Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 15-02-2022 om 08:06:

[..]

Grappig: dat van die trap dacht ik ook! Ik zou doodsbang zijn om eraf te lazeren. En aangezien het de weg is naar je werkkamer, zul je de trap vaak op moeten lopen met iets in je handen. En dan ben je boven, maar je moet er ook ooit weer af.

227_720x480.jpg

Ik vind het ook lijken alsof het een kantoor aan huis is, waar ook klanten komen. Gezien de stalen van iets die tegen de muur staan in diverse kleuren en er hangen ook allemaal kleurstalen aan de andere muur. 2 Bureaus met op 1 een computer. Lijkt alsof er klanten aan de andere kant kunnen zitten. Als dat zo is vind ik het helemaal vreemd 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-02-2022 om 08:20

Irregular_Choice schreef op 15-02-2022 om 08:12:

[..]

Ik vind het ook lijken alsof het een kantoor aan huis is, waar ook klanten komen. Gezien de stalen van iets die tegen de muur staan in diverse kleuren en er hangen ook allemaal kleurstalen aan de andere muur. 2 Bureaus met op 1 een computer. Lijkt alsof er klanten aan de andere kant kunnen zitten. Als dat zo is vind ik het helemaal vreemd

Intrigerend wel! Je moet hier heel wat riskeren voor een consult. En met name de terugweg lijkt mij doodeng. 

182_360x240.jpg

En als je klanten dan die trap op naar boven durven, zitten ze de hele tijd je woonkamer in te kijken. Die moet dus altijd opgeruimd zijn, al zou dat voor mij wel een goede stok achter de deur zijn. 😁
Maar het lijkt me niet prettig als je daar met meer dan één persoon woont. Ik zou me niet vrij voelen in mijn eigen huis, als mijn man daar een klant zou hebben zitten.
Qua inrichting vind ik het ook erg kil met die witte vloer. En je hebt maar twee slaapkamers. Want in de derde slaapkamer past niet eens een bed, dan kan de deur niet meer open.
En geen zolder om je zooi op te slaan. Ik vind het huis van buiten er ook niet erg aantrekkelijk uitzien.

[..]

Grappig: dat van die trap dacht ik ook! Ik zou doodsbang zijn om eraf te lazeren. En aangezien het de weg is naar je werkkamer, zul je de trap vaak op moeten lopen met iets in je handen. En dan ben je boven, maar je moet er ook ooit weer af.

227_720x480.jpg

Ik denk dat die trap steiler lijkt dan hij is, want vanaf de zijkant ziet het er uit als een normale trap, een stuk minder stijl dan mijn trap uit 1910. Hij heeft ook normale brede treden waar je met maat 42 uit de voeten kan, dat kan bij mij dus niet. 

Wat wel ontbreekt is de veiligheidsvoorziening die volgens mij verplicht is: de trapleuning. Dus deze woning voldoet op dit punt niet aan het bouwbesluit, bouwbesluit geldt ook bij verbouwing van de woning.

Is een trapleuning verplicht? Wij geven antwoord - Next Step Traprenovatie (nextstep-traprenovatie.nl)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-02-2022 om 08:45

Ik vind de buitenkant er niet aantrekkelijk uitzien. Maar wel verbazend hoe het er van binnen uit ziet. Het is mij te wit, maar goed, daar is wat aan te doen. Wel verrassend ruim.

Irregular_Choice schreef op 15-02-2022 om 08:04:

Ik vind hem vreselijk! Al dat wit, zo koud. Alsof je in een iglo woont. Brrr 🥶 En die trap vind ik al helemaal eng! Geen leuning of niks, open aan alle kanten en het lijkt alsof het gewoon een los trapje tegen die rand is. Die bureaustoelen bij de eettafel vind ik ook afschuwelijk. En wie kiest er in deze tijd nog voor een badkamer met zulke tegeltjes al die voegen…wordt al moe als ik denk aan al het schoonmaken.

Echt vreselijk al dat wit. Wat mis ik hout oid daar in die woning. Desnoods houten schroten tegen het plafond, iets van warmte en gezelligheid graag 

GroenTuintje schreef op 15-02-2022 om 07:40:

[..]

Ja precies, en als je nou een heel groot gezin hebt met 10 kinderen ofzo.... of meerdere gezinnen. Maar in je uppie is zo’n enorm huis echt niet gezellig.

Of als je heel veel en vaak gasten heb. En als die gasten er niet zijn is het dan wel erg groot en leeg. Maar ik ben sowieso meer van de tiny houses, dus zou nooit zoiets willen in mijn eentje.

Een voormalige verloskundigenpraktijk die nu op de markt komt als woning. Wel een grappig huis denk ik, leuk met water aan de achterkant, maar moeilijk om te overzien wat je nu hebt en hoe je het indeelt. En lastig dat je meteen binnen staat.

https://www.funda.nl/koop/amersfoort/huis-42609226-jac-p-thijsse-serre-16/

846_2160.jpg

850_2160.jpg

873_2160.jpg

Ginevra schreef op 15-02-2022 om 09:47:

Een voormalige verloskundigenpraktijk die nu op de markt komt als woning. Wel een grappig huis denk ik, leuk met water aan de achterkant, maar moeilijk om te overzien wat je nu hebt en hoe je het indeelt. En lastig dat je meteen binnen staat.

https://www.funda.nl/koop/amersfoort/huis-42609226-jac-p-thijsse-serre-16/

Huis op zich is wel wat leuks van te maken idd. Maar die buitenkant... vreselijk!

En ik vind de tekst awkward (en dan hebben we het maar even niet over taalfouten):

- Werd jou hartslag in deze woning voor het eerst gehoord en ben je op zoek naar een speelse woning, bel dan snel voor een afspraak. Ben je nooit eerder in deze woning geweest, zelfs niet in je moeders buik maar ben je toch op zoek naar een speelse woning, bel dan ook snel voor een afspraak

[..]

227_720x480.jpg

Dezelfde trap zag ik ook al in dat megahuis in Weesp. Raar ding, alsof iemand een hekje op z’n kant heeft gezet.. en doodeng inderdaad. Leuk zo’n vide waar je niet eens handig een kopje thee mee naartoe kan nemen.  
Ik vind m wel gaaf, de vide. Ik hou ervan. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-02-2022 om 10:19

Hoe zit het met de bedekking van de ramen? Hoe worden ze gewassen?

843_1080x720.jpg

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-02-2022 om 10:23

Lekker je garage winterklaar maken als je klaar bent met de tuin.

850_2160.jpg

851_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/oude-pekela/huis-88061078-wh-bosgrastraat-16/

Tickel schreef op 15-02-2022 om 10:19:

843_1080x720.jpg

Volgens mij gaan de ramen naar binnen open en dan zijn ze makkelijk te wassen.

Tickel schreef op 15-02-2022 om 10:19:

843_1080x720.jpg

niet, of ze draaien naar binnen en dan kun je ze zo lappen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-02-2022 om 10:57

Tickel schreef op 15-02-2022 om 10:23:

Lekker je garage winterklaar maken als je klaar bent met de tuin.

850_2160.jpg

851_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/oude-pekela/huis-88061078-wh-bosgrastraat-16/

Er is enorme belangstelling voor het huis, wat met zoveel oppervlakte en zoveel grond ook wel begrijpelijk is. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.