap zoals ze dat noemen.

171_2160.jpg

Bij mijn trap uit 1910 zijn de treden een stuk minder diep en is hij ook veel steiler.
Het enige dat bij deze trap ontbreekt is de verplichte trapleuning, deze trap voldoet niet aan het bouwbesluit.

Stijl of niet, het blijft een gevaarlijk en onhandig ding. Ik snap alleen je opmerking over de “luie trap” niet. Want dat is een trap die juist niet stijl is. En jij probeert toch aan te geven dat het wel mee valt met hoe stijl hij is? 

Irregular_Choice schreef op 15-02-2022 om 12:49:

[..]

Stijl of niet, het blijft een gevaarlijk en onhandig ding. Ik snap alleen je opmerking over de “luie trap” niet. Want dat is een trap die juist niet stijl is. En jij probeert toch aan te geven dat het wel mee valt met hoe stijl hij is?

Een luie trap is nog minder steil dan deze, dan is de uitval nog een stuk groter en de afstand tussen de treden kleiner. (Dat vind ik altijd nog belaberder lopen dan een steile trap)

(net even opgezocht of het stijl of steil moest zijn 😇) 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-02-2022 om 13:15

Mag de woning dan wel zo verkocht worden of heb je als verkoper dan mogelijk nog een probleem, zou iemand later van de trap vallen? Of heb je 'alleen maar' een probleem als iemand z'n nek breekt op jouw trap zolang het jouw trap is.

Even benieuwd wat zo'n bouwbesluit waard is.

niet_rechts schreef op 15-02-2022 om 10:57:

[..]

Er is enorme belangstelling voor het huis, wat met zoveel oppervlakte en zoveel grond ook wel begrijpelijk is.

Maarreh, zelfs als ze de garage hebben meegeteld (en dat hebben ze ongetwijfeld gedaan) zie ik er die 466 m2 woonoppervlak écht niet vanaf, dat is maar heel ietsjes kleiner dan dat megalomane huis in Weesp. Kan toch haast niet kloppen, ik dacht even dat ze oppervlakte en de inhoud geklutst hadden, maar bij inhoud staat iets boven de 900 m3..

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-02-2022 om 15:31

Irregular_Choice schreef op 15-02-2022 om 11:43:

[..]

Mijn opa heeft het in dit huis gelijk aan laten leggen, ook begin jaren 30, maar dat was wel olie gestookt. Hij heeft zich helemaal wel uitgeleefd op dit huis met allerlei sjieke dingen. behalve de keuken, kleine k*truimte.

Sherlock schreef op 15-02-2022 om 11:05:

[..]

Ja hij is naar Dubai geëmigreerd, daar woont hij nog steeds volgens mij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.