Huis, tuin en keuken
Regendrup.
08-07-2021 om 18:16
Wat valt je op op Funda! (Gesloten)
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Infobericht, praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda-deel-2
RoosOpJeHoed
13-02-2022 om 15:16
niet_rechts schreef op 13-02-2022 om 14:50:
[..]
Nu ik nog eens goed kijk: er is ook geen fonteintje, dus je moet met je vieze handen meerdere deuren openen om bij een wasbak te komen. Bah... Wat niet past, past niet, maar om nou een bad in de badkamer te prefereren tegen de prijs van deze oplossing...
Kun je wel lekker op de wc gaan zitten wachten tot je was klaar is. Twee vliegen in één klap
Maar idd, rare keuze. Dan maar geen bad hoor.
Miss-Pippi
13-02-2022 om 19:48
[..]
Nu ik nog eens goed kijk: er is ook geen fonteintje, dus je moet met je vieze handen meerdere deuren openen om bij een wasbak te komen. Bah... Wat niet past, past niet, maar om nou een bad in de badkamer te prefereren tegen de prijs van deze oplossing...
Ja, weird….
BrightEchidna89
13-02-2022 om 22:19
Chiquita schreef op 13-02-2022 om 11:44:
https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-42609308-landhuizenlaan-8/
350.000 euro en dan nog x elk jaar 5050 euro erfpacht. Ik vind m wel mooi ingericht
Wat een geld voor iets dat eruit ziet als een garagebox. Binnenkant niet veel beter.
Sherlock
13-02-2022 om 22:19
[..]
He bah jullie maken het er ook niet smakelijker op. 
Misschien is dit een gevalletje ‘we willen een aparte wc boven’? Alleen niet op de meest frisse manier opgelost. 😂
Sherlock
13-02-2022 om 22:21
niet_rechts schreef op 13-02-2022 om 10:22:
Dit huis is duur en onpraktisch (de badkamer bereik je alleen via de ouderslaapkamer) en donker en met allemaal op- en afstapjes en plafonds die alle kanten uit schieten en had ik al duur gezegd, maar... ik ben er toch een beetje verliefd op.
https://www.funda.nl/koop/laren-nh/huis-42607527-wagenpad-3/
Oh ik vind het ook prachtig! Ik houd juist van hoekjes en afstapjes, dat vind ik veel knusser dan een grote open ruimte.
SophisticatedCaribou75
14-02-2022 om 07:19
Interessante opknapper in Zoetermeer, uit de jaren 30. Met name de tuin is geweldig ruim (lees: diep).
https://www.funda.nl/koop/zoetermeer/huis-42600840-bleiswijkseweg-88/
Ik kan alleen de wervelende tekst van de bewoner (In dit huis zijn wij gaan wonen toen ik een jaar of 10 was. Daarvoor woonden we in een piepklein huisje op de plaats waarde de oude Bouwhof stond. Omdat ons gezin inmiddels uit 9 personen bestond waren we wel genoodzaakt groter te gaan wonen. Van die verhuizing hebben we nooit spijt gehad. Eindelijk genoeg ruimte voor iedereen met als hoogtepunt de fantastische tuin.) niet rijmen met "- Asbest-, ouderdoms- clausules zijn van toepassing; - Niet bewoond clausule is van toepassing".
GroenTuintje
14-02-2022 om 07:33
niet_rechts schreef op 14-02-2022 om 07:19:
Interessante opknapper in Zoetermeer, uit de jaren 30. Met name de tuin is geweldig ruim (lees: diep).
Ik kan alleen de wervelende tekst van de bewoner (In dit huis zijn wij gaan wonen toen ik een jaar of 10 was. Daarvoor woonden we in een piepklein huisje op de plaats waarde de oude Bouwhof stond. Omdat ons gezin inmiddels uit 9 personen bestond waren we wel genoodzaakt groter te gaan wonen. Van die verhuizing hebben we nooit spijt gehad. Eindelijk genoeg ruimte voor iedereen met als hoogtepunt de fantastische tuin.) niet rijmen met "- Asbest-, ouderdoms- clausules zijn van toepassing; - Niet bewoond clausule is van toepassing".
alleen die tuin is leuk. Dat huis is een oude zooi waar ze veel te veel voor vragen.
Rondstruiner
14-02-2022 om 07:33
niet_rechts schreef op 14-02-2022 om 07:19:
Ik kan me het wel voorstellen.
Ouderlijk huis, kinderen al heel lang de deur uit, ouders nu overleden of naar verpleeghuis. Kinderen gaan nu huis verkopen, de verkopers wonen dus al lang niet meer zelf in de woning, dus "niet-bewoond" clausule. Ze weten niet welke gebreken er nu eventueel zijn, die je pas ontdekt als je er woont.
SophisticatedCaribou75
14-02-2022 om 07:50
GroenTuintje schreef op 14-02-2022 om 07:33:
[..]
alleen die tuin is leuk. Dat huis is een oude zooi waar ze veel te veel voor vragen.
Nou, in de huidige markt, voor deze lokatie, met deze hoeveelheid eigen grond, valt de vraagprijs wel mee. Het is jammer dat het huis van de buren eraan vastzit. Platgooien is geen optie. En vooral de clausules zouden mij angst aanjagen.
Bij nader inzien: deze woning is vergelijkbaar in prijs en specs, ook in de randstad, maar dan opgeknapt.
https://www.funda.nl/koop/maartensdijk/huis-88064649-prinses-marijkelaan-23/
De keuken in de opgeknapte woning snap ik trouwens echt niet. En dan de wasmachine een prachtig uitzicht geven.
Irregular_Choice
14-02-2022 om 07:53
Miss-Pippi schreef op 13-02-2022 om 14:40:
[..]
Wat een rare keuze, dat heb ik nog nooit gezien. Lekker ook, je schone was uit de machine of droger halen terwijl er net een enorme poeplucht hangt.
Of lekker fris als je een keer iets op de grond laat vallen bij het uitruimen.
Er zijn genoeg mensen die niet poepen op het 2e toilet. Doen wij ook niet boven in de badkamer. Voor alleen plassen vind ik geen fonteintje geen grote ramp. Al zie ik bij hen beneden ook geen fonteintje in de wc. Ik was bij ons beneden vaak ook mijn handen in de keuken na toiletgebruik. Dat gekloot bij zo’n klein wasbakje en alles nat spetteren. Maar hij zit er wel. Ik doe de deuren open met mijn elleboog. Ook niet fris momenteel natuurlijk, want daar hangt nu al het snot en je speeksel van het niezen aan
SophisticatedCaribou75
14-02-2022 om 08:20
Irregular_Choice schreef op 14-02-2022 om 07:53:
[..]
Er zijn genoeg mensen die niet poepen op het 2e toilet. Doen wij ook niet boven in de badkamer. Voor alleen plassen vind ik geen fonteintje geen grote ramp. Al zie ik bij hen beneden ook geen fonteintje in de wc. Ik was bij ons beneden vaak ook mijn handen in de keuken na toiletgebruik. Dat gekloot bij zo’n klein wasbakje en alles nat spetteren. Maar hij zit er wel. Ik doe de deuren open met mijn elleboog. Ook niet fris momenteel natuurlijk, want daar hangt nu al het snot en je speeksel van het niezen aan
![]()
Toch niet aan de buitenkant van je elleboog?
Irregular_Choice
14-02-2022 om 09:09
niet_rechts schreef op 14-02-2022 om 08:20:
[..]
Toch niet aan de buitenkant van je elleboog?
![]()
Nou, met niezen gaat het er gewoon langs dus zal vast wat op de buitenkant zitten ook
RoosOpJeHoed
14-02-2022 om 09:53
niet_rechts schreef op 14-02-2022 om 07:50:
[..]
Nou, in de huidige markt, voor deze lokatie, met deze hoeveelheid eigen grond, valt de vraagprijs wel mee. Het is jammer dat het huis van de buren eraan vastzit. Platgooien is geen optie. En vooral de clausules zouden mij angst aanjagen.Bij nader inzien: deze woning is vergelijkbaar in prijs en specs, ook in de randstad, maar dan opgeknapt.
https://www.funda.nl/koop/maartensdijk/huis-88064649-prinses-marijkelaan-23/
De keuken in de opgeknapte woning snap ik trouwens echt niet. En dan de wasmachine een prachtig uitzicht geven.
Nou, idd. Het zal allemaal praktischer geweest zijn met bestaande aansluitingen enzo, maar ik had de situatie omgedraaid. Nu zit er zo'n raar, weggestopt keukentje en je moet altijd via de gang daarheen. Dat doorgeefluikje is dan wel leuk bedacht.
Voorts ben ik denk ik niet hip genoeg om zo'n trappetje te snappen (ondanks dat ik meubels heb in deze stijl):

RoosOpJeHoed
14-02-2022 om 09:55
Irregular_Choice schreef op 14-02-2022 om 09:09:
[..]
Nou, met niezen gaat het er gewoon langs dus zal vast wat op de buitenkant zitten ook
![]()
Haha, getver, ik heb hier beeld bij
Maar hee, als je moet kiezen beter snot aan je deurklink dan feces.
Dees *
14-02-2022 om 11:06
RoosOpJeHoed schreef op 14-02-2022 om 09:53:
[..]
Nou, idd. Het zal allemaal praktischer geweest zijn met bestaande aansluitingen enzo, maar ik had de situatie omgedraaid. Nu zit er zo'n raar, weggestopt keukentje en je moet altijd via de gang daarheen. Dat doorgeefluikje is dan wel leuk bedacht.
Voorts ben ik denk ik niet hip genoeg om zo'n trappetje te snappen (ondanks dat ik meubels heb in deze stijl):
Ik denk dat dit huis gestyled is voor de verkoop.
En inderdaad, een mooie keuken in de uitbouw zou echt een toevoeging zijn.